" Iya... okey, Assalamualaikum. " Salam diberi sebagai penamat bualan.
Panggilan dimatikan. Rakannya yang elok meniarap di sebelah dia pandang tajam.
" Kau ni kan. Nasib baik mak aku tak marah tau. " Kata Saleema dengan nada suara yang ditahan.
Helena sibuk bermain telefon. Kata-kata Saleema dia buat tak endah.
" Aduh! "
Sepit ketam Saleema berjaya mendarat di pinggang Helena. Terduduk Helena dibuatnya.
" Ee, geram lah! " Jerit Saleema perlahan. Bantal menjadi mangsa penumbuk kecilnya dilepaskan.
" Geram ke suka? " Helena sengih nakal. Sengaja cari penyakit. Tangan dibawa ke mulut, menutup senyuman yang kian memanjang.
Saleema jeling tajam.
" Dah, pergi tidur bilik kau! " Halau Saleema. Entah siapa punya rumah, ku tak tahu.
" Tak nak! Nak tidur sini. " Helena baring di sebelah Saleema. Tubuh dihempas kuat.
" Suka hati mung lah. " Jawab Saleema malas bersama loghat Kedah. Muka dia tekup dengan bantal.
Lama keadaan sepi sebelum suara Helena memecah suasana.
" Psst... Saleema! " Helena panggil dengan suara berbisik. Ingatkan dah tidur.
" Apa? "
" Dah tidur ke? "
" Nampak macam dah ke? "
" Awal lagi, kenapa nak tidur? " Soal Helena sengaja. Tubuh dia pusing mengiring menghadap Saleema yang memandangnya dengan mata kuyu.
" Ngantuk. "
" Cepatnya mengantuk. "
Orang nak tidur, dia kacau. Saleema pejam mata sekejap sebelum dia buka semula. Tangan meraba meja lampu untuk mengambil telefon.
" Nah, pergi main sana. Jangan kacau. " Telefon Saleema hulur pada Helena. Badan dia jatuhkan kembali ke katil empuk.
" Thank you! " Helena ketawa mengekek. Macam tahu-tahu aje dia nak main telefon Saleema.
Saleema terlelap buat beberapa saat sebelum Helena memanggilnya lagi.
" Saleema. "
" Gapo dio? " Tanya Saleema geram dengan loghat Kelantan.
" Saleema. " Panggilnya buat kali kedua. Tiba-tiba aje keluar loghat Kelantan, mengigau ke?
" Mu nak mende? " Loghat Terengganu pula yang keluar. Kali ini dengan lebih yakin. Saleema masih tak berganjak dari posisi tidurnya yang menghadap kanan.
" Password? "
" Meh sini. " Saleema minta telefonnya.
Tak sampai beberapa saat, telefon diberi semula pada Helena.
" Thank you. "
" Hm. "
" Helena! " Jerit Saleema separa kuat. Helena yang sudah berlari di hadapan dia kejar.
Ni kalau kena tangkap mahu lebam anak Tuan Huzhaid sebab kena belasah ketam dengan Saleema.
" Full storage aku! " Saleema berhenti kejar. Mengah dibuatnya. Pagi-pagi lagi dia dapat notifikasi yang storage telefonnya sudah penuh. Bila dibuka aplikasi album, terpapar wajahnya sedang tidur bersama filter misai dan sebagainya.
YOU ARE READING
7 DEMONS 1 ANGEL
RandomGREY SERIES : NO.1 *.✧ Helena Dahlia Grey × Lorenzo Vitale | Lubaid Wathiq *.✧ ••••• [ one girl × seven brothers ] Helena Dahlia. Gadis kecil yang comel dan tabah. Karenahnya yang ceria cukup membuatkan keluarga Grey bahagia. Mempunyai tujuh orang...