Perlahan kelopak mata dibuka dan sinar vitamin D menerjah masuk ke dalam anak mata emerald itu,
Lebih menguntungkan lagi bidadari yang selalu di impikan berada di hadapan tingkap bercekak pinggang dengan tudung shawl di kepala.
"Assalamualaikum ni hidup lagi ke dah arwah, tersengih sengih macam nampak bidadari jatuh dari langit."
"Kau la bidadari tu Quira"
Guman Qaiyer perlahan sambil merenung wajah Quira tanpa lepas.
Tingkap kereta Lamborghini Urus itu diketuk perlahan beberapa kali sebelum pintu kereta itu perlahan dibuka.
"Why Quira~"
Matanya masih digosok perlahan untuk menghilangkan rasa kantuk yang masih mengusai dirinya itu.
"Aku nak keluar pergi pasar, kau nak ikut ke tak?"
Mata yang kuyu itu langsung cergas apabila mendengar pelawaan Quira.
"Kalau kau ajak aku onn je~"
Anak mata Quira mengulung keatas, menyampah dengan perangai miang sepupunya sejak akhir akhir ini.
Sebuah baldi yang dipenuhi kelengkapan mandi diserahkan kepada Qaiyer dan di hulurkan sehelai tuala juga.
Mata Qaiyer terkebil kebil, masih cuba memahami apa yang Quira maksudkan.
"Eishh lembab lah kau ni Qai, nak pergi pekan kan takkan la kau tak nak mandi. Pigro!"
(pemalas!)"Questa sorella è feroce~"
(garang la dia ni~)Guman Qaiyer perlahan sambil menjeling ke arah Quira yang baru ingin meninggalkan dirinya.
"I heard that, Qaiyer"
Jelingan maut diberikan kepada Qaiyer.
"Scusi signora Quira~"
(maaf cik Quira~)"I'll give you 5 minutes to get ready, otherwise I'll go alone"
Habislah kalau amaran sudah keluar dari mulut si Quira ni memang tiada perikemanusiaan sudah la jawabnya.
"Questa nonna è davvero crudele"
(kejam betul nenek ni)Qaiyer mencebik.
"If you say anything again, I will make sure you eat my shoes later Qaiyer Naheed!"
"SÌ, give me 5 minute"
Qaiyer mencapai baldi dan tuala di hadapan keretanya itu dan berlari ke belakang rumah.
"Perangai macam apa lagi la jantan ni, boleh naik hantu sapa hat kawin dengan dia nanti"
Bebel Quira sendiri sambil menyapu beranda rumah itu supaya kelihatan sedikit terurus sebelum dia keluar bersama Qaiyer ke pekan untuk membeli barang keperluan mereka.
Semuanya berjalan seperti kehidupan biasa hingga Quira lupa dengan tujuan asal dia untuk ke sini.
YOU ARE READING
Qaiyer Naheed -The Destined-
Ficción GeneralYou have a thorn behind your rose petals, Ms. White Rose. -Qaiyer Naheed You'll never know if there's poison or not in that thorn Mr. Red Rose -Quira Nashwa Start: Jan 14 2024 End: "btw This is my first story. So please jgn kecam. Saa baru belajar."