BAB 15

25 6 4
                                    

(Jangan lupa vote dan komen. Selamat membaca! (ノ^_^)ノ)

 Selamat membaca! (ノ^_^)ノ)

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

═════ஜBAB 15ஜ═════

Keadaan ryan saat ini. Dia merasakan istana castiel sudah dekat. Sekarang dia merasakan tengah hari menjadi petang. Perlukan berapa jam dia sampai ke sini dengan berjalan kaki. Ajaibnya dia masih hidup walaupun dengan berbalut dan jahit begini. Dia merasa ingin rebah saat ini juga. Dia merasa lapar dan dahaga.

Saat akhirnya dia nampak istana yang tinggi megah dari kejauhan. Dia tahu itu istana castiel. Maknanya dia sudah sampai. Sekarang yang dia perlukan ialah rancangan menyusup masuk di dalam istana castiel. Dia tahu celah masuk dari sini. Kalau tidak bagaimana dia boleh keluar dari sini dengan anastasia?

Dia pun mula menyorok di pokok tinggi yang besar itu. Setelah berapa minit dia berada di sana. Dia mula melihat sekeliling. Sementara itu. Miciela masuk balik ke dalam istana bersama dengan theo setelah kejadian cheri yang tiba - tiba menengking tidak jelas itu. Tapi miciela yakin budak itu mesti tahu sesuatu.

Para pengawal mengikuti mereka dari belakang. Di luar ryan nampak kereta kuda raja fernand. Sepertinya raja fernand ingin merancang sesuatu. Sementara itu theo hanya tersenyum sinis kerana mengetahui raja fernand datang kembali kerana dia mengetahui koin dinar emas itu palsu. Sengaja dia membuat raja fernand murka.

Kerana targetnya ialah kerajaan crystal. Raja fernand adalah orang yang tidak boleh diharap sama sekali kerana dia mata duitan. Dia tahu raja fernand berkerjasama dengannya kerana duit selepas mendapatkan banyak duit dari theo. Dia akan menikungnya pula dari belakang tapi sayangnya dia tidak bodoh seperti ryan.

Sebelum raja fernand membuat seperti itu. Alangkah bagusnya kalau theo kenakan raja fernand dulu. Biar padan mukanya. Dia sudah merancang segala yang terjadi. Kerana dia tahu semuanya. Raja fernand terus saja masuk sambil membawa banyak pengawal. Mereka mula menyerang tanpa basa - basi.

Namun pengawal theo lebih kuat di bandingkan pengawal raja fernand. Nasib anastasia sudah di tempatkan bilik rahsia bukan bilik theo. Miciela yang bingung kenapa dia tempatkan bilik yang bukan bilik theo pun merasa hairan. Di samping itu ryan yang menyaksikan perang secara tiba - tiba itu memberi dia kesempatan untuk menyusup.

Dia ambil pedang dari pengawal yang sudah mati dan menyusup begitu mudah dengan menyamar jadi pengawal. Theo hanya memerhatikan raja fernand yang nampak murka. "Berani kau menipu beta theo! padahal beta sudah menolong mu. Kau benar - benar tidak bersyukur hah!?" teriak raja fernand.

Tanpa basa - basi theo menyusuk raja fernand tanpa ampun. Baginya tidak ada guna untuk bercakap dengan orang bodoh yang mata duitan dan tidak memahami bahasa manusia. Mata madu milik theo itu menatap tajam milik raja fernand yang sudah membulat sempurna. Terkejut kerana secepat kilat dia membunuh raja fernand.

The Fate Is YoursWhere stories live. Discover now