BAHAGIAN AKHIR

338 6 4
                                    

2 Tahun Kemudian

" leesa jangan bawa adik main jauh sayang.." laung aisyah dengan senyuman nipis.

" sayang" wajah sang suami di tatap.

" hubby" tubuh tegap adam di peluk erat.

" abang aiman mana tak nampak?" soal aisyah.Wajahnya di dongak memandang wajah adam.

" teman liya pergi tandas katanya." aisyah hanya angguk kecil.

" rayhan?" bibir adam muncung menunjuk ke arah anak anaknya.

" lah tak sedar pulak sayang..eh hafiy pun ada" kata aisyah lalu ketawa kecil.Adam hanya senyum.

" hannah dan farhan baru je sampai sayang.Tu dia orang" jari telunjuknya di hala ke arah farhan dan hannah yang sedang membentang tikar.Kini mereka semua berpakat untuk berkelah di tepi pantai.

" tak sangka kan hubby..akhirnya kita semua boleh hidup aman bahagia tanpa musuh" kepala isteri yang berlapik tudung itu diusap lembut.Dahi aisyah di cium sekilas.

" alhamdulillah..semua dah kembali seperti asal.Takde siapa yang akan ganggu keluarga kecil kita lagi" aisyah senyum nipis.

" comel je leesa tu.Dah jadi kakak." kata liya sambil berdiri di sebelah aisyah.Aiman hanya ikut saja langkah isterinya.

" itulah..pandai pula dia jaga adik adik dia tu" ucap aiman pula.Adam hanya gelak kecil.Affan,rayhan dan hafiy sebaya.Leesa pula paling tua di situ.

" elvin macam mana jadi ke balik italy?" soal aiman pada adam.

" mungkin.Tapi dia cakap balik tak lama just nak jumpa waris dia" aiman hanya angguk kecil.Akhirnya elvin tidak sendirian.Dia mempunyai bapa saudara di italy yang bernama Alexander Andrew merupakan ahli mafia terkuat di italy merangkap adik kepada arwah ayah elvin.

" leesa tahu ke abang kesayangan dia nak pergi jauh?" soal farhan.

" belum tapi tengok lah nanti.Memang akan jadi drama air mata punya" kata adam lalu geleng kepala.Mereka di situ hanya gelak apabila teringat akan sikap manja leesa pada elvin.Dari kecil sampai besar tak pernah berubah.

TROWBACK MISI II

" cukup amirul ! kau dah seksa orang yang tiada kaitan dalam hal ni.Elvin dengan leesa tak salah.Tengku mariam juga takde kena mengena dalam hal ni " kata aisyah sambil berlawan mata dengan amirul.

" tch ! kau boleh diam tak! aku jadi macam ni pun disebabkan kau perempuan ! kalau kau setuju kahwin dengan aku semua ni takkan jadi.Segala benda yang berkaitan dengan kau akan aku habiskan cukup cukup ! " ucap amirul sambil menumbuk perut elvin.Terbatuk darah elvin dibuatnya.

" tengku mariam? aku dah muak nak hadap wajah orang tua tu.Tak habis habis dengan anak dia yang dah mati tu.Bosan aku ! " tengku mariam yang mendengar itu hanya mengalir air mata.Pilu hatinya mendengar ucapan yang keluar dari mulut anaknya.

" itu mak kau amirul ! syurga kau.Sanggup kau buat mak kau yang kandungkan kau selama 9 bulan 10 hari macam tu.Mana belas kasihan kau? macam tu cara kau balas jasa mak kau? kalau macam ini lah bukan syurga saja kau tak dapat bau syurga pun kau tak dapat hidu ! " ujar aisyah dengan nada sebaknya.

Tengku mariam hanya diam menyaksikan pertengkaran itu.Dia tidak dapat bersuara tekaknya terasa perit akibat tidak di berikan makan dan minum selama dia di kurung.

Amirul hanya ketawa besar.Bibirnya dicebik.Kata kata aisyah ibaratkan angin lalu.

" apa yang aku cakap aku akan buat tak kisah walau darah daging aku sendiri " ujarnya dengan senyuman sinis.Tubuh lemah tengku mariam di dekatinya bersama pisau di tangan.

The King Mafia | CWhere stories live. Discover now