BAB 11

9 1 0
                                    

Sambungan yang agak panjang or pendek? Koraang tengoklah nanti..

Enjoy my beautiful/handsome readers ‼️

***************************************
Aku menoleh kearah sosok yang duduk disebelahku dan itu adalah mamat gorilla poyo tu?!.

Aku hanya menghiraukan dia kerana malas mahu memulakan pergaduhan. Tanpa buang masa kami semua pun memesan makanan yang hendak dimakan.

Aku duduk dan berbual bersama safiah kerana malas mahu berbual dengan lelaki yang berada disebelahku ni.

Tidak lama kemudian perhatian safiah tertumpu kepada suaminya dan aku pun mula berdiamkan diri.

Nak bercakap dengan mamat sebelah aku ni? Memang TAK la jawapanya. Kitaorang memang tak rasi dari first time jumpa sampai la sekarang.

Aku hanya termenung dan menunggu pesanan untuk tiba.

Tiba-tiba dia membuka mulut dan aku pun mengeluh.

"So you're not going to talk anything with me?" Kata si ezyrahan.

"Awak bercakap dengan saya ke? Maaflah, saya ni walaupun pandai speaking tapi saya takde la nak speaking for like 24 hours!" Sindir aku.

Dia melihatku dengan riak wajak yang tidak puas hati.

"So you ingat i ni speaking 24 hours la ni?" Kata si gorilla poyo ni.

"Nak saya ulang ke encik ezyrahan?. Oops sorry la saya tak tahu pula yang awak ni pekak." Sindirku lagi.

"I tak faham la, dalam banyak-banyak manusia kenapa diorang ajak you juga." Katanya.

"Sebab I ni bff dorang, you ni pula kenapa tiba-tiba sesat kat sini?" Tanyaku dengan nada yang x puas hati.

"Maybe sebab I ni bff diorang juga?" Kata si ezyrahan.

"You know what encik ezyrahan? Apa kata you tutup mulut you tu, semua perkataan yang keluar dari mulut you tu semuanya menyakitkan hati orang." Kataku.

"I boleh jadi sweet talker if you want?" Katanya.

"Ouh really? Macam la i ni akan termakan dengan kata-kata you tu" kataku.

"Don't test me, i can be the most sweetest person that you can't ever imagine" katanya.

"Whatever " aku menoleh pandanganku daripadanya dan tiba-tiba pesanan kami tiba.

Aku tanpa membuang masa terus memakan spaghetti ku.

Tiba-tiba aku merasakan bahawa ada suara yang hampir di telingaku.

"Eat well my love~" .

Terkejut aku mendengar ayat dia tu. Dia berkata dengan nada yang slow dan lembut.

Aku cuba untuk menghiraukannya dan fokus kepada makanan yang berada dihadapanku.

Selepas kami semua sudah selesai menjamu selera, aku meminta diri dan tiba-tiba kereta myvi tercintaku ini tak mahu hidup pula.

Aku dah mula merungut.

"Ish kau ni myvi! Kenapa la malam ni kena buat hal? Kuat merajuk punya kereta!" Kataku dan tiba-tiba kedengaran suara lelaki di belakangku.

"Nak i hantar balik?" .

Lelaki itu ialah si mamat gorilla poyo tu.aku menoleh kebelakang dan berkata.

"Tak payah, i boleh balik sendiri la daripada naik kereta you tu" kataku.

"Your car is broken kan? So jangan nak sombong sangat bila orang offer bantuan." Katanya.

Violinist & Lecturer Where stories live. Discover now