BAB 16

11 4 0
                                    

Sambungan yang agak rumit kali ni but lantak la.

Hope you guys enjoy‼️

**************************************
[endra side]

Pagi yang cerah dan kedengaran suara burung berkicauan. Angin sepoi-sepoi bahasa memang seronok kalau layan mimpi ni tapi memang tetap kena bangun lah jawabnya kalau tak nak ibu membebel.

Aku bangun dan melihat jam pada telefonku. Jam menunjukkan sudah pukul 9:00 pagi.

Dengan malasnya aku bangun dan meninggalkan tempat tidurku itu.

|•|•|•|•|•|•|•|•|•|•|•|•|•|•|•|•|•|•|•|•|•|•|

Aku turun ke tingkat bawah untuk bertemu dengan abahku. Dia baru sahaja pulang pada hari ini, maklumlah kerja abahku ini jarang dapat cuti.

Aku berlari kearah abahku dan memeluknya dengan erat maklumlah aku ni memang manja dengan abahku dari kecil hingga la besar.

Dia pun suka melayan karenah aku, dia tidak pernah marah kerana aku tidak pernah membuatnya marah.

Aku pun mula untuk membuka mulutku.

"Bah!! Bila abah sampai??" Tanyaku.

"Lah abah dah sampai lama dah, tadi abah baru nak pergi cari kakak tapi tengok-tengok anak abah dah turun dulu" katanya.

"Bah, kenapa abah jarang balik. Kakak bukan nak complaint cuma kakak rindu kat abah." Kataku.

"Kakak pun tahu kan abah kerja apa? Memang susah sikit nak dapat cuti." Kata abahku.

Aku hanya mengangguk kerana aku faham akan kerjanya yang penting dan susah untuk mendapatkan cuti.

|•|•|•|•|•|•|•|•|•|•|•|•|•|•|•|•|•|•|•|•|•|•|

[ Eyzrahan side]

Pagi yang cerah tetapi bagiku ia masih gelap untuk seseorang seperti aku yang tidak suka berjumpa dengan dunia luar.

Aku mengambil baju kemejaku yang sudah di iron oleh ibuku.

Memang malas rasanya nak masuk kerja kerana dari dulu lagi aku memang tidak suka menggambil apa-apa bahagian dalam bidang business-business ni.

Menyusahkan dan membuang masaku, mungkin kerana aku suka spend time kan masaku untuk bermain violin dan practice teknik seni pertahankan diri.

Tapi apa boleh buat? Aku merupakan salah seorang anak tunggal ayahku jadi akulah yang kena ambil alih tempatnya.

Aku tiba di office dan mula untuk membuat kerjaku. Agak pening jugala kepala otak aku ni.

Cuba kau bayangkan, kau focus sepenuhnya untuk menjadi musician tapi tiba-tiba kene jadi ceo.

Nasib la aku ni professional so semua benda yang terjadi ni takde la teruk dan tak de la menyusahkan aku sangat.

££££££££££££££££££££££££££££

[endra side]

Aku tiba di university dan berjumpa dengan safiah kerana ada sesuatu yang hendak kubincang dengannya.

Aku menarik tangan si safiah ni dan berjalan kearah cafeteria. Dia pun terkejut apabila melihat aku menarik tangannya secara tiba-tiba.

Kami berdua duduk diatas kerusi dan aku mula untuk membuka mulut.

"PEAH! Aku perlukan bantuan kau!" Kataku.

Violinist & Lecturer Where stories live. Discover now