Hidayah memandang bosan ke arah amirul yang mundar mandir itu.Naik pening kepalanya melihat gelagat amirul serupa cacing kepanasan.
Fattah dan amin pula hanya bersantai sambil bermain daun terup.Kini sudah seminggu berlalu dan selama seminggu juga mereka menunggu kepulangan anak anak tahfiz.
Mereka taknak adam atau yang lain tahu akan kegiatan mereka selama ini.Mereka takut jika salah satu anak anak itu membuka mulut dengan apa yang terjadi selama ini.
Pernah juga dia memberitahu adam bahwa dia ingin anak anak itu pulang awal sebelum dua minggu berlalu tapi awal awal adam sudah membantah.Naik geram dia dengan perangai adam.
" amirul..kau boleh duduk diam tak ? naik pening kepala aku tengok kau ke hulur hilir macam ni " kata hidayah dengan wajah bosannya.
Amirul mendengus kasar !
" kau apa tahu ! aku tengah pikir jalan untuk bawa budak budak tu balik " kata amirul dengan nada menahan marah
" apa susah sangat.Kau minta tolong jelah dengan puan maria.Aku yakin encik hanif akan termakan dengan kata kata puan maria " balas hidayah dengan muka berlagaknya
" Puan maria? encik hanif dah ceraikan dia lah." hidayah terkejut.
Srsly ?
" macam mana kau tahu ? " soal hidayah ingin kepastian
" haritu dia ada jumpa aku.Dia cerita dekat aku semuanya.Dia cakap encik hanif halau dia.And dia ada minta tolong aku juga untuk bagi dia tempat tinggal " terang amirul sambil meneguk air mineral di tangannya
" lepastu? mana dia? kau tolong tak " soal hidayah lagi
Amirul tersenyum sinis.
" buat apa aku tolong dia.Bukan dapat untung apa apa pun " kata amirul dengan muka malasnya
Pada hari puan maria diceraikan,amirul lah orang pertama yang dicarinya.Puas dia merayu kepada amirul untuk memberi tempat tinggal sementara untuknya malah dia dihalau dengan kejam oleh amirul.
Puan maria juga tidak sangka amirul tega melakukannya seperti itu sedangkan selama ini dia banyak menolong amirul untuk mendapatkan aisyah.Selepas saja dia dihalau oleh amirul dia memutuskan untuk mencari teman lelakinya pula,Asrul.
Hidayah hanya diam mendengarkan itu.Jujurnya dia kesian pada puan maria kerana ditipu hidup hidup oleh amirul tambah pula amirul hanya ingin mempergunakan puan maria untuk jalankan rancangannya saja.
..
Selesai saja dari melantak aisyah mula menapak ke arah biliknya.Kelibat adam di cari.Bunyi pancuran air di dalam tandas menandakan adam sedang mandi bersihkan diri.Langkahnya di bawa ke birai katil.
Novel yang berada di tepi meja itu diambil.Sementara dia menunggu adam lebih baik dia membaca dulu,lagi pun adam kalau mandi mengalahkan perempuan.
Adam melangkah keluar dengan lilitan tuala dipinggang.Kelibat aisyah di birai katil dipandang sekilas.Dia mula menuju ke arah wardrobe untuk mencari pakaian.
aisyah kusyuk membaca kelibat adam sikit pun dia tidak perasan.Sudah saja memakai short pants tanpa berbaju Adam mula melabuhkan punggung di sebelah aisyah.Kepalanya di geleng perlahan melihat aisyah ralik dengan novel ditangan
" Ehem ! "
" eh ! hubby dah siap mandi? maaf aisyah tak perasan " katanya dengan tersengih tidak bersalah
" nak perasan macam mana kalau mata tu tak lepas langsung dari novel " kata adam sambil mengepit hidung aisyah.
" ish suka sangat main hidung aisyah " omel aisyah tidak puas hati sambil mengusap hidungnya.
YOU ARE READING
The King Mafia | C
Historia CortaShort Story ❗️ *BOOK ONE * Cerita ini seratus peratus menggunakan idea kepala otak saya.Dan jika ada TERsama apa apa didalam cerita ini maafkan saya kerana saya tiada niat untuk meniru atau plagiat mana mana story dan itu mungkin hanyalah satu kebet...