Part 19 (Flashback II)

15 2 0
                                    

Mau feel chapter ni?
'Lagu One In a Million by Ne-yo'

Mau feel chapter ni? 'Lagu One In a Million by Ne-yo'

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Buzz.. Buzzz...

Telefon Quira berdering. Quira melihat nama yang terpapar di skrin telefonnya sekarang.

Mr Sewel.

"Ni mesti nak bagitau aku yang kedai keropok lekor tu dah tutup dah."

Quira menekan tombol telefon itu sebelum suara Qaiyer menyapa telinganya dan kedengaran seperti sedang bernyanyi mengikut alunan lagu di radio.

Itulah tabiat si Qaiyer sekarang, suka telefon dia secara rawak tak kiralah jika sedang memandu, berjoging atau sedang berbelanja, tetapi selalunya Qaiyer hanya menelefon Quira waktu berbelanja hanya untuk menanyakan yang mana satu daun kunyit...

"Kenapa Qai? Kedai keropok lekor tu tutup ka?"

"Ish kau ni, sikit sikit keropok lekor. Aku ni kau tak nak cari pula."

Quira menjulingkan mata ke atas, Qaiyer perlu ingat satu prinsip hidup Quira yang paling utama.

"NO KEROPOK LEKOR, NO LIFE!"

"Ni kau nak apa call aku?"

Terdengar Qaiyer bernyanyi kecil di hujung talian, merdu suaranya.

"Baby one thing is for certain~
Whatever you do, it's working.
Other girls don't matter in your presence, can't do what you do~.

Quira hanya mendengar sahaja tanpa berkata apa apa, muzik di radio dan suara merdu Qaiyer merupakan paduan yang paling merdu didengar bagi dirinya.

"There's a million girls around,
But I don't see no one but you."

Quira tersenyum kecil mendengar bait lirik itu seperti ditujukan buat dirinya.

"Girl you so one in a million, you are."

"Baby you the best ever I ever had~"

Quira bernyanyi kecil juga, diharap Qaiyer tidak mendengar dia menyambung lirik tersebut kalau tidak pasti jatuh egonya.

"Best I ever had~."

Terdengar radio menyambung lirik yang sedikit perlahan nadanya.
Qaiyer menyambung lirik Quira dan mula meninggikan sedikit suaranya.

"And I certain that~"

"No, there ain't nothing better than this."

Qaiyer Naheed -The Destined- Where stories live. Discover now