Leesa kelihatan cantik memakai gaun kembang bewarna putih rambutnya pula dilepaskan dan yang paling menarik rambutnya yang lurus diubah kepada Butterfly Haircut.Hiasan dikepala pula dikenakan dengan mahkota bunga.
Aisyah hanya tersenyum melihat anak daranya sedang merenung ke arah cermin sambil tersengih seorang diri.Tubuh itu berpusing pusing seperti sedang menari.
" Leesa kamu tunggu mummy dekat bawah boleh? mummy nak tukar baju sekejap" laju saja anak kecil itu memandang wajah cantik mummynya
" orait mummy..leesa turun dulu..Bye " aisyah hanya geleng kepala melihat wajah ceria sang anak.
Elvin yang sedang duduk bersantai di sofa diruang tamu mula memandang hairan ke arah satu suara kecil menjerit memanggil namanya.
" abang elvin......" lihat saja leesa yang bergaun cantik itu dia mula tersenyum lebar.Leesa hanya tersengih malu bila berada dihadapan elvin.
" abang..leesa cantik tak ? " soalnya sambil memusingkan badannya di depan elvin.
elvin hanya ketawa kecil mendengar soalan comel keluar dari mulut kecil itu.
" Princess abang selalu cantik " makin lebar senyuman gadis kecil itu apabila mendapat pujian dari abang elvin kesayangannya.
" kalau macam tu jomlah kita kahwin " ajak leesa sambil mengenggam kemas tangan kasar elvin.Sudahlah lelaki itu kacak mengenakan suit tuxedo lengkap bewarna hitam lepastu tiba tiba di ajak kahwin pula.
Uhuk !
Elvin mengosok belakang tengkuknya mendengar ajakkan dari leesa.Kalau dia sorang saja yang dengar takde masalah tapi..anak buah adam yang lain turut ada disitu tebal pula rasa mukanya.
" err leesa..abang elvin ada something nak bagi pada leesa" gadis kecil itu mula mengerutkan dahinya.
Seuntas rantai silver yang berloket rama rama itu dikeluarkan dari poket seluarnya.Elvin terus menyarungkan rantai itu dileher leesa.Dia hanya tersenyum melihat rantai itu terletak elok di leher leesa.
" cantik..tapi kenapa rama rama ? " soal gadis kecil itu sambil menyentuh loket dirantai.
" because you are like a butterfly that always comes to cheer up my life " leesa tersimpul malu.Elvin yang melihat wajah yang merah menahan malu itu hanya geleng kepala.
" thank you abang elvin" lengan elvin dirangkul.
" my pleasure princess " pipi tembam leesa diusap lembut.Leesa menyembamkan wajahnya dilengan elvin.Malu !
Eeee kecik kecik dah gatal.Report mak hang !
..
Suasana di dewan hotel itu agak meriah dengan suara tetamu tetamu yang hadir pada majlis Persandingan Farhan dan Hannah.Semalam mereka nikah dan malam ini bula majlis persandingan mereka.Tidak lupa juga dengan pengawal pengawal yang diupah oleh adam untuk menjaga kawasan dan halaman hotel itu.Untuk langkah berjaga jaga mereka taknak sesuatu yang buruk berlaku pada hari bahagia farhan dan hannah.
YOU ARE READING
The King Mafia | C
ContoShort Story ❗️ *BOOK ONE * Cerita ini seratus peratus menggunakan idea kepala otak saya.Dan jika ada TERsama apa apa didalam cerita ini maafkan saya kerana saya tiada niat untuk meniru atau plagiat mana mana story dan itu mungkin hanyalah satu kebet...