2.

1.3K 23 11
                                    

Lotte's Pov
Ping Ping Ping
Ik word wakker van het geluid van mijn wekker. Vandaag is de dag dat we te horen krijgen met wie we in een kamer komen, yesss. Ik hoop zo erg dat ik met Janne in een kamer kom. Dan word het schoolreisje alleen maar beter. Terwijl ik het ook niet weg zo vinden om met Robbie in een kamer te zitten. "Lotte doe nou is normaal, wat heb je opeens met die jongen." Zeg ik hardop tegen mezelf voordat ik naar mijn kast loop. Ik pak grijze straight leg jeans. En een donkerblauw crop top. Dan kies ik nog een paar schoenen, ik kies uiteindelijk toch voor mijn grijze Adidas campus. Ik kijk tevreden in mijn spiegel. Top outfitje. Dan loop ik naar mijn bureau om mijn sieraden uit te kiezen. Ik pak wat simpele sieraden, een kettinkje, 3 paar oorbellen, want heb drie gaatjes. Een par armbandje en dan kies ik nog een ringetje voor in mijn navel piercing.

Vorig jaar in de zomer heb ik mijn navel piercing laten piercen, vandaag was het eindelijk weer eens warm weer dus pak ik de kans om hen te showen.
Ik doe nog eventjes wat make-up op, niet teveel want het is zoals ik al zei best warm. Ik kijk op mijn telefoon, shit ik heb nog maar een kwartier voordat ik moet aanfietsen. Snel pak ik mijn tas in en ren ik naar beneden.

Ik pak mijn lunch in en smeer ontbijt en lunch voor mijn kleine zusje. "Hier schat, tot vanmiddag!" Zeg ik voordat ik naar de schuur loop om mijn fiets te pakken. Ik heb geluk dat ik niet heel ver van school woon maar alsnog is fietsen in de ochtend gewoon kut. Ik doe de poort open en spring op mijn fiets. Onderweg ook ik gelukkig Janne nog tegen. "Heyy meid." Begroet Janne mij. "Heyy jann, vandaag eerste uur mentor hè." "Dan krijgen we te horen of we samen in een kamer komen." Zeg ik. "Jaa ik weet eigenlijk zeker dat ze ons samen doen, de docenten weten toch dat we beste vriendinnen zijn?" Zegt Janne om me gerust te stellen. "Ja daar heb je gelijk in, dat hebben de docenten wel gemerkt met al ons geklets en gedoe in de les." Zeg ik lachend. Janne lacht gelukkig even hard mee. En voordat we het weten zijn we al weer op school en rijden we het schoolplein op.

"Oh jongen kijk dan uit man mongool!" Roept Janne naar een onschuldig burgertje die ze bijna aanrijd. "Janne laat dat kind met rust man." Zeg ik lachend als we onze fietsen in de fietsen stalling zetten. "Ja sorry hoor daar kan ik gewoon echt niet tegen!" Zegt ze geïrriteerd. "Ik snap het, het zijn ook allemaal gewoon irritante dwergjes." Zeg ik als we op weg zijn naar de kluisjes.

In de eerste hadden we onze mentor gevraagd of we kluisjes naast elkaar mochten. En gelukkig stemde hij er mee in. "Heb jij lippenbalsem mee?" Vraag ik. "Ja tuurlijk hier." Zegt Janne terwijl ze een potje lippenbalsem uit haar kluisje vist. "Bedankt schat." Zeg ik terwijl ik het opsmeer en weer terug geef aan haar. Tringgg dat was de eerste bel. We moeten helemaal naar de derde verdieping dus dat werd effetjes lopen.

"Ik snap echt niet hoe docenten ons dit kunnen aandoen." Zegt Janne terwijl er na een hele klimtocht zijn aangekomen bij het lokaal van onze mentor. "Nee ik ook niet, is gewoon marteling." Antwoord ik. Maar snel herpakken we ons en lopen we het lokaal binnen. We lopen naar onze vaste plekken, links achterin. "Zo dames jullie zijn de laatste dus we kunnen beginnen met de les." Zegt onze mentor "vandaag gaan we het eerst hebben over wat jullie allemaal mee moeten nemen naar Spanje." "En daarna krijgen jullie te horen met wie jullie in een kamer zitten." "Met die persoon zit je dan ook samen de weken voordat we naar Spanje gaan." Vertelt onze mentor. Nou dan hadden Janne en ik is mooi geluk, we zaten toch al samen.

"Ik open zo even mijn document op het Digibord en dan kunnen jullie zien wat de lijst is die jullie mee moeten nemen." "Schrijf dit ook eventjes op in je schrift." Vertelt onze mentor op een serieuze toon. Ik buig voorover en pak mijn schrift uit mijn tas. Als ik weer omhoog kijk zie ik de lijst al staan

- toilet spullen
- schone kleding voor 5 dagen (neem ook extra's mee)
- fijn lopende gympen
- een mooie outfit voor het examen diner in Spanje
- oplader, powerbank, adapter
- pyjama
-lunch voor in het vliegveld
- zakgeld (contant+pinpas)
- Zwemkleding

Gelukkig niet een heel ingewikkelde lijst. Het meeste had ik toch al, en vandaag ging ik toch met mama winkelen. Dus dat komt allemaal wel goed. "En nu hang ik hier de lijst op en mogen jullie kijken met wie jullie op een kamer zitten." Zegt onze mentor. Iedereen springt meteen van zijn stoel, ik sta er als eerste. En met mijn vinger ga ik langs de lijst. Raoul en Milo, Koen en Matthy, Lotte en Robbie..... Ohnee dit ga je toch niet menen.

Het schoolreisjeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu