Bab 27

3 1 1
                                    

Sorry sebab lama tak aktif..i'm so busy this lately..but nevermind..nah bab baru🔥

Enjoy my beautiful/handsome readers‼️

***************************************

Aku kembali ke rumah pada jam 11 lewat malam. Tanpa ku sedar, aku sudah terleka sewaktu di pejabat tadi. Entah kenapa sejak kebelakangan ini hatiku seperti tidak tenteram seolah-olah bakal ada perkara yang tidak dingini berlaku.

Langkahku terhenti di hadapan pintu rumahku dan aku hanya menghembuskan nafas yang agak letih.

Pintu dibuka dengan perlahan dan aku disambut oleh isteriku ini. Aku hanya membalasnya dengan senyuman walaupun dia mungkin dapat merasakan bahawa ada benda yang sedang mengacau fikiranku ini.

"Lambat abang balik?? Jem ke?" Tanya endra.

"Aa..banyak kerja." Jawabku dengan senyuman.

"Okey tak ni? Ada nak share apa-apa dengan saya?" Tanyanya lagi.

Aku hanya terdiam.fikiranku kacau dan aku tidak dapat berfikir secara rasional. Tubuhku keletihan dan emosiku terganggu, fikiranku sudah memberitahu untuk tetap kawalkan diri tetapi entah kenapa aku rasa seperti mahu menjerit sahaja.

Tetapi tak kan lah aku mahu jerit ke isteriku ni pula? Mahu dia merajuk 4 bulan dengan aku. Tak mahu la.

Tanpa membalas pertanyaan dia itu aku terus berlangkah pergi ke bilik tidur untuk mandi.

Aku tahu bahawa dia dapat merasakan yang aku mempunyai masalah tetapi dia masih menunggu untuk aku ceritakan padanya.

Tapi apa pun yang berlaku, aku telah bersumpah pada diriku ini bahawa aku tidak akan memberitahu tentang kewujudan Laura kepadanya.

Bukan niatku mahu menipu isteriku ini, cuma buat masa sekarang biar lah perkara ini dirahsiakan. Kalau dia dapat tahu yang aku pernah bertunang dulu pasti hatinya terluka.

Buat masa sekarang aku akan merahsiakan hal tersebut.

€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€
[endra side]

Suamiku bertingkah aneh harini. Entah kenapa aku dapat merasakan bahawa ada benda yang sedang berlaku terhadapnya.

Kalau ditanya pun bukan dia akan jawab jadi lebih baik aku tunggu sahaja hingga dia berasa untuk bercerita. Kalau dipaksa makin keruh keadaan jadinya.

Lebih baik aku diam sahaja. Lebih baik aku berfikir secara tenang dan rasional, mungkin dia penat berkerja ataupun dia stress di tempat kerja??

Malas pula la rasa untuk menanyakan hal-hal tersebut.

Aku masuk ke dalam bilik dan aku melihatnya sedang termenung diatas katil itu dengan keadaan rambut yang basah.

Tanpa membuang masa aku mengambil tuala di dalam almari dan mengelapkan rambutnya dan secara tiba-tiba dia terkejut.

"Apa yang awak buat ni?!" Katanya.

"Buat apa? Saya tengah nak keringkan rambut awak la ni" kataku dengan nada yang agak marah.

"Siapa bagi kebenaran untuk awak sentuh saya?" Tanya suamiku itu.

"Ai keringkan rambut pun kena minta izin ke? Bukannya saya ni perempuan luar.Kalau perempuan lain yang keringkan rambut awak bole pula ya?? Macamtu???" Tanyaku dengan nada yang agak mara.

"Bukan pasal siapa yang keringkan, tapi awak sepatutnya minta la izin dulu..ini main sentuh ja. Katanya

"Tak yang abang ni nak marah-marah kenapa?" Tanyaku lagi.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jun 26 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Violinist & Lecturer Where stories live. Discover now