Part 2

18 2 0
                                    

"Jab" push. "Cross" push. "Inside kick" push. "Hook" push.

Ulang Quira menumbuk punch bag yang tergantung di gim sambil diperhatikan oleh Qaiyer Naheed.

Ya sepupunya itu beria ingin menemanya berlatih di gim walhal hanya seronok mengambil gambar aib Quira.

"Qai, please stop taking pictures, can you? You know, all the pictures you take are ugly"

Marah Quira sambil bercekak pinggang. Sepupunya itu tak berapa fasih bahasa Melayu kerana pakciknya itu hanya bercakap bahasa Itali dan Inggeris dengannya.

nk dengar Qai cakap bahasa Melayu? Mati hidup balik pun nak mengeja bunga saja tak lepas. Paling paling pun dia rojak kan bahasa Melayu dengan Inggeris

"Biar kat I la~ Boleh print lekat dekat bonet kereta you nanti"

Qaiyer sengih macam kerang busuk. Nasib lah sepupunya itu tampan, kalau tidak memang kerang busuk lah rupanya.

Sudah 6 tahun sejak kejadian ibu bapa Quira dibunuh ketika dia berumur 13 tahun dan sekarang dia tinggal bersama keluarga pakcik nya di Itali.

Sejak tinggal dengan mereka, Quira diajar seni bela diri dan cara menggunakan senjata. Terima kasih kepada Pak cik nya kerana dia, Quira dapat merasa mempunyai keluarga semula

"Pakcik~ kenapa dorang bunuh Ayah dengan Bonda".

Tanya Quira ketika dia berumur 14 tahun, setahun setelah kejadian itu.

"Quira~ jangan tanya tentang tu lagi".

Pakciknya hanya mampu memujuk anak saudara nya itu walhal dia pun terkesan dengan hal itu.

Namun jika ingin dibandingkan dengan dia, Quira belum puas merasa kasih sayang ibu bapa dari dia yang hanya kehilangan satu satunya abang yang dia punya.

"Quira ha così tanti peccati che Dio ha portato via la madre e il padre di Quira?
(Quira banyak dosa sangat ka sampai tuhan ambil bonda dan ayah dari Quira?)

Tangis Quira di pelukan Namik.
Namik mengusap perlahan kepala Quira.

" Quira, you know what your name means"

Pujuk Namik agar tangisan anak buah nya itu reda seketika.

"What is it"

"Maksud Quira ialah perempuan yang lapang hatinya dan Nashwa ialah haruman"

Quira tak faham apa kaitan namanya dengan keadaannya sekarang.

"Pakcik pun tak tahu ayah kamu letak nama aku sempena apa tapi yang pakcik tau nama Quira dah lama ada dalam buku peribadi ayah kamu waktu pakcik tengoknya."

Quira masih lagi tak faham apa kaitan nama dengan situasi dia sekarang.

Qaiyer tak sengaja lalu dan terdengar perbualan mereka waktu berjalan ke arah dapur rumah agam mereka itu.

"Kalau tak tahu cakap je la Daddy. Jangan buat pala tau"

Sinis Qaiyer dengan perkataan loghat kedah yang pernah didengari dari Quira.

"Chiudi quella maledetta bocca!!"
(shut up your damm mouth!!)

Di jeling nya Qaiyer seperti ingin dimakan anaknya itu.

"I'm Sooorryyy~"

Lari Qaiyer bila jelingan maut itu menyinggah matanya.

Quira ketawa geli hati dengan sikap dua beranak itu.

Qaiyer Naheed -The Destined- Where stories live. Discover now