"Qaiyer Naheed!! "
Qaiyer yang sedang berlatih di gim tingkat atas hanya mengabaikan panggilan Quira itu.
"Nenek lampir ni nak apa lagi. Pagi pagi dah kacau orang~".
Qaiyer melepas boxing glove miliknya dan berlari anak turun ke bawah.
(nenek nenek lampir pun takut jugak kalau Quira mengamuk)
"I'm coming nenek lampir!!"
Jerit Qaiyer sambil melangkah laju ke arah Quira yang tengah bercekak pinggang di dapur.
"Tu breakfast dah siap, Vai a mangiare adesso~".
(pergi makan sekarang~)"Sì, sì, mangerò"
(ya, ya saya makan)Quira hanya tersenyum melihat sepupunya itu makan masakan dia kali ini. Dia cuma mahu Qaiyer rasa masakan dia kali ini kerana ini pertama kali dia masak nasi lemak.
Atau lebih tepat Qaiyer jadi tikus makmal untuk makanan Quira. Sekurang kurangnya kalau keracunan Qaiyer yang akan kena dahulu.
"Ira! Apa ni!"
Quira cuak bila mata Qaiyer membesar apabila nasi lemak itu masuk ke dalam mulut.
"Quira! Sedap nya~ sejak bila kau pandai masak ni".
Quira hanya tersenyum melihat Qaiyer yang terus menyuap nasi lemak ke dalam mulut seperti hantu raya yang tak diberi makan oleh tuan itu.
"Qai makan tu slow la sikit~ Haih, macam aku tak pernah bagi kau makan pula"
Qaiyer hanya teruskan suapan tanpa menghiraukan kata Quira.
"Bukanya kau tak masak, tapi tak sedap ja sebelum ni~"
Qaiyer sambung suapan walaupun hidung Quira sudah terlihat kembang kempis geram akan penyataan Qaiyer yang terlebih jujur itu.
"ohh tak sedap~"
Qaiyer menganguk kerana sudah sampai suapan terakhir. Kalau tidak pasti ditarik semula pinggan itu.
"Guarda quel lavandino, Lava tutto dentro".
(Nampak sinki tu, basuh semua yang ada dalam tu)Qaiyer melihat angin torpedo Quira seperti menunggu masa untuk keluar.
Dia melangkah ke arah sinki sebelum Quira melepaskan taufan kartina dari hidungnya itu.
Jangan main - main ouu~ sekali naik angin habis kunci kereta dan moto milik si Qaiyer disorok sampailah dia minta maaf baru dikasi. (macam bini pun dah ada).
"Ira! Anche il vaso interno deve essere lavato una volta?"
(Ira! Periuk dalam ni kena cuci sekali juga ka?)"SÌ!"
Jerit Quira dari ruang tamu. Gema suara Quira jelas terdengar sangkin sunyinya.
Rumah itu hanya dihuni oleh dia, Qaiyer, pakciknya Namik, dan beberapa orang gaji yang cuma ditugaskan mengurus ruangan di dalam rumah itu. Selebihnya dibiarkan kepada kedua dua budak itu.
Waktu sedang duduk santai di ruang tamu, masuk satu notifikasi ke Iphone Quira berupa voice mail dari nombor yang tidak dikenali.
[---------->-----------]
00.30"Hai Quira Nashwa~ I know where you are right now, so be carefull or you will meet your lovely mother at the hell".
Quira terus mencampakkan Iphone itu ke lantai sambil tangan menggeletar ketakutan.
Qaiyer yang baru selesai di dapur terkejut melihat Iphone yang tercampak di lantai itu.
"Quira~ What's going on right here".
Qaiyer mengambil iphone di lantai dan mem dengar semula voice mail tersebut.
"Siapa ni Ira?"
Qaiyer menatap tajam ke anak mata Quira.
"Non lo so Qai~ "
(saya tak tahu Qai)Air mata Quira sudah tak dapat dibendung lagi.
"Tak boleh biar macam ni jom bagitau daddy I"
Lamunan Quira mati bila tangannya ditarik oleh Qaiyer ke pejabat Namik.
TOK TOK TOK~
"Come in~".
Jawab Namik tanpa mengalihkan sedikit pun pandangannya dari komputer riba itu.
Qaiyer masuk sambil memegang tangan Quira.
"Daddy, Qai dengan Ira nak kawin"
Mata Namik terbeliak mendengar ucapan anaknya itu. Begitu juga dengan Quira.
"Wait - wait, uncle, Ira tak nak pu~"
"Shut up Quira Nashwa!"
Quira terkedu dan mematikan katanya tadi.
"Daddy~ Qai nak jaga Ira. Qai sayangkan Ira daddy".
Tatapan Namik dan Quira pun bertembung.
"Ira tak letak ubat kan dalam nasi lemak tadi?"
Quira mengeleng kepala dengan mata membulat. Terserlah rupa Fasha atau lebih tepatnya Herla waktu muda
"Herl~ eh Quira~ mari sini, uncle nak cakap something"
Namik menepuk dahi dirinya sendiri, hampir saja terlepas menyebut nama ibunya Quira. Quira hanya menangguk faham akan keadaan.
"And you Qai, get out"
Namik menghalau anak teruna nya itu dengan isyarat tangan seolah olah ingin menyakitkan hati anaknya.
"Fine~"
Pintu pejabat Namik di hempas perlahan. Hanya tinggal Namik dan Quira di dalam office itu.
"Uncle nak cakap apa dengan Quira?"
Quira langsung duduk tanpa dipelawa oleh Namik. Buat biasa sudah, pakcik sendiri juga.
"Quira dapat jugak ka voice mail tu"
Quira menangguk.
"macam mana uncle tah~"
"Uncle pun dapat jugak voice mail tu"
Ucap Namik, kata kata Quira dipotong begitu saja.
"Uncle orang tu ke yang bunuh Bonda".
Namik menganguk. Quira mengepal perlahan tangannya itu.
"Can I kill him with my own hand uncle?"
Quira hanya mampu menahan air mata.
"Quira tak kisah kalau uncle halang atau tidak, I will kill him with my own hand too"
Quira tersenyum penuh dendam dengan si pembunuh ibu bapanya itu. Namik hanya tersenyum puas.
"That's the creature of my creation. Finally my creation already complete."
Namik memusing kan kerusinya itu seperti kanak kanak riang dengan senyuman yang penuh makna.
"Finaly Quira akan jadi macam Qaiyer, dendam yang bersembunyi di balik tawa. My creation already complete. HAHAHAHA!"
Guman Namik seorang diri bila kelibat Quira sudah hilang dari ruang office nya itu.
"kalau cita ni ramai kita sambung~ so let's go!"
Ayat Namik tu act bpk gila cringe tapi Just ignore je la ehh
YOU ARE READING
Qaiyer Naheed -The Destined-
General FictionYou have a thorn behind your rose petals, Ms. White Rose. -Qaiyer Naheed You'll never know if there's poison or not in that thorn Mr. Red Rose -Quira Nashwa Start: Jan 14 2024 End: "btw This is my first story. So please jgn kecam. Saa baru belajar."