Yazmaya başladığım tarih; 01/01/2023
Yayınladığım tarih; 30/04/2024
Kitabı ilk yukarı da verdiğim tarihte paylaşmıştım. Fakat kaldırıp düzenlemeye aldığım için şimdi ki tarihi; 08/11/2024
Askeri kurgu
Efsaneye göre; sevda'da ölürse destan lakin kaçarsa yalan olur...
🪶🕊️
Karadeniz'in bitmek bilmeyen efsaneleri, insanları kendine hayran bırakması için yeterli olan nedenlerden sadece biri idi.
Öyle ki Trabzon'da yine dillere destan bir efsane vardı.
Yılbaşı günü olmasına rağmen sessiz geçen bir Karadeniz sabahın da bir bebek doğdu. Lakin ağlamıyordu bu bebek. Annesi; "Neden ağlamıyor?" diye sordu doktora. Doktor cevaplamadı. Beş dakika sonra gözlerini açmaya çalışırken gözleri sızlayınca ağladı bebek. Gülümsedi annesi. Elleri yumruk, kaşları çatık dahi olsa gözleri sızladığı için ağlayan bebeğinin şakağına bir öpücük bıraktı. Gözleri yeşildi. Tıpkı Karadeniz'in yeşilleri gibi. "Atilla," diye fısıldadı kulağına. "İsmin Atilla..."
🪶🕊️
Birbiri için doğan iki bebek vardı. Erkek olanı henüz bir yaşına yeni girmiş iken, o gün köyde bir de kız bebek doğdu. O gün Karadeniz'de büyük bir fırtına koptu.
Aylar Ocak'ı, günleri ise pazartesiyi gösterirken, kız bebek gözleri yansa da gözlerini açtı. Karadeniz'in hırçın dalgaları gibi gözlerinden yaşlar süzülürken gözleri yine Karadeniz mavisiydi. Baktı annesi kızına uzun uzun. Sonra ise; "Aden," diye fısıldadı kızının kulağına doğru. "İsmin Aden..."
Atilla altı yaşına geldi, Aden beş. Yaramaz bir çocuk değildi ikisi de lakin Aden, sağdan soldan atlar, duvarlara tırmanır, duvarlardan da atlardı. Atilla ise bunu gördüğün de; "Alaca Kuş gibisin. Uçmasan bile." demişti.
Yaşları büyüdükçe Alaca Kuş lakabına tüm Trabzon alıştı. Aden inatla bu lakabı kabullenmek istemese de, Alaca Kuş denilmediği vakit kimse tanımıyordu.
"Duydunuz mu ula, Mehmet gomutanın gızı Alaca Guş asker olacakmış." denirdi.
İki genç, bir sürenin ardından birbirlerine olan bu sevginin farkına vardı.
Bir yaştan sonra evlenmek istediler. Atilla 21, Aden 20 yaşındaydı. İzin vermedi Mehmet komutan. Karşı çıktı. Dinlemedi Aden. Çünkü babası ona babalık yapmamıştı. Neden dinlesindi?
Evlenememişti lakin. Babası uzaktan dahi engel olmuştu.
Yıllar devrilmişti aradan.
Efsane'ye göre; adına layık olup uçumuştu Alaca Kuş.
Öldü mü? Hayatta mı? Ne durum da? Neler yaptı? Bilen yoktu...
🕊️🪶
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Alaca Kuş
General FictionEfsaneye göre; sevda'da biri ölürse destan lakin kaçarsa yalan olur.