ON ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

506 32 73
                                    

Dünyada gerçi olmadı bir şeyde kârımız
Ukbâda belki olsa gerek itibârımız.
Ağyâr gül kopardı dikenden demet demet,
Hâr oldu bağrımızda çiçek yüzlü yârımız.
Yükseldi arşa neşvesi dünun, esâfilin;
Toprakta gizli kaldı bizim âh ü zârımız...

Hüseyin Nihal Atsız



''Vadiye pus indikten sonra
kurt değil kurda, attığı adıma bile güvenmez.''



***



Önüne bırakılan koyu pembe renkli dosyaya baktı General, bir tim kurulacaktı, birileri dahil olacaktı bu time. Ve şimdi askerlerin dosyalarını inceliyordu, yanındaki Veysel ile. ''Komutanım, Başçavuş Aras Saruhan. Namı diğer torun. Timin arasında en yenisi. Çorumlu, babası birkaç yıl önce vefat etmiş. Annesiyle birlikte memlekette yaşarken askerliğini yapmak için Konya'ya gidiyor. Askerliğin bitimine yakın orada kalıp rütbeli asker olmak istediğini söylüyor.''

Dosyanın üzerindeki resme baktı General, geçen akşamki yemekte gördüğü siluetlerden biriydi. Gözlerini kısıp gözlerine baktı. ''Askerî eğitim durumu nedir?'' Diye sordu resme bakarken.

''İlk seçmelerde özel kuvvetlere alınıyor komutanım. Ayrıca tabiplik eğitimi de mevcut.'' diye yanıtladı Veysel.

Başını salladı, ''kalsın timde,'' dedi bir yandan da. Veysel başıyla onaylayarak dosyanın üzerindeki resmi alıp kenara bıraktı. Bir diğer dosyayı çıkarttı üstte. ''Bu?'' Diye sordu General resmine bakarken.

''Kıdemli Başçavuş Ateş Şimşek. Namı diğer züppe. Sakaryalı.'' Diyerek yanıtladı Veysel.

Kaşları çatıldı generalin. ''Züppe?''

Derin bir nefes verdi Veysel. ''Böyle bir tipi ömrü hayatımda görmedim komutanım. Bu adam çapkınlığın kitabını yazmış. Varlıklı bir aileden geliyor, bütün mirasın tek varisi. Kolejlerde büyümüş. Babası asker olmak istediğini öğrenince mirasından men etmekle tehdit etmiş.''

''O hâlde neden burada?''

''Ortaokul son sınıftayken okullar arası dart yarışmasına spor eğitmeninin üstelemesi üzerine katılıyor. İstemsizce girdiği yolun sonunda birincilikle ayrılıyor. Daha sonraları hobi olarak yapmaya başlamış, okçuluk eğitimi de var. Bedelli askerliğini yapmaya geldiğinde ise bu yeteneği keşfediliyor ve komutanları tarafından yolu açılıyor. Babasının tehdidine de boyun eğmek yerine yazdığı tek bir mektupla bütün malını mülkünü reddettiğini söylüyor. Ayrıca askerliğinin ilk zamanlarında tank bölümünde bir süre kalmış.'' Resmine dikkatle baktı general, bu yüzün daha önce gördüğünü hatırlamıyordu fakat kuvvetle muhtemel onu da geçen akşamki yemekte görmüştü. Vatan için babasının sunduğu paradan vazgeçmesi hoşuna gitmişti.

''Bu da kalsın.'' Dediğinde Veysel başıyla onaylayarak dosyanın sağ üstündeki resmi çıkarıp kenara bıraktı. Bir diğer dosyayı çıkarıp generalin önüne bıraktı. 

KANLI AYWhere stories live. Discover now