Yu Bing mektubu bir kenara attı ve reçel tarifini nasıl geliştirebileceğini düşünmeye başladı. Maliyet göz önüne alındığında, malzemelerin dağdan ücretsiz olarak temin edilmesi en iyisiydi.Bunu düşünürken birden gözleri parladı. Yu Bing, o gün Xiao Sheng'i gördüğü yerde küçük bir ejderha meyvesi alanı olduğunu hatırladı. Pek fazla yetiştirilmedi ama tamamlayıcı bir malzeme olarak renk ve lezzet katmak için yeterliydi.
Geceleri Yu Bing, Xiao ailesinin evinin önünden geçti ve içeri girdi. Neyse ki hepsi köyün öbür ucunda yaşıyordu ve sadece birkaç aile vardı. Aksi halde insanlar onun sürekli Xiao ailesinin evine gittiğini öğrenirse böyle bir dönemde hangi dedikoduların yayılacağını kim bilebilirdi?
Xiao Sheng, Yu Bing'in düşüncelerini öğrendikten sonra malzemeleri yarın hazırlayacağına ve önce iki şişe numune yapacağına söz verdi.
Ertesi gün öğle yemeğinden sonra Yu Bing'in daha önce yaptığı reçelin bir kısmı evden çıkardığı cam şişede saklandı. Yu Bing onu Zhao Teyze'ye verip biraz yumurta ve sebzeyle değiştirmeye karar verdi. Sonuçta yeni evin sebze tarlası yeni ekilmişti ve onu yiyebilmeleri için hâlâ biraz zaman vardı.
Öte yandan Jiang Chun, filizlenen fideleri yeni evin sebze tarlasına nakletmek için yurda gitti. Herkes geçici yatakhaneden taşındıktan sonra Jiang Chun onları suluyor ve gübreliyordu. Daha önce ekilen tohumların çoğu yavaş yavaş büyüyordu.
Kırsal kesimde gün boyunca evde insanlar varken kapı genellikle kapatılmazdı. Yu Bing hiçbir engel olmadan avluya girdi. "Zhao Teyze, seninle tekrar bir şeyler paylaşmak için buradayım."
Zhao Teyze odadan çıktı ve Yu Bing'i gördü. Gülümsedi ve şöyle dedi: “Bir süredir burada olmadığınızı düşünüyordum. Bunu değiştirecek başka birini buldun mu?”
Zhao Teyze önündeki küçük kızı çok beğendi. Her geldiğinde bazı işlerde ona yardım etti. Ayrıca dağda topladığı elmalardan bir kısmını ona verdiğini de hatırladı.
İnşaata destek vermeye gelen birçok genç, sebze alışverişinin ardından ayrıldı. Zhao Teyze onlardan yararlanmak istemiyordu ama Yu Bing'in davranışları onun kalbini ısıttı ve ona daha iyi davranmak istedi.
Yu Bing bir gülümsemeyle açıkladı: "Daha önce, buraya taşınan komşu bana biraz sebze vermişti, bu yüzden bir şeyleri değiştirmek için acelem yoktu. Bu sefer seninle daha fazla sebze takas etmek istiyorum.”
“Bu arada hanımefendi, bu benim yaptığım elma sosu. Su içtiğinizde vücudunuzun vitaminlerini yenilemek için içine bir veya iki kaşık koyun.”
Zhao Teyze reçeli Yu Bing'den aldı ve şöyle dedi: "Tamam, tamam, tamam. Seni küçük kız, çok düşüncelisin."
Vitaminlerin ne olduğunu bilmese de, tedarik şirketinde reçelin üst düzey bir ürün olduğunu biliyordu. Nadir ve pahalıydı.
Yu Bing'in hafif solgun yüzüne baktığında, en küçük oğlunun ona bir süre önce gönderdiği kırmızı hurma ve tarçının bir kısmını Yu Bing'e vermeyi düşündü. Bunların hepsi kanı tazeleyebilecek ve Yu Bing'e uygun şeylerdi.
Yu Bing kasıtlı olarak somurttu ve şöyle dedi: "Bana bu kadar iyi davranmanı kim istedi?! Eğer bana biraz daha iyi davranırsan bir dahaki sefere sana hiçbir şey getirmem.”
Zhao Teyze, Yu Bing'in sevimli görünümü karşısında eğlendi. Daha sonra odaya girdi ve yatağın ucundaki ahşap dolaptan demir kutunun içinden kırmızı hurmaları ve tarçını çıkardı.
Reddedemeyen Yu Bing sadece kabul edebilirdi. Bir sepet sebze ve 10 yumurtayla eve dönmeden önce evi yeniden topladı.
Yu Bing, Yu Yan'la yarı yolda buluşmayı beklemiyordu. Yu Yan'ı tarım arazisinde bir süredir görmemişti. Yu Yan'ın oda arkadaşlarına pek çok güzel şey verdiğini, onların da çalışmasına ve çalışma puanı kazanmasına yardımcı olduğunu duydu.
Aslında Yu Yan bu sefer Yu Bing'i aramayı planlamıştı. Uzun zamandır Yu Bing'in adını duymadığını düşünerek Yu Bing'in dağın eteğindeki eski püskü evinin ne kadar perişan olduğunu görmek istedi. Aksi takdirde kendini rahatsız hissedecektir.
Yu Yan, Yu Bing'in bambu sepetindeki yumurtalara baktı ve biraz şaşkına döndü. Köydeki en ucuz yumurtanın tanesi Zhao Teyze'den beş sent karşılığında takas edildi. Birçok kişi yalnızca iki ila üç yumurta satın aldı. Daha cömert olanlar bir seferde yalnızca beş yumurta aldılar. Yu Bing aslında tek seferde on yumurta satın aldı.
Söylemeye gerek yok, Yu ailesi Yu Bing'e yumurta alması için para vermiş olmalı. Yu Yan, Yu Bing'in aynı anda bu kadar çok yumurta alabildiğine göre Yu ailesinin ona çok para vermiş olması gerektiğini düşündü. Yüreğindeki kıskançlık arttı. Eğer gönderilmeseydi bunların hepsi onun olacaktı!
Yu Yan yumruklarını sıktı ve açtı. Önce Yu Bing'e yaklaşmanın bir yolunu düşünmeye karar verdi. Kendini gülümsemeye zorladı ve şöyle dedi: "Yu Bing, uzun zamandır görüşmüyorduk. Ben de tam seni ziyaret etmek üzereydim."
Yu Bing kaşlarını çattı ve kasıtlı olarak sordu: "Öğleden sonra hâlâ işin var. Öğlen dinlenmeyecek misin?”
ŞİMDİ OKUDUĞUN
BAYAN YU YENİDEN DOĞDUKTAN SONRA KADERİNİ DEĞİŞTİRMEYE KARAR VERDİ!
Fiksi SejarahHastane yatağında yatan, gözlerini açamayacak kadar ağır hasta olan Yu Bing, ölümü beklemekten başka hiçbir şey yapamadı. Narin vücudu nedeniyle doğduğundan beri ailesi onu sevmiyordu. Ve kırsalda yaşananlar yüzünden ablası ondan ömür boyu nefret et...