Sledovačka

19 2 0
                                    

Vošla som do hangáru kde všetci, okrem Samuela sedeli na sedačke. Nikde som nevidela ani Abiana takže som dúfala, že je už dávno preč.
,,Kde je Samuel?" Bolo prvé čo som sa spýtala. Vedela som, že v tejto chvíli všetci vedia už o všetkom. Rai nebol typ človeka, ktorý by zatajoval dôležité informácie. Sám niekedy nevedel čo považovať za dôležité preto hovoril skoro vždy všetko. Teraz bolo mne aby som sa naučila filtrovať informácie.
,,Niečo vybavuje, hovoril, že hneď príde." Ozvala sa Sasha, ktorá ani nezdvihla zrak od mobilu.
,,Chcete sa niečo spýtať alebo je vám všetko jasné?" Položila som otázku do priestoru a pomyselne si vyhradila čas na ich otázky, až teraz to budeme môc uzavrieť a ísť ďalej.
,,Sme na tvojej strany, Abian je aktuálne mimo tému a prioritizujeme Tima." Prehovoril Matteo za celý tím, nemôžem povedať, že mi srdce nespokočilo aj keď som sa vždy mohla na nich spolahnúť.
,,Zmeškal som niečo? Matt poď mi pomôcť." Dvere rozrazil Samuel a v rukách držal obrovskú obrazovku. ,,Vzadu sú stojany, Rai neseď tam a vytiahni ďalší monitor."
,,Čo to pre boha má byť?" Stála som pred sedačkou a sledovala ako všetci traja ťahajú tri obrovského obrazovky, tri stojany a asi milión káblov.
,,Keďže ťa vyhľadal Tim tak vie kde si, pravdepodobne ťa sleduje po starom ale ja to vylepším." Malo by ma prekvapovať, že o tom vie?
,,Tak preto si tak narýchlo zmizol? Mohol si nám povedať čo je vo veci, mohol jej ublížiť." Ako prví sa ozval môj brat a ja so Samuelom sme sa sychronozovane na neho pozreli s výrazom Naozaj si myslíš, že by sa ma dotkol?
,,Čiže na prvej obrazovke." Ukázal na ňu a skôr ako sa rozsvietila niečo naťukal do tabletu. ,,Timov dom, vidíš kto vychádza a kto vchádza, na pozadí beži rozoznávanie tvári, druhá obrazovka." Znova dramatická prestávka, ,,všetky verejné aj súkromné kamery so zameraním na Tima, všade kde sa pohne ho vidíš. Pokiaľ sa nevzdiali zo sieti ale to je nepravdepodobné a taktiež tam prebieha rozpoznávanie tvári na ľudí, s ktorími sa bude rozprávať. To všetko sa ti premietne na tretiu obrazovku, ktorá je zosychronizovaná so zložkami FBI, miestnej polície aj s poznámkami tvojho otca." Wau, nemala som slov, opierala som sa o gauč a sledovala ako všetko zapína a svieti. Neverila som svojim očiam.
,,Tak teba asi fakt nechcem naštvať." Ozval sa Rai a pokrútil hlavou. ,, tu je tá dvacka čo ti dlžím, dúfam, že máme teraz čistý štít." Opatrne mu ju podal a Samuel si ju len z úškrnom zobral.
,,Viem, že sme Abiana posunuli na nižšiu prioritu ale vieš spojiť druhú a tretiu obrazovku a na tretiu vložiť Abiana? Viem, že sa snaží tváriť ako spojenec ale ak ho budeme mať na očiach ničomu to neuškodí." Sam iba prikývol a do pár minút bol na obrazovke vedľa Tima aj Abian.
,,Náhodou k tým telkám si pukance nepriniesol že?" Zasmial sa Rai, ,,myslím si, že toto bude hlavný program na najbližších pár dní."
,,Je to skvelé, naozaj si to vážim." Úprimne som mu poďakovala ale už som venovala všetku pozornosť iba obrazovkám pred sebou. Ak ma Tim sledoval po starom tak vďaka tomuto budem niekoľko kilometrových krokov dopredu.
,,Hej nie sú Tim a Abian až príliš blízko seba ?" Ozvala sa Sasha, ktorá ukazovala na obe obrazovky a síce neboli úplne pri sebe lokalita vyzerala podobne.
,,Počkaj hodím ich do mapy ako ďaleko sú od seba." Samuel niečo vyťukal až sa na prvej obrazovke ukázala mapa s dvomi sviatiacimi bodmi. ,,Tim s niekym telefonuje, skúsim v okolí vyhľadať prijímač zvuku aby sme to mohli počuť." Sledovali sme všetci obrazovky a ja sama bez dychu.
Mohol Abian spolupracovať s Timom? Bol to celé iba ich plán.
,,Vzďalujú sa asi to bola iba náhoda. Zvuk sa mi nepodarí vytiahnuť." Zostalo ticho.
Všetci sme sa vedľa seba usadili na gauč a sledovali obrazovku. Chcela som skontaktovať Wessona, muža, ktorý už roky sledoval Abiana pre môjho otca ale bála som sa, že keď o ňom vedel Tim mohol by aj Abian.
Strávili sme hodiny sledovaním ich, zobudila som sa keď už vonku bola tma, Sasha sedela za stolom v provizórnej kuchynke a Sam s Raiom spali pokrútený na gauči, bolo vtipné ich takto vidieť. Muži, ktorý boli schopný v sekunde zabíjať prepletený v spánku.
,,Prečo nespíš?" Spýtala som sa jej keď ma nasledovala von, obe sme si kvokli na zem a ja som si zápalila.
,,Teraz moc nespím. Často premýšlam nad Timom, či urobil alebo povedal niečo čo mohlo prezradiť viac o jeho plánoch ale čím viac na to myslím tým viac mi je zle z toho ako sme si boli blízky. Všetci sme boli ochotný položiť život za toho druhého, akcie, ktoré sme spolu preskákali. Všetky tie situácie kde sme sa ocitli na hrane a on sa nám všetkým otočil chrbtom."
,,Za moju hlavu zaplatil."
,,V deň kedy zaplatil stratil nás všetkým a prisahám ti, že ak sa k nemu dostanem prvá nezostane telo, ktoré by bolo možné identifikovať." To ako vážne to povedala bola až desivé.
,,Ja som mu povedala dnes, že tých desať miliónov, ktoré za mňa zaplatil mu napchám do hrobu aby vedel, že ani peniaze mu nepomohli." Prezradila som jej s úsmevom.
,,To vážne? Chcela by som vidieť jeho výraz."

Monsters Onde histórias criam vida. Descubra agora