Hoofdstuk 20

372 19 6
                                    

Pov Matthy

Gisteren heeft robbie me op date gevraagd. Ik weet niet wat we gaan doen maar ik ben heel benieuwd. We hebben net inmiddels gegeten met zijn allen en robbie zei dat ik me moest gaan klaarmaken en dat ben ik dus nu aan het doen. Ik heb een zwarte broek aangedaan met een wit shirt. Heel basic maar andere kleren heb ik niet echt. Ik heb ook nog een trui om mijn schouder voor als het koud is. Robbie zei dat ik warm moest aankleden. Ik denk toch maar dat ik mijn trui ga aandoen. Ik denk dat het best wel koud gaat worden. Ik pak mijn nikes en doe ze aan. Ik loop naar de badkamer en doe nog eens mijn haar. Ik doe een kauwgommetje in mijn mond en ik ga op mijn bed zitten wachten totdat robbie klaar is. Na 5 minuten tiktok te hebben gekeken en mensen te hebben gestalkt hoor ik een klopje op mijn deur. Dat zal vast robbie zijn. Ik loop naar de deur toe en maak hem open en inderdaad daar staat mijn vriend met een bos bloemen in zijn hand. 'Hey, alsjeblieft ik heb bloemen voor je gehaald' zegt robbie en hij overhandigt ze aan mij. 'Dat had je echt niet hoeven doen hoor' zeg ik en ik pak de bos bloemen aan. Ik loop naar robbie toe en geef hem een kusje op zijn lippen. 'Dankjewel schat' zeg ik en ik leg de bloemen op een kastje naast mijn deur. 'Ze zijn perfect, net als degene die voor me staat trouwens' zeg ik en ik pak robbie's hoofd vast en druk mijn lippen op de zijne. Hij glimlacht tegen mijn lippen aan. Ik trek terug uit de zoen en glimlach naar hem. Hij is helemaal rood geworden door mijn opmerking. 'Kom dan gaan we' zegt hij en hij pakt mijn hand vast. Hij neemt me mee naar zijn auto en we stappen in. Hij draait zijn sleutel in het contact en de motor gaat aan. We rijden weg van casa del huts. 'Waar gaan we eigenlijk naar toe? vraag ik aan robbie en ik kijk hem hoopvol aan. 'Dat zie je wel' zegt hij en ik voel een hand op mijn been. Nu ben ik toch wel heel nieuwsgierig waar we naar toe gaan. Na een tijdje zijn we eindelijk aangekomen op de locatie nadat ik robbie heel veel keer heb gevraagd waar we naar toe gingen. Hij sluit de autodeuren als we allebei de deuren hebben dichtgedaan. Hij loopt nog naar de kofferbak waar hij twee jassen uithaald. Hij geeft er een aan mij en de andere die houdt hij zelf. Hij doet de kofferbak weer dicht en hij trekt zijn jas aan aangezien het toch best wel koud is. 'Doe je jas ook maar aan lieverd, het is namelijk best wel koud' zegt robbie als ik mijn jas nog steeds in mijn handen heb. Ik trek mijn jas aan en rits hem dicht. Robbie pakt mijn hand vast en we beginnen met lopen. 'Lief van je dat je mijn jas hebt meegenomen' zeg ik tegen hem. 'Tuurlijk, ik wil niet dat mijn mannetje koud lijdt' zegt robbie en hij knijpt even in mijn hand. Na een tijdje lopen zie ik het strand. 'Gaan we naar het strand? vraag ik aangezien ik hem al in de verte zie liggen. Robbie knikt. Blijkbaar weet hij dat ik van het strand hou. Na even doorlopen zijn we toch aangekomen. Ergens in de verte zie ik een kleedje en een mand met allemaal kaarsjes eromheen. 'Heb jij dit gedaan? vraag ik en ik wijs naar wat ik in de verte zie. Het komt steeds dichterbij. Robbie knikt verlegen. Ik kijk hem met open mond aan. Dat hij dit heeft gedaan voor mij is toch te schattig. Eindelijk zijn we aangekomen bij het kleedje. Robbie laat mijn hand los en gaat op het kleed zitten. Ik ga tegenover hem zitten. 'Wil je wat eten of drinken? vraagt robbie en hij doet de mand open. Ik weet ook niet waar hij die vandaan heeft gehaald. 'Ja lekker' zeg ik en ik kijk hoe robbie er vanalles uithaald. Van snoep tot fruit en van water tot champanje haalt hij allemaal uit de mand. Het zijn allemaal dingen die ik lekker vind en robbie ook hoop ik dan. 'Neem lekker iets' zegt hij als hij de mand aan de kant zet. Ik pak de bak met snoep. Robbie moet gelijk lachen. 'Jij wilt ook altijd snoep' lacht hij terwijl ik de deksel probeer open te maken. 'Het zou fijn zijn als je even helpt inplaats van alleen maar mij uitlachen' zeg ik lachend. 'Kom eens hier dan' zegt robbie. 'Oke' zeg ik en ik sta op en zak op robbie's schoot neer. 'Ik bedoelde het snoep niet jij' lacht robbie. 'Ik kan best wel weer terug gaan zitten hoor' zeg ik sirieus en ik wil al opstaan maar een paar armen houden mij tegen. 'Nee alsjeblieft niet' zegt hij en hij drukt zijn armen stevig om zich heen. 'Prima' mompel ik semi-geirriteerd. Nadat we eten en drinken op hebben zijn we een eindje gaan lopen. 'Zullen we hier liggen? vraagt robbie en hij wijst naar het zand. 'Is goed' zeg ik. Robbie gaat als eerst liggen en ik ga bovenop hem liggen. 'Moest dat nou echt? zegt hij als ik nu half op hem lig tussen zijn benen. Ik knik. Ik kijk naar boven en kijk naar de sterren. 'Kijk dat is een steelpannetje' zegt robbie en hij wijst naar de lucht. 'Ik zie het niet' zeg ik. 'Daar' zegt robbie. 'Het lijkt meer op een piemel' zeg ik. 'Nou zeg' zegt robbie lachend. Ik draai me om en ga boven robbie hangen. 'Ik hou van je' zeg ik. 'Ik hou ook van jou matt' zegt robbie. Hij drukt zijn lippen op die van mij. Na even trekken we terug. 'Ik kan niet zonder jou' zeg ik. 'Ik kan ook niet zonder jou lieverd' zegt robbie.


Ik kan niet zonder jouWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu