(Sila vote dan komen selamat membaca! (ノ^_^)ノ)
═════ஜBAB 4ஜ═════
Hidup menjadi seorang wanita bangsawan adalah hal yang sangat menyakitkan, kerana dilahirkan dengan ketidakpintaran dan mempunyai fizikal yang buruk membuat kita ingin hidup dengan gaya yang sempurna, penampilan yang sempurna, semuanya harus sempurna.
Aku benci akan hal itu, kalau saja aku tidak di lahirkan di dunia bangsawan yang sangat kejam ini, aku ingin di lahirkan kembali di kehidupan aman damai, entah itu jadi manusia, haiwan, tumbuh - tumbuhan atau apa pun itu.
Asalkan aku tidak ingin hidup seperti ini, aku ingin mati saja, aku tidak peduli apa pun lagi, aku sudah penat dipergunakan sebagai alat, melihat nyawa melayang, di kurung apalagi selepas ini?
Aku ingin seseorang memutuskan tali - tali di belakang aku ini, aku tidak ingin jadi patung orang itu lagi, cukuplah saat itu siapa pun tolonglah aku!
Aku sayup - sayup melihat cahaya yang kian gelap itu, bagus tenggelamkan aku lebih jauh lagi, agar rasa sakit ini juga tenggelam sama, aku menutup mata ku, menerima takdir ku yang seperti ini.
sungai yang dalam itu terus menenggelamkan aku sampai hampir jauh ke dasar. Aku mula merasakan sesak nafas yang sejak dari tadi aku tahan.
Andai saja aku di berikan sekali lagi peluang, aku ingin seseorang menolong aku, aku ingin dia mengantikan aku, peluang yang aku sia - sia kan berapa kali pun aku tidak tahu.
setidaknya kehidupan kali ini aku akan ada hidup akhir yang bahagia meskipun di dalam diriku bukanlah aku.
-------------------------------------------------------------------
Miciela sedang menikmati makanan yang dihidangkan oleh chef di sini. semalam dia beradu sangat lena selepas melihat bunga ros biru dan ryan. 2 hari dia telah berada di sini termasuk hari ini.
Dia mula mengelamun lagi, selepas sahaja dia beradu semalam. Dia melihat memori anastasia dari sudut pandangan anastasia itu sendiri. Dia melihat air sungai jernih dan sepasang tangan serta sepasang kaki anastasia terhulur ke depan di mana arah sinar cahaya itu yang mula menjauh.
Mungkin saat itulah jiwa miciela masuk ke dalam tubuh anastasia dan dalam masa yang sama ryan telah terlambat menyelamatkan anastasia. Dia hanya menyelamatkan badan anastasia bukan jiwanya.
'Jadi selama ini anastasia-' lamunan miciela di hentikan saat dia melihat ryan duduk di hadapannya sambil tersenyum seolah - olah kejadian semalam tidak ada.
"Selamat pagi tasia, tasia sedang santap?" Miciela yang di tanya hanya mengiyakannya sahaja. Dia memakan pancake seperti orang kaya.
'pergh aku macam dalam restoran orang kaya woo.' Fikir miciela. 'Comel.' Fikir ryan sambil melihat pipi anastasia yang tembam dan mata yang bersinar - sinar itu.
YOU ARE READING
The Fate Is Yours
Romance"Kau yang di takdirkan untuk hidup namun memilih untuk mati, sementara aku ditakdirkan mati lebih memilih untuk meneruskan hidup, layakkah aku menentukan takdirmu?"- miciela Miciela aeries, seorang wanita yang tiba - tiba terbangun di zaman kerajaan...