Part 7

9 2 0
                                    

TOK TOK TOK

"Sekejap! "

Jerit Quira sambil menyarung tudung dan berlari dari atas rumah ke bawah.

"Nak ape ye~"

Quira terhenti bila melihat susuk Qaiyer yang sedang berdiri di depan muka pintu rumahnya bila selak pintu dibuka.

"What are you doing here Qaiyer?"

Tanpa dipelawa, Qaiyer masuk ke dalam rumah sambil bercekak pinggang.

"Kenapa la kau ni lari rumah jauh sangat hah? "

Quira hanya mengambil langkah mundur sehingga langkahnya terhenti dek dinding di belakangnya.

"Kau jangan harap boleh lari lagi little rose, esok kita dua kawin ja dekat sempadan, senang kan?"

Qaiyer mengepung tubuh kecil Quira itu agar tak boleh bergerak.

"Apa kau mengarut ni Qaiyer? "

Quira sudah hilang sabar dengan perangai sepupunya yang tak tentu arah itu.

"Aku akan tolong kau cari orang tu Quira, kau dah setuju kan nak kawin dengan aku."

Badan Qaiyer langsung ditolak ke belakang. Ingat dia tak kuat ka, Qaiyer saja tak mampu tahan pukulan Quira walaupun Quira hanya memukul perlahan bahunya dulu.

"Aku ingat kau bergurau ja nyah!"

Bahu Qaiyer terus dipukul, Qaiyer rasa seperti tulang bahunya patah dalam sekali pukulan.

"Arghh sial kau! kau nak bahu aku patah ke apa Ira!"

"Haah, biar berkecai terus takpa. Senang sikit kerja aku nak halau kau balik."

Qaiyer terduduk di lantai sambil mengurut bahu yang ditumbuk tadi.

"Hah, ni kau nak apa sampai sanggup cari aku kat sini?"

"Kau ni bodoh cuba simpan sikit Quira. Ofc LA aku cari kau, takkan la kau cari phantom yang dah arwah tu kut."

Quira menarik muka bila dia disebut bodoh oleh Qaiyer.

"Hah muncung la mulut tu lagi, biar jadi itik nanti senang nak cium."

Muka Quira memerah dan langsung menekup mulutnya sendiri kerana jika perkataan tu keluar dari mulut lelaki yang bernama Qaiyer Naheed memang akan dibuat nya benda itu.

"Pftt carino~"
(Pftt comel~)

Qaiyer masih mengurut bahunya namun usaha untuk berdiri mendekati Quira.

"Kenapa kau suka tinggal aku hah. Aku dah la takde kawan dekat rumah.

Dia menyandar kepalanya di bahu Quira.

" nak main dengan venom kau tu kang silap hari bulan aku pindah pi batu dua aku nya."

" HAHAHA, sian nye Qaiyer ni kan. Tapi pandai pulak kau cakap melayu dengan aku, kalau aku tau baik aku takyah susah susah cakap Italiano dengan kau"

"Hehehe sorry LA little rose~"

"mende kau ni sejak bila pandai ber sweet sweet dengan aku ni hah, dah buat tabiat ke apa"

"sejak kau kata setuju kawin dengan aku."

Qaiyer senyum menampakkan baris giginya yang cantik tersusun rapi itu.

"Miang sungguh"

"SÌ, aku memang miang pon, tapi dengan kau je la"

Quira buat muka menyampah dengan ayat Qaiyer. Tak habis habis dengan ayat klise dia tu.

"Qai,"

"Yes little rose"

Quira mengalihkan pandangan daripada Qaiyer.

"You shouldn't be here right now, dah balik"

Qaiyer makin keliru dengan angin Quira yang senang berubah ubah.

"Is she on period or what".

Gumam Qaiyer seorang diri

"I'll kick your balls if you dare to say that again"

Quira sudah malas melayan sepupunya yang mulut tak berlapis itu. Patutlah dia tak ramai kawan, dengan mulut celupar tu, sekali dia kasi terus koyak kekadang.

"Qai, I'm not kidding now, you think I came back here on purpose."

Qaiyer terus teringat akan janjinya dengan Quira.

"Wait~ You didn't mean the promise..."

"Yes, I mean it. Now you want to leave or you are willing to sleep in front of my door."

Senyuman yang diberi kepada Qaiyer nampak sangat tak ikhlasnya di situ, memang dia berniat menghalau Qaiyer balik pun.

"Quira, you know its fucking tired nak ulang alik dari hotel dengan sini. Please let me stay here"

Anak mata hijau gelap itu bulat bersinar mengharap belas kasihan Quira kepada dia.

"Kau nak pejabat agama tangkap kita ka apa hah, nak kena tuduh buat aktiviti sumbang mahram dalam ni?"

"What's that, I don't care diorang nak kata apa pun."

Qaiyer mendekat ke arah Quira

"Qaiyer Naheed! You want me to hit you with this stick or what! ."

Tongkat di tepi pintu dicapai untuk mengugut Qaiyer

Qaiyer mengundur.

"OK la little rose halau kite nampaknya~".

Qaiyer mencebik .

"Ehh kisah apa aku, Blah!"

"Looks like I'm going to have to sleep in a car like this."

Qaiyer masih lagi mengharapkan belas kasihan Quira.

"lantak kau la Qai, Andare! Voglio dormire"
(Pergi! Aku nak tidur)

Badan Qaiyer ditolak keluar. Pintu kayu di hempas di hadapan mukanya.

"Ni belum kawin lagi dah kena halau tidur luar, mati la siapa yang kena kawin dengan dia"

Qaiyer mengusung semula beg kecilnya masuk ke dalam kereta.




Qaiyer Naheed -The Destined- Where stories live. Discover now