BAB 4

17 4 2
                                    

Makin lama makin ringkas pengenalan but sokey,i'm not so important just focus to the story k?

Enjoy my lovely readers!!🌸✨

**************************************
Aku tiba di university tempat dimana aku berkerja, dengan lekas aku berlari kearah dewan utama di U itu dan semua pelajar sudah berkumpul di tempat duduk masing masing..langkah kaki ku berjalan ke arah puan fauziah.

Aku menyapanya dan berkata " puan fauziah? Dimana lecturer baru tu?" Tanya ku dengan sopan dan puan fauziah balas " ah saya tersalah tengok,dia bukan lecturer baru but dia jemputan khas"

"Jemputan khas? Maksud puan?" Tanya ku lagi kerana tidak memahami apa yang terjadi.

"Dia tu chairman, alah macam cerita korea tu..yang rebut ii nak jadi chairman" kata puan fauziah

"So apa kene mengena dengan orang tu?" Tanya ku dan puan fauziah berkata "ni ha,laki tu ala ii macam ceo ii tu..haa dia datang sini untuk bagi motivasi m taklimat macam tu, dia juga permain violin terkenal tau!" Kata puan fauziah

Aku hanya mampu balas dengan senyum walaupun kebenaranya aku tidak faham apa yang puan Fauziah ingin cuba menyampaikan .

"Wait so ni macam majlis je?" Tanya ku lagi dan puan fauziah mengangguk.

Aku mulai faham dan pergi ke arah kawan baik ku si safiah ni, dia ni kalau ade Dr. Leman tu mana maunye nak bercakap ngan aku.kalau boleh ambil gam tu kasi lekat dua orang tu.

Aku pun tidak mahu kacau mereka harini,jadi aku batalkan sahaja niat buruk aku dan beransur pergi ke meja studio untuk menolong apa ii.

Kemudian mata aku terhenti dekat seorang lelaki yang sedang menyiapkan alat muzik nya itu dan aku cuma menyapa dengan baik " hello sir, you're the special guest right?" Aku bertanya dengan sopan .

Dia bangun dan tubuhnya amat tinggi berbanding diriku yang kerdil ni,dan apabila dia memusingkan badan dia aku terkejut.

"It's you?!!" Aku terkejut beruk..tak sangka hari aku malang sangat sebab berjumpa dengan mamat poyo ni lagi.

"Do i know you?" Balas dia dengan nada yang tenang seolah ii kami tidak pernah berjumpa.

"What are you doing here?" Aku bertanya dan dia pulau aku..kurang ajar betul mamat gorila ni.

Aku pula berkata " ehem..sir,anggap macam kita tak pernah jumpa ye ? Well that's good cause i don't want to remember you either!" Aku berkata dengan nada yang menyampah

"The myvi girl? Ah i see" dia tersenyum sinis dan aku terkejut mendengar nickname yang dia baru sahaja bagi .

"Kereta aku jugak kau nak ingat,kalau boleh memang aku nak je langgar kereta audi buruk kau tu sekali ii ngan tuan dia" aku membebel secara perlahan tapi dia terdengar.

"What?" Dia melihatku dengan tatapan Yang serious dan aku cuba untuk menukar topik

"Ah! Saya cakap saya MEMANG nak jumpa dengan awak" aku memberi senyuman yang tidak ikhlas

Lelaki berbadan tegap itu melangkah kearah aku. aku terkejut apabila menyadari badan ku sudah berlanggar dengan dinding,terus aku cuba buat muka berlagak seakan ii tidak kesah.

Dia meletakkan tanganya di dinding.. bersebelahan dengan kepala ku dan berkata " i heard what you said just now." Dia berkata dengan nada yang slow.

"Good!! Then i rasa yang you ni dah tak pekak and also tak buta" kata ku dengan penuh keyakinan. Haih kau memang suka cari pasal dengan orang kan endra ? Dah la gorila ni macam lain macam je.

Violinist & Lecturer Where stories live. Discover now