Bölüm 10: İş Önemlidir

123 9 0
                                    


Jiang Chun şaşkınlıkla şöyle dedi: "Bugün Yu Yan ayrılmadan önce benden odadan çıkmamamı istedin. Sonra yavaş yavaş mektubumu yazdım ve mektubu koyduğun çantaya gizlice baktığını gördüm. Ancak kasten yavaşladığım için daha fazla bekleyemedi ve gitti. Küçük Bing, neden senin yazdıklarını gerçekten görmek istediğini hissediyorum?”

Yu Bing de şaşırmış gibi davrandı ve cevapladı: "Bilmiyorum. Mektubu yazdığımda, onun sürekli baktığını hissettim, bu yüzden bunu sana özellikle söyledim.

Jiang Chun bunu anlayamadı ve konuyu değiştirdi.

Ertesi gün tarlada çalışmaya başlayacakları için herkes erken uyumayı tercih etti.

Ertesi gün, gökyüzü aydınlanırken köyde bir horozun ötüşünü duydular. Yu Bing hemen kalktı ve dün gece herkesin ona verdiği pirinci pişirdi. İki patlıcanı buharda pişirdi ve kesilen patlıcanların üzerine sürmek için getirdiği biber sosu kavanozundan biraz biber sosu aldı. Biraz soya sosu döktü ve kendisi ve Jiang Chun için iki yumurta pişirdi. Yu Bing hazırladığı kahvaltıya memnuniyetle baktı.

Görünüşü, kokusu ve tadı güzeldi!

Jiang Chun, Yu Bing'in ona verdiği yumurtayı görünce şöyle dedi: "Küçük Bing, bana yumurta pişirmeyi bırak. Bunu satın aldın. Her seferinde bedavaya yemeğini yiyemem!”

Yu Bing, Jiang Chun'un ona karşı olan nezaketinin saf olduğunu biliyordu ve ayrıca Jiang Chun'un açgözlü olmadığını da biliyordu. Kendisine iyi davranan kişiye on kat daha iyi davranmak istiyordu. Bu nedenle yalnızca aynı fikirde olabilirdi. “Tamam, bir dahaki sefere hazırlamayacağım. Zaten pişmiş. Önce şunu ye. Eğer yemek istemezsen bir dahaki sefere seninkini tekrar hazırlarım."

Jiang Chun, Yu Bing'in arsız gülümsemesine baktı ve çaresizce başını salladı.

Bu sırada üç çocuk mutfağa girdi. Üçü sade yulaf lapası içti ve kırmızı biberle karıştırılmış patlıcan yedi.

Bu onların ilk iş günüydü. Akşam yemeğinin ardından hazırlıkları beklemek için erkenden sahaya gittiler.

Bu dönemde çalışma puanı sistemi vardı. Köy muhtarı yapılan işin miktarına göre skoru ayarlardı.

Örneğin çiftçilik için en yüksek puan 10 puandı. Çünkü çiftçilik çok zordu. Eğer kişi işini o gün zamanında tamamlamış ve gevşememişse, takım lideri sayı hakemine rapor verdikten sonra 10 puanlık tam puan alacaktır. Birisi geç kalırsa, erken ayrılırsa veya gevşeklik yaparken yakalanırsa ilgili puan düşülecekti.

Bir başka örnek de köyde yetiştirilen koyunları kovalayarak üç puan alınabilmesiydi. Bu basit bir işti. Günde sadece bir ila iki saat sürdü. Genellikle gençler bundan sorumlu olacak ve karşılık gelen puan çocuğun performansına göre verilecektir. Benzer şekilde bu iş için en yüksek puan yalnızca üç puandı.

Bu çalışma puanları, herkesin eninde sonunda alacağı yiyecek, pul ve parayı etkileyecekti, dolayısıyla herkes çok çalıştı.

Bu sefer Yu Bing fideleri çekmekle görevlendirildi. Fidelerin üzerindeki toprağı yıkayıp demet halinde bağladı ve fideleri yerleştiren kişiye attı. Yu Bing, önceki hayatından edindiği deneyimlerle Jiang Chun'u şapka takmak ve uzun kollu giysiler giymek gibi çeşitli koruyucu önlemleri önceden almaya yönlendirdi. Farklı gruplara atandılar.

O anda Yu Yan koşarak geldi. Sabah biraz geç saatte evden çıktı. Köylünün evine vardığında sadece evi izleyen çocuğu gördü. Ancak o zaman köylülerin günde iki öğün yemek yediğini anladı. İşe ancak aç karnına gelebiliyordu. Ancak birlikte çalıştığı köylünün evi tarlaya biraz uzak olduğundan geç kalmıştı.

İşin ilk gününde geç kaldı. Sun Wang, Yu Yan'a memnuniyetsizlikle baktı ve onun tohumları tarlaya eken ekim ekibine katılmasını sağladı. Fide dikmek, fide çekmekten daha yorucuydu ve eğilmek zorunda kalıyordu.

Yu Yan ekim ekibine doğru yürüdü ve herkesin 90 derecelik bir açıyla çalıştığını gördü. Daha sonra Yu Bing'e baktı ve Yu Bing'in işinin onunkinden daha kolay olduğunu anladı. Onunla nasıl iş değiştirebileceğini düşündü. Aklına bir fikir geldi ve Yu Bing'e doğru yürümeye başladı.

Şu anda Yu Bing takım liderinden bir şeyler öğreniyordu. Her ne kadar önceki hayatında bunu yapmış olsa da tekrar öğrenmesinde bir sakınca yoktu.

Takım lideri, Yu Bing'in hızının ne hızlı ne de yavaş olduğunu gördü ancak duruşu standarttı. Şehirden gelen bu genç bayanın öğrenme yeteneği onu çok şaşırttı. Karşısındaki kızın önceki hayatında birkaç yıldır çiftlik işi yaptığını bilmiyordu.

"Yu Bing."

Yu Bing arkasını döndü ve Yu Yan'ın ona gülümseyerek baktığını gördü. Gizlice hayrete düştü. İkisi dün zaten çok gergin bir kavga etmişti ama yine de onu aramaya geldi.

Yu Bing gülümsedi ve cevapladı, "Sorun nedir?"

Yu Yan hemen acınası gibi davrandı. "Senden özür dilemek istiyorum. Bu evden ilk ayrılışımdı, bu yüzden pek iyi bir ruh halinde değildim. Dün sana kötü davrandım. Umarım beni affedebilirsin."

Önceki hayatında Yu Yan ona karşı her zaman sert davranmıştı. Yu Bing onun acınası davranmasını beklemiyordu.

Umursamıyormuş gibi davrandı ve cömertçe şöyle dedi: “Sorun değil, seni suçlamıyorum. Bunu ciddiye almayın.

Yu Yan cevap vermek istediğinde ciddi bir şekilde şöyle dedi: "Ama Yu Yan, şimdi çalışma zamanı. Konuşmak istersen döndüğümüzde konuşalım. Artık iş daha önemli.”

BAYAN YU YENİDEN DOĞDUKTAN SONRA KADERİNİ DEĞİŞTİRMEYE KARAR VERDİ!Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin