"Sir."
"Sir."Itu je yang aku dengar sepanjang aku belakang dia. Luas jugak tempat ni. Ditengah bangunan yang luas ni ada swimming pool dan satu fountain yang mewah. Sekelilingnya terdapat ada longkang-longkang kecil yang bersih dan cantik. Ada lampu malap yang berwarna kekuningan diraja.
Aku langsung tak dongak ke atas. Kalau atas ni aku jamin lagi mewah. Rasa seperti dah di lobi. Akhirnya kami berhenti di tempat parking. Tak banyak kenderaan. Aku rasa lelaki ni memang VVIP Customer.
"Masuk." Arahnya.
Perjalanan dimulakan. Aku hanya tengok-tengok sepanjang kat luar.
"Wahhh! Cantiknya!" Aku tak berniat pun nak cakap kuat. Saking cantiknya.
"Tak pernah keluar ke?" Soalnya tanpa pandang aku. Masih khusyuk dengan pemanduannya.
"Tak." Jawabku ringkas.
Dia cuma angguk.
" Oh yeah! nama awak apa ye? Susah lah saya nak panggil." Menguap sekali.
"My name is.."
Aku tak dengar pulak dia cakap. Aku terlelap. Dalam fikiran aku, mana pulak nak pergi lepas ni.
"Eva.
Eva Arabelle.
Belle.""Sorry sangat. Saya ngantuk. Dah lama tak tidur nyenyak. Terima kasih ye." Aku terjaga dari tidur.
Aku buka pintu dan keluar. Tapi hampa. Bukan jalan besar. Tapi istana. Dia pun keluar daripada kereta. Aku pandang dia yang bersahaja.
"Well. Awak stay lah sini dulu."
"Awak. Saya tak nak. Saya takut. It's okay, saya cuma nak pergi jalan besar." Tegas ku.
"Tak de siapa pun. Jom" masih berdegil.
Aku mengatur langkah ikut lelaki tu. Eh, tadikan aku tanya nama dia.
"Awak awak!"
"Call me Edward." Pandangannya sekilas ke arah aku.
"Ok." Macam tahu-tahu je aku nak tanya nama dia.
Aku cuma membuntuti Edward. Ada beberapa anak tangga sebelum ke pintu masuk utama. Tak kurang gah nya macam resort tadi. ISTANA!
"Cantiknya!"
Aku terus mengikutnya. Kami kini telah masuk dalam rumah ini. Aku boleh pengsan macam ni! Edward meluru ke satu pintu. Aku fikir cuma pintu biasa. Tapi! Pintu lif! AAARGHHH!
Aku masih pegun dalam lif. Sempat aku pandang Edward yang busy dengan handphone nya.TING
"This is your room."
"Terima kasih banyak-banyak Edward." Aku menunduk sedikit. Dia tersenyum segaris.
"Kejap lagi ada orang datang urus awak. Restlah."
Belum sempat aku tanya, pintu ditarik dan kini bertutup rapat.
"Cantik sangat!"
Aku duduk di atas katil yang besar. Lebih kurang sama macam dekat resort tadi. Tapi ini lebih MEWAH!
Tuk tuk tuk.
Lantas aku bangun menuju ke pintu. Mungkin orang yang dikatakan Edward tadi.
"Cik Eva" Seorang wanita berusia 30-an tersenyum sambil membawa barang-barang dalam kotak. Aku tak tahu apa isinya.
"Ye." Aku senyum.
"Allow me to teach you something." Kaki nya melangkah masuk ke bilik ini.
"Sini, Eva. Call me Bik Fida okay?"
YOU ARE READING
EVA ARABELLE
RomanceKehidupannya langsung berubah setelah diculik oleh ayah tirinya sendiri tanpa pengetahuan sesiapa membuatkan Eva terus berubah menjadi 'fragile girl'. Indah bagai cerita dongeng, muncul Edward Sean sebagai penyelamatnya. Bagi Eva, Edward segalanya...