13

22 1 0
                                    


Basah baju Edward. Habis mukanya bersiramkan air orange. Aku pandang kiri kanan. Tak begitu ramai. Tuah aku, ada seorang waiter memegang dulang yang berisi 2 gelas air. Cekap tangan aku mengambil.

"Edward, i'm i'm sorry. I didn't mean it." Bergetar suaranya minta maaf.

"Suami aku lah!" Aku curah air sirap ke mukanya. Habis rambutnya kebasahan. Make up habis luntur. Eleh! Nak lawan konon.

"Arghhhhh!" Acah nak cover ayu lagi. Rasakan! Ingat kau je boleh buat Legoland kat sini?

"Saraa! What's the heck!" Kuat suara Edward. Tapi masih belum menangkap mata-mata yang berada di situ. Marah benar Edward.

Saraa pulak tengah betulkan rambut yang basah. Padan muka!

"Isteri you ni! Kurang ajar sangat!" Dia hampir terkam aku.

"ENOUGH SARAA!" Lantas tangan aku ditarik Edward untuk pergi dari sini. Aku buat muka menang depan Saraa yang kebasahan tu.

***

"I'm sorry abang." Hanya itu yang aku ucapkan. Kami terus book satu bilik VIP. Aku mengelap wajah Edward. Sedih tengok suami aku. Aku pun tak tahu expression dia.

Dia cuma diam. Tubuhnya sedikit ke belakang. Tuxedo black tadi dibuang. Tinggal baju kemeja putih yang masih tersarung. Aku cuma pandang tindakannya. Baju putih tu pun dah selamat ditanggalkan. Aku pulak seronok dapat usha body sexy mexynya.

"It's okay. Tu baru air orange. I'm willing though a bullet." Tak tahu nak kata hiperbola ke apa.

"Eleh! Ye lah tu." Aku tersenyum sendiri. Lucu pulak momen ni.

"Dah. Abang nak mandi ke?" Aku mengambil tempat di katil king bersebelahan suami aku.

"Mandi kejaplah. Thanks sayang. Oh yah, by the way, jangan buat macam tu lagi. It's embarrassing." Bangun separuh then duduk balik.

"Buat apa?"

"Main simbah-simbah air macam tu. It's inappropriate behaviour." Teragak-agak Edward menasihati aku.

"Tapi dia yang start dulu and, and you should defend your wife." Suara manja aku terkeluar. Muka terus monyok. Bagus jugak.

"Yeah, I know. Tapi kita kenalah profesional. Kalau kita pun balas, Apa bezanya kita dengan mereka? You my important person right now."
Tangan aku digenggam erat. Sambil pipi aku dielus lembut.

"Hmmm. Okay lah. I'm sorry." Ada betulnya. Aku perlu lebih profesional lepas ni.

"Good my baby! That's my baby. Buka lah tudung. Kita tidur sini je lah malam ni, sayang." Dikucup lembut kepala aku kemudian terus ke shower room.

***

Dah sebulan kami bergelar suami isteri. Boleh kata setiap majlis penting Edward aku ada. Boleh join siap diorang cerita apa. Kadang aku rasa macam tak layak. Si Saraa tu ada ja. Tapi dah slow sikit. Tak cakap dengan aku. Dah insaf ke?

Kami baru pulang dari Australia. Of course lah sebab business Edward. Rajin dia kilid aku. Then habis urusan kerja baru Edward ajak jalan-jalan. Atau lebih tepat, honeymoon honeystar. Semalam sampai rumah terus solat then tidur. Sekarang kami bermalasan atas katil lepas subuh. Aku tidur di dada bidang Edward. Macam baru lepas kahwin feel dia tu.

"Abang, abang ada adik beradik lain tak?" Tiba-tiba muncul di fikiran.

"Ada. Tapi, dah tak da. Celine namanya." Sedih dihujung ayat. Mesti mereka saudara yang rapat.

"I'm sorry to hear that." Aku genggam tangan besarnya erat-erat. Inalillahi wa inna ilaihi rojiun.

"Dah lama pun. Tahun ni, dah 4 tahun Kak Celine pergi."

EVA ARABELLEWhere stories live. Discover now