Hari perkahwinan aku tinggal beberapa jam lagi."Eva dah makan belum?
Eva pakai ni!
Eva sini dulu."Wow. Aku macam tak percaya. Semua bibik panggil aku. Raja sehari apanya! Raja duduk aje.
Lagi beberapa minit. Edward sent a massage.
"Say you are my friend."
Agak sedih tapi aku tahu niat Edward baik. Kalau aku nak cerita, mesti kena buat satu majlis cerita kisah hidup aku. Tiba-tiba terlintas Saraa difikiran aku. Cuma dia, aku considered aku maid.
"Everything ready? Jom." Kata seorang entah siapa dari bawah.
Aku turun bawah dan nampak tetamu yang hadir. Dressed in white. Memegang sejambak bunga dengan diiringi Bik Fida dan Fatma. Aku lalu di aisle yang dihias mewah dengan bunga-bungaan mawar berwarna emas dan putih. Sangat eksklusif.
Dari sini, Aku memang aku caught everyone's eyes. Aku hanya senyum dan kadang kala tunduk ke bawah. Sempat aku kerling arah Edward yang completely different dan terpana melihat aku. Akhirnya aku mengambil tempat yang telah disediakan.
Tok kadi mula kan selepas memberi beberapa nasihat tadi. Gemuruh terus jiwa aku. Jantung aku sampai rasa sesak. Menggeletar kesejukan tangan aku sambil pegang bunga. Umi di sebelah kemudian memeluk bahu aku. Ada yang perhati rupanya.
"Saudara Edward."
"Saya."
"Saya nikah dan kahwin kan kamu dengan Eva Arabelle binti Nicholas Zain dengan mas kahwinnya RM 500, tunai."
"Saya terima nikahnya Eva Arabelle binti Nicholas Zain dengan mas kahwinnya rm 500, tunai."
"Sah?
Sah!""Alhamdulillahi robbil Alamin..."
From now on, I'm yours, Edward. Hanya sekali lafaz, kami disatukan. Aku salam dan berpelukan dengan umi dan semua yang berdekatan dengan aku.
Edward datang ke arah aku. Pegang tangan aku yang sejuk. Aku salam tangan besarnya lalu kucup tangannya.
Dia sarungkan cincin di jari manis aku.
Now, my turn.
Aku sarungkan cincin di jari manis dia yang besar tu.After all, aku akhirnya, bergelar isteri yang aku sendiri tak pernah duga semua ni. Mata kami saling menatap beberapa minit.
"Assalamualaikum Eva Arabelle. My wife"
"Waalaikumussalam, Edward Sean. My husband."
Edward bawa tangan aku ke bibirnya. Dikucup lembut tangan aku.
Usai semua aturcara, kami makan di meja yang telah dihias dengan perfectly. Atas permintaan Edward, tempat makan kami di atas pool ya. Aku pun risau jugak. Silap langkah, habis basah pakej malu. Tapi everything secure kata suamiku itu."Tak pernah tengok pun kawan Edward yang ni."
Aku cuma pekakkan telinga. Apa? Dah kalau jodoh, nak buat macam mana?"Awak nak ni?" Tanya Edward penuh kelembutan. Aku masih malu dengannya.
"Haii! Congratulations on your wedding Edward! Nanti dah tak boleh jumpa dah!" Tersentak aku dengar. Siapa lagi kalau bukan Saraa yang tergedik-gedik tu? Tahan telinga je.
Aku cuma hadiahkan fake smile kepadanya. Aku bersyukur dia tak hina aku depan orang.
Kami makan suap-bersuap. Memang banyak camera depan aku. Jangan viral sudah. Usai makan, aku ke dapur untuk basahkan tekak dengan air putih.
"Tak sangka. Edward boleh kahwin dengan maid dia." Hampir tersembur keluar air dalam mulut. .
"U betul-betul yakin ke? Edward sukakan u?" Cabar mek Saraa.
YOU ARE READING
EVA ARABELLE
RomanceKehidupannya langsung berubah setelah diculik oleh ayah tirinya sendiri tanpa pengetahuan sesiapa membuatkan Eva terus berubah menjadi 'fragile girl'. Indah bagai cerita dongeng, muncul Edward Sean sebagai penyelamatnya. Bagi Eva, Edward segalanya...