Net als in de film

60 5 1
                                    

Noah stond voor de cinema te wachten op Louise, met wie hij had afgesproken. Toen Sam gisteren bij hem langskwam, had Noah hem gevraagd welke goede films er op het moment draaien. Sam had het over een of andere film genaamd Napoleon. Volgens Sam zou de film vol zitten met mooie beelden en een indrukwekkend verhaal vertellen. Toen Noah naar de titel zocht, raakte hij toch iets minder enthousiast. Hij zou Louise wel vragen wat ze wilde zien. Ze hadden om 14:00 afgesproken, maar het was inmiddels al 14:02 en Louise was nog nergens te bekennen. Noah liep naar een beeldscherm bij de ingang en keek welke titels er zouden draaien. Zijn ogen vielen op Mean Girls, die om 14:20 zou starten. Louise is een girl. Dat zou ze vast wel leuk vinden, denk ik dan. Noah keek weer op zijn telefoon. 14:05. Komaan Louise, waar blijft ge nu. Noah opende de chat en begon te typen.

"De film begint over 15 minuten."

Louise kwam online en Noah zag dat ze begon te typen.

"Benr bjjna."

"Let maar op t verkeer rondom u."

Louise ging offline. Noah stopte zijn gsm in zijn broekzak. Net op dat moment kwam Louise vanachter en tikte op Noah's schouder. Noah draaide zich om. Eindelijk. Hij bekeek haar goed. Ze had zich... naja anders gekleed dan normaal. Er was iets anders. Noah kwam er niet op, hij had geen verstand van make-up en van die dingen. Louise wiebelde een beetje heen en weer, alsof ze elk moment haar evenwicht kon verliezen. Noah legde zijn hand op haar schouder.

"Seg, is alles oké met u?"

"Ja ja." Louise sloeg de hand van haar schouders af en liep door. Noah keek naar beneden en merkte op dat ze vrij hoge hakken aanhad. Misschien is dat het. De lengte.

Louise stopte met lopen en draaide zich om naar Noah."Komt ge nog?" Noah liep vlug achter haar aan, de cinema binnen. Noah liep naar de kassa, kocht twee kaartjes voor Mean Girls, en het tweetal liep de foyer binnen. Louise sloeg haar arm om Noahs arm heen en zo gingen ze samen naar de bar, waar ze een bak popcorn en wat drankjes kochten. Louise wilde voor een wijntje gaan, maar Noah bestelde toch maar gewoon een fruitsapje voor haar. Ze liepen de zaal binnen en namen plaats op hun gereserveerde plaatsen. Louise draaide zich naar Noah toe.

"Dus.. waar gaat deze film eigenlijk over? Waar hebt ge me naartoe gesleurd?" Speels sloeg Louise zachtjes tegen Noah's arm aan. Noah had het niet door en probeerde gewoon de vraag te beantwoorden.

"Geen idee. Ik-" Louise's hand ging nu omhoog naar zijn nek. Noah deinsde een beetje achteruit. Vervolgens gingen de lichten in de zaal uit en begon de film.


A CAUTIONARY TALE

Louise boog zich naar Noah en fluisterde in zijn oor. "Wist ge dat dit een musical was of nie?"

Noah schudde zijn hoofd. "Neen."


WHAT IFS

Louise boog zich weer naar Noah. Noah probeerde gewoon zijn aandacht bij de film te houden. Het hoofdkarakter van de film, Cady, maakte net een entree in de kantine, toen Louise weer in zijn oor begon te fluisteren.

"Ik zou wel bij de 'horny bandgeeks' horen en gij?" Louise knipoogde onsubtiel. Noah keek haar verbaasd aan.

"Geen idee?"

Louise boog zich nu voorover en greep naar de bak popcorn, die op Noah's schoot stond. Ze graaide een beetje in de bak en liet haar ogen niet van Noah afgaan. Vervolgens ging ze weer recht in haar stoel zitten en at rustig van de popcorn.


MEET THE PLASTICS

"Omg Noah, ik zou echt zo graag zo'n leren jasje hebben, net zoals Regina. Dan komen mijn borsten er een stuk beter uit."

Noah stikte in de popcorn die hij net in z'n mond had gestopt en begon te hoesten. Louise klopte op zijn rug om hem te helpen.


STUPID WITH LOVE

Noah begon door te hebben dat Louise dronken was. Hij had al zo'n vermoeden, maar toen ze begon te praten over hoe ze ook graag eens wilde gaan schommelen was zijn vermoeden bevestigd. Bovendien rook haar adem een beetje naar alcohol, iets wat hem opviel omdat ze constant in zijn oor hing. Noah staarde naar het scherm. Die Aaron mag er ook best wel zijn... Louise legde plots haar hand op zijn bovenbeen neer. Probeert die nu??


APEX PREDATOR

"Gij zijt echt een tijger, weet ge dat?"

Noah reageerde niet. Louise was overduidelijk onder invloed en had geen idee waar ze mee bezig was. Gewoon rustig blijven Noah, geen drama maken, gewoon naar de film kijken en rustig ademhalen.


WHAT'S WRONG WITH ME?

Louise had een paar keer geprobeerd om haar hand op Noah's bovenbeen te leggen. Noah haalde de hele tijd de hand weer weg, maar Louise pakte het niet op. Speels legde ze constant weer haar hand neer, alsof het een spelletje was.


SEXY

"Ik zou u wel eens in zo'n sexy corn pakske willen zien." Louise greep weer in de bak met popcorn, maar ging dit keer naar bodem van de bak en tikte tegen de bodem aan. Noah voelde het tegen zijn kruis en verplaatste gauw de bak iets meer naar voren.


SOMEONE GETS HURT

Noah dacht aan Sam. Die zou sowieso een opmerking hebben gemaakt over de belichting hier.. wel mooi gedaan, moet ik zeggen. In zijn ooghoeken zag hij hoe Louise hem bekeek. Noah wendde zich even van haar af en nam een slok van zijn fruitsapje. Louise deed hetzelfde.


REVENGE PARTY

Louise boog zich naar Noah toe en fluisterde in zijn oor. "Hey jij." Ze begon te gniffelen en ging weer terug recht in haar stoel zitten. God wanneer is deze film afgelopen? Ik wou dat ik dronken was, dan was dit allemaal vast een stuk minder onplezierig. Louise haar hand ging vervolgens naar Noah's wang en ze raakte zachtjes met haar vingers zijn oor aan. Noah greep haar hand beet en haalde die bij zijn gezicht vandaan, terwijl hij haar serieus aankeek. Louise lachte alleen maar terug.


WORLD BURN

"Ik kan ook iets anders laten branden, just saying-"


I'D RATHER BE ME

"Ik ben het dus niet met Janis eens hè. I'd rather be with you, dan dat ik rather be me."


I SEE STARS

"Ik kan u ook sterren laten zien.."


NOT MY FAULT

De aftiteling begon. Noah stond direct op. Louise bleef nog even zitten.

"Komt ge mee? Dan breng ik u wel even naar huis."

"Oh? En wat gaan we daar dan doen?" Louise kwam overeind en ging tegenover hem staan. Ze ging met haar hand door zijn haar heen. Noah zuchtte.

"Niks, WIJ gaan helemaal niks doen. Gij gaat rusten." Noah probeerde langs haar te lopen, maar ze blokkeerde zijn weg.

"Maar.." Louise streelde haar hand over zijn wang. ".. vind ge dan niet dat er iets is tussen ons?"

"Louise, ik-" Noah kon zijn zin niet afmaken voordat Louise haar lippen op de zijne drukte. Haar hoge hakken kwam dit keer goed van pas. Noah stapte meteen achteruit. Hij was ergens geschrokken, ook al kon hij dit van mijlenver zien aankomen.

"Sorry, ik had het nooit zover mogen laten komen.." Noah liep nu met een flinke snelheid om Louise heen en liep richting de uitgang.

"Noah wacht nu eens!"

Noah stopte net voor de deur en draaide zich naar haar om.

"Ik breng u naar huis en that's it, oké?"

Jongensdingen 2: Casanova'sWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu