5 tahun kemudian...
"Mummy ! " teriak si kecil itu sambil berlari anak memeluk tubuh sang ibu. Nur Afrina Aleesa kini sudah berusia 5 tahun.Dan bersekolah di taska ternama.
" how was your first day of school dear?" rambut panjang aleesa diusap lembut
" erm..very very fun mummy ! because leesa has many friends..you know "
" wow ! something good..okey kalau macam tu..jom kita pulang.Mummy ada something nak tunjukkan dekat leesa "
" okey mummy "
..
lihat saja satu kereta mewah yang elok terpaking di halaman rumahnya terus dia bertanya pada mummynya.
" kereta siapa tu mummy ? " aisyah hanya menahan senyum.
" kalau leesa nak tahu..Jom ikut mummy..cepat " dengan tergesa gesa kanak kanak itu keluar daripada kereta dan berlari masuk ke dalam rumah.
" pak long ! ...miss u..." tubuh tegap aiman di dakap erat.Aiman hanya tergelak kecil.Pipi tembam anak saudaranya dicuit lembut.
" aik paklong je? habistu maklong taknak peluk ke ?" celah liya dengan riak wajah pura pura sedih
" eh leesa lupa..rindu maklong jugak" tubuh liya pula dipeluknya.
" lupa erk? macam gitu je dia lupakan maklongnya " kata liya sambil geleng kepala dengan telatah leesa.
" bila maklong dan paklong sampai " tanya leesa sambil mengambil tempat disebelah maklongnya.
" dalam 10minit macam tu.Ha macam mana first day sekolah leesa okey tak ? " soal liya sambil bermain dengan rambut anak saudaranya.Comel ! dah lah panjang ,lembut lurus pulak tu.
" okey sangat maklong.Leesa dapat ramai kawan.Cikgu pun tak garang " petah saja si kecil itu menjawab
" bagus..Leesa belajar rajin rajin tau biar pandai.Nanti paklong bagi hadiah " sapuk aiman sambil mencuit hidung mancung leesa.
" okey paklong.Leesa janji akan belajar rajin rajin " jawabnya sambil tersengih.
" aip nur afrina aleesa.Kenapa tak naik mandi dulu " tegur aisyah yang baru sahaja masuk kedalam rumah itu.
" Ops..Sorry mummy..leesa naik dulu bye ! " hilang saja langkah si kecil itu aisyah hanya geleng kepala saja melihat sikap anaknya yang seperti orang dewasa.
" aisyah tak balik rumah abi ke ? " soal aiman pada adiknya.
" erm balik cuma tunggu adam habis kerja dulu baru gerak pergi rumah abi." aiman hanya angguk kepala saja.
" abang nak cakap apa? sampai suruh berkumpul rumah abi bagai " soal aisyah hairan.
" adalah " jawab aiman selamba sambil tersenyum memandang wajah isterinya liya.Nur aliya batrisya.Nama penuh liya anak angkat puan maria.
Aisyah hanya menjulingkan matanya mendengar balasan dari sang abang.
Mesti tak sangka kan macam mana diaorang boleh berkahwin? dah jodoh nak buat macam mana.Dari benci menjadi suka dan mula wujud perasaan cinta dan akhirnya berkahwin.Usia perkahwinan mereka baru sahaja berginjak satu tahun.Dan siapa sangka puan maria dan encik hanif setuju saja keputusan mereka.
YOU ARE READING
The King Mafia | C
NouvellesShort Story ❗️ *BOOK ONE * Cerita ini seratus peratus menggunakan idea kepala otak saya.Dan jika ada TERsama apa apa didalam cerita ini maafkan saya kerana saya tiada niat untuk meniru atau plagiat mana mana story dan itu mungkin hanyalah satu kebet...