Cheater

70 7 1
                                    

Louise lag op haar bed in haar kamer. Ze scrolde voor de zoveelste keer van de dag over haar Instagram tijdlijn. Zangfilmpjes, kattenfilmpjes, alles kwam voorbij. Toen ze haar feed refreshte, kwam er een nieuwe post opgedoken. Tygo. Het was gewoon een oude vakantie foto met zo'n super cliché caption. Take me back <3. Louise staarde naar de foto. Ze likete de foto niet. Als ze als eerste de foto zou liken, dan zou Tygo denken dat.. Überhaupt als ze de foto zou liken zou Tygo.. ja eigenlijk wilde ze niet meer aan Tygo denken. Ze scrolde verder. Ze wilde net een filmpje liken toen er een oproep op haar scherm kwam. Het was Emilie. Emilie reisde (klimaatneutraal) de hele wereld over met haar modellen carrière. Als Louise het zich goed herinnerde was Emilie momenteel in Parijs. Louise klikte op het groene bel icoontje en Emilie kwam op haar scherm.

"Hey Lou!"

"Hey Em!"

"Hoe gaat het daar? En hoe gaat het met het koor?" Oh en met Tygo?"

Daar was die ene naam weer hoor. Tygo. Afijn, gewoon rustig vertellen wat er gebeurd is. 

"Alles gaat goed hoor. Met het koor ook.. we repeteren momenteel voor een groot optreden aan het eind van het jaar. Een kerstconcert in de Ardennen!" 

"De Ardennen??? Misschien kom ik dan wel even kijken!"

"Dat is je geraden!" De twee begonnen te lachen. Emilie kwam terug op haar laatste vraag.

"En... hoe gaat het met Tygo?"

Louise reageerde niet direct. Ze wist niet hoe ze het moest zeggen. 

"Ja uh Tygo.."

"Oh God Louise.."

"Wat????" 

"Lou, je gaat me toch niet vertellen dat het uit is?"

"Uhhhh-"

"LOU"

"EM"

"WAT IS ER GEBEURD DAN?? Vorige week was je nog helemaal in de wolken en nu opeens is het uit?"

"Tja.."

"Tja? Je vertelt me net dat het uit is met Tygo en het enige wat je kan zeggen is 'tja'?" 

Louise lachte ongemakkelijk. "Naja, laten we zeggen dat Tygo.. iemand anders had.."

"HIJ IS VREEMD GEGAAN?"

"Shhh rustig"

"Hoe.. hoe durft hij?" 

"Tja ik-"

"Typisch jongens dit weer hè. Waarschijnlijk was dit al langer gaande.. Als ik hem toch eens tegenkom, echt waar, dan kan ie er eentje krijgen hoor. Ik vind het zo jammer dat ik hetero ben, want oh my god, met jongens valt niets te beginnen." 

Louise knikte. Emilie had geen woord gelogen. Met jongens viel inderdaad niets te beginnen. En eigenlijk waren eigenlijk alle jongens die ze leuk vond.. nou ja niet romantisch geïnteresseerd in haar. Noah had ze ondertussen wel uit haar hoofd gezet, maar na het voorval met Tygo had ze eigenlijk geen zin meer in jongens. 

"Hoe wist jij het eigenlijk?"

Emilie keek Louise vragend aan. "Hoe wist ik wat?"

"Dat je.. hetero was?" Louise keek van de camera weg. Emilie begon te grinniken.

"Wil je dat echt weten?" Emilie keek Louise op een bepaalde manier aan, dat Louise haast rood werd. Louise knikte. Nu Emilie er zo mysterieus over deed werd ze wel heel benieuwd. 

"Oké vooruit dan maar. Dit is het geheim.. je moet het eens met een meisje proberen."

"God Emilie." Louise werd nu echt rood als een tomaat. 

"Wat? Het is toch zo. En hé, jij wilde het weten. Je vroeg er zelf naar. Maar ja, ik heb het wel een aantal keer geprobeerd met meisjes ja. Méérdere keren. Maar het was gewoon niet voor mij.."

"Dus ik zou.." 

"Girl, als je het zeker wilt weten.."  Emilie maakte haar zin niet af. In plaatst daarvan schaarde ze haar twee wijs en middelvingers in elkaar als een soort gebaar. Louise haar mond viel open. 

"EM-" De twee begonnen te lachen. Louise besloot om snel het onderwerp te veranderen. 

"Dus.. hoe gaat het met je fotoshoots?"

"Goed goed, morgenochtend moet ik voor een shoot bij de Eiffeltoren zijn, like oh my god."

Parijs dus, had Louise het toch goed. 

"Wow de Eiffeltoren."  Louise knikte onder de indruk. Vervolgens ging het gesprek nog eventjes verder over fotoshoots in Parijs, het eten daar en over het algemeen het drukke leven van Emilie. Louise kon haar aandacht er niet meer bij houden. Ze dacht alleen maar aan die ene tip van Emilie. Meisjes waren beter dan jongens, daarover was geen twijfel mogelijk. Maar ook op díe manier? Ja, Emilie had gelijk. Daar was maar één manier om achter te komen. Maar bij wie moest ze zijn? Ze kon moeilijk het eerste de beste meisje dat ze tegenkwam meesleuren in de backstage. 

"Louise?" Emilie knipte in haar vingers. Louise keek op, terug in de camera. 

"Ja?"

"Jij hebt je aandacht er niet bij hè?"

"Oh jawel jawel.."

Emilie trok haar wenkbrauw omhoog. Ze had Louise overduidelijk door. 

"Komop Lou, wat scheelt er?"

"Niks. Ik zit gewoon even met mijn gedachten ergens anders."

"Bij je volgende date zeker.."

"Emilie.. ik weet niet eens met wie ik-"

"Die Bo zit toch in helemaal in de 'gayscene'? Misschien kan zij je helpen?"

Natuurlijk. Dat Louise daar nog niet eerder aan gedacht had. Bo heeft vele verhalen verteld over... ja van dat soort gay dingen. Wellicht zou Bo Louise nog kunnen helpen.. 

Jongensdingen 2: Casanova'sWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu