"semenjak lepas hari tu, aku terus je fikir yg bukan" tentang y/n, malu la, kenapa bisa aku buat macam tu e?entahlah" . -boboiboy.
setelah beberapa minggu melakukan pemulihan, kamu dan teman teman kamu disuruh untuk berkumpul di ruang tengah oleh kokoci, karna adannya konflik yg meresahkan bagi semua orang tapops.
apa yg mereka bicarakan ya??hm
aku sudah sampai di ruang tengah bersama boboiboy, yaya, ying fang dan gopal.. aku lihat disana komander kokoci menatap ku tajam, itu sangat membuatku ketakutan hingga badanku bergetar. dan terlebih lagi ada seorang anak perempuan seusia ku, aluna?ngapain dia kesini?apakah dia akan membuat keributan? *batinku*
boboiboy: ada apa komander?ada masalah ke?atau ada hal yg terjadi ?
tanya boboiboy memecahkan keheningan, komander tidak melepaskan pandangan nya dariku, aku hanya bisa menunduk ketakutan, komander mulai membuka suara.
kokoci: macam ni boboiboy, mungkin korang takkan menyangka, bahwa y/n ni pura" baik sahaja kat sini, agar ia dapat menguasai tapops, kan y/n? *Sinis komander kepadaku*
y/n: m-mana ada macam tu komander sa-
baru berbicara sepatah kata, omongan ku sudah dipotong oleh aluna, musuh keparat ku, dia tak kapok" menganggu ku terus menerus, ck sialan.
aluna: ha betul apa yg di cakap oleh komander, mengaku je lah kau ni busuk, pandai nak berpura" baik cam ni, supaya orang" fikir kau ni baik?aslinya tak sesuai fakta, ck ck ck haish y/n"
dia memandang ku sambil smirk, aku yg melihat itu emosi, tapi masih ku kendalikan emosiku, karna aku tahu situasi sekrg sedang rumit, aku hanya bisa mensinis nya.
yaya: sape kau ni ha?berani betul kau ni, tak de bukti jangan nak menuduh orang, tak baik tau !
ying: iyalo, heh dah lah tak de bukti, nak nuduh orang pulak tu
boboiboy: bukti mna?aku tak percaye y/n macam tu, dia baik, tak sesuai la apa yg kau ripik ni
fang:betul tu, mana bukti?!
gopal: beri tau cepat!atau kitorang tak kan biarkan kau lari.
aluna kemudian tertawa sambil tersenyum sinis, dia memutar mutar sambil menatap wajah boboiboy, yaya, ying, fang dan gopal, ia pun memberikan bukti video, yg merupakan hasil editan, dia jago mengedit, apapun berita yg tidak sesuai dengan fakta sebenar nya, pasti ia akan menggunakan untuk mencari kesempatan, dan di gunakan untuk yg tidak baik.
aluna: hih korang ni?korang ni dah kena tipu ngan dia, baik korang jadi team aku, dan bekawan baik dengan aku.
mereka setelah menonton video berita palsu itu langsung kaget, aku sontak terkejut, mereka membentak ku, dan menghina ku seperti tidak ada harga dirinya aku disini, sakit.. sangat sakit yg aku rasakan, fitnah... kebencian.. konflik, membuat ku pusing, sudah berkali kali aku merasakan sakit ini lagi, dan trauma ku terulang kembali.
aku menahan isak tangisku.. aku melihat wajah teman" ku yg sudah enggan untuk melihat ku, mereka sekarang menganggap ku sebagai sampah yg tidak ada harga nya.
orang yg aku cintai, boboiboy juga mulai membenciku, ini semua gara gara aluna..
aku sesak, hatiku sakit dan hancur melihat mereka yg sudah tidak menganggap aku ada.mereka memojoki ku dan mengucilkan aku layak nya seorang pecundang yg tidak ada harga diri, dan yg paling membuat ku sakit adalah mendengar kata kata dari seseorang bertopi dino, ia mengata ngatai ku dengan tajam, hatiku seperti ditusuk oleh pisau berkali kali.
boboiboy: oh, ni je ke tujuan kau kemari y/n?nak rampas power sphera dan kuasai tapops?aduh, kau cocok la jadi penjahat macam musuh" yg aku lawan dulu, kau ni memang tak layak di sini, pergi je lah kau dari sini, muak aku liat kau atau tak sekalian mati bole la?hahaha, setuju tak?
yaya: aku setuju, perbuatan kau ni hrs di bayar!mati je kau y/n
gopal: tak yah la buat wajah sedih macam tu, tak kan la ade orang yg akan kasihani kau ni sampah?hahahaha
aluna: betul tu gopal, hahahahahahhaa
all:hahahahahhahahahahahahhahaahhahahahahahahhahahahahahah.
lagi dan lagi mereka mencaci maki aku, aku makin sakit .. aku sudah tidak kuat disini, akan lebih baik aku mati aja kan ?biar mereka puas haha.
yaya: hai aluna, sorry ye aku tak bermaksud macam tu tadi, aku memang awal' tak percaya ngan kau, tapi selepas kau bagi bukti, baru aku percaya, thanks dah tunjukan kebusukan si buruk ni hahaha
aluna: sama sama yaya, tak pe, rileks je okay, btw jom tinggalkan si busuk tu disini, biar komander sahaja yg akan berikan si pecundang ni hukuman yg layak.
ying:ek, jom!
mereka semua pergi meninggalkan aku di ruang tengah, disini cuma aku dan komander saja, aku takut, saking takutnya tidak bisa berkata kata lagi, aku sudah seperti orang bodoh skrg, aku lupa untuk cara berbicara, aku takut, sudah terlanjur sakit di hatiku, kalian tega.
tanpa basa basi lagi, komander bawa aku ke penjara bawah kapal, disana terdapat banyak penjahat" yg telah di kalahkan oleh boboiboy dan aku.
aku di di dorong, dan di kurung dalam sebuah penjara yg tidak luas dan juga tidak terlalu sempit, ada kamar mandi dan tempat untuk makan, aku pernah kesini untuk bertugas menjaga penjahat" ini supaya mereka tak bisa melakukan hal" yg di luar nalar lagi, maka dari itu aku sudah hafal dengan tempat ini.
aku menangis, meminta komander untuk melepaskan aku.
y/n: tolong lepaskan saye komander, semua tu tak betul, saye tak de niat macam tu hiks hiks..
komander hanya diam, dan meninggalkan aku, dia menggembok pagar besi dari luar lalu meninggalkan aku disana.
aku mulai duduk disana, menangis sekencang kencang nya, tak ku pedulikan orang" penjahat itu mendengar tangisan ku, ini semua sudah terlanjur sakit..SAKIT.
y/n: kenapa?kenapa semua ni bise terjadi?hikss, aku dah penat ngan semua ni, semua jahat kat aku hiks.
aku lebi baik mati je kan?diorang cakap sampah dan buruk macam aku ni lebi baik mati ja kut, supaye diorang bahagia tanpa aku haha.
aku mulai melukai diriku sendiri, aku lelah.. menghadapi masalah ini sendirian, pantaskah aku mati?apakah tidak sepantas itukah aku untuk bahagia?ya tuhan aku sudah lelah, jika semenjak aku dalam kandungan mama, lebih baik aku minta di gugurkan saja, aku tidak mau lahir ke dunia, lihatlah dunia ini begitu jahat, seburuk itukah aku di mata orang lain?apakah aku memang sampah di mata mereka?aku sudah tidak ada harga diri lagi.
mama dan papa maafkan anak mu ini, jika aku bertindak di luar kehendak tuhan, maaf ma pa aku bakal selalu sayang kalian, i love you than more, thank you for being great parents to me and educating me until I became as strong as I am now. -y/n
~~~~~~~~~
Haloo gimana"?sedih nya dapet ga?btw kasian bgt ya y/n nya harus menjalani hidup ini yg sngat amat berat 😢😢, btw author isiin lagu biar dpt aja gitu vibes sad nya😁😁, maaf baru bisa lanjut skrgg masih fokus sama ujian, astungkara kalo bisa aku lanjutin kok seusahaku, thank you sudah menemani dari chap 1-12🙏🏻
Jangan lupa votenyaaa 😸🤍
don't copy yaa, maaf kalau ada kesalahan kata, thank you !
happy reading everyone!
KAMU SEDANG MEMBACA
Salah paham Boboiboy x reader♡~
Fiksi Penggemar(y/n) aderlyna aggatha, org yg berasal dari Indonesia, namun pindah ke malaysia karena ada pekerjaan yg harus di selesaikan oleh orang tua nya, (y/n) sudah cukup lama di kenal oleh, org² disana terutama Boboiboy, Yaya, Ying, fang dan Gopal mereka be...