Part 10

7 2 0
                                    

Beg plastik yang bertuliskan lotus itu dijinjing Qaiyer sambil berjalan ke arah keretanya.

Quira? Kawan baiknya sudah menelefon dia, memang terpacak tepi dinding itu la menunggu Quira berbual di telefon.

Beg plastik disusun satu persatu di tempat duduk bahagian belakang kereta. Bukan apa dia malas nak membuka boot belakang keretanya itu, sebenarnya belum pernah dibuka sejak kereta itu dibeli. Qaiyer~ Qaiyer~.

Setelah hampir setengah jam menunggu di dalam kereta barulah Quira masuk sambil membetulkan tudung shawl yang sedikit senget itu.

"Quira, What do we have to buy right now?"

Quira cuba mengingat semula apa yang ingin di masaknya.

"Rasanya dah cukup kut. Jom lah balik, aku nak masak speacial untuk kau Qai".

Dalam kepala Quira sudah muncul idea idea jahat namun Qaiyer sudah kelihatan sedikit teruja dengan kata kata Quira.

"Apa apa je lah, asalkan jangan jadi macam ikan bakar macam dulu".

Anak mata Quira menjeling ke arah Qaiyer, jejaka itu hanya tersenyum nipis sambil stereng kereta diputar. Perlahan kereta miliknya hilang dari kawasan tersebut.

Dari kejauhan, seseorang sedang memerhati kereta Qaiyer sambil menelefon seseorang.

"Tuan, kami dah jumpa dia".

Perlahan kereta miliknya mengekori kereta milik Qaiyer, penutup kepala hoodie hitam yang menutup hampir keseluruhan kepala hingga menghalang pandangan nya ditarik ke belakang memaparkan parut yang panjang dari tepi pipi hingga ke tepi leher.

"Siap kau budak, sebab mak bapak kau buat hidup aku merana, hidup kau pulak aku akan buat yang sama".

"Herla you must have missed your daughter right? She does look like you."

Senyuman diukir, cuma menyumbunyikan rasa bersalah di dalam diri namun apa dayanya, dia masih ada orang yang disayangi yang perlu dilindungi sekarang.

Kalung salib kembali digenggam erat.

" Herla I'm sorry, I need to do this for my sister. Your dad was the one who behind all of this Herla".

Dia mengadu seperti Herla boleh mendengar rintihannya.

"I'm sorry Herla,"




Qaiyer Naheed -The Destined- Where stories live. Discover now