Maybe lepasni akan late update sebab busy sikit.
Hope u guys enjoy this chapter 🌸✨
**************************************
Sudah hampir seminggu aku menggurungkan diriku di dalam bilik. Entah kenapa aku rasa malas mahu berjumpa dengan siapa-siapa.
Aku hanya terbaring diatas katil dan melelapkan mataku. Ini kalau orang tengok ni mahu mereka ingat aku ni baru putus cinta.
Tapi lantak lah, apa yang aku tahu sekarang aku memang malas untuk berjumpa dengan orang luar.
Sudah la kepala aku ni pening tambah pula dengan bunyi notifications telefonku yang tak reti nak diam.
Mamat ni tak habis-habis spam call dengan massage. Malas aku nak layan so aku palau sahaja dia.
€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€
Aku bangun dari tidurku pada pukul 5 petang dan menarik nafas dengan dalam. Kemudian dengan perlahan aku bangun dan meninggalkan tempat tidurku.
Aku pergi ke bilik air untuk membersihkan mukaku dan berlangkah keluar dari bilikku.
Memang hati ni rasa tak rela tapi aku tak mahu ibu dan abahku risau jadi aku memaksa diriku untuk keluar.
Aku turun ke tingkat bawah dan pergi ke dapur .
"Ibu masak apa?" Tanyaku.
Ibuku menoleh kearahku dan memberikan senyuman yang lembut kepadaku.
"Anak ibu okey tak ni? Lama ibu tak nampak. Mesti kakak lapar kan? Ni ha ibu buatkan sotong goreng tepung untuk kakak!" Kata ibuku dengan nada yang gembira.
Ibuku memang sentiasa ingat makanan favourite aku kalau tengah petang-petang macam ni.
Aku sangat beruntung kerana dapat ibu yang prihatin dan sentiasa memberikan kasih sayangnya dengan cukup.
~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~
Lama juga aku termenung pemandangan dari balcony aku sambil memakan sotong goreng tepung yang ibuku buat.
Tambah pula dengan air teh panas memang on top rasa dia. Tapi entah kenapa aku asyik fikir tentang apa yang sudah terjadi.
Kenapa aku nak kene fikir pasal dia? Bukannya aku suka dia pun. Makin lama makin benci ada lah.
Tiba-tiba kedengaran suara yang tidak asing lagi bagiku.
"Lawa permandangan dari sini.." panggil si eyzrahan.
Aku menoleh kearahnya dan menjelingnya. Apa la yang dia buat dekat rumah parents aku ni. Potong mood aje la!
Dia mengambil tempat disebelahku dan membuka mulutnya.
"I know that you masih marahkan i, and i come here today not because i want to force you to forgive me but i nak you tahu yang i memang tak maksudkan apa-apa sewaktu i cakap semua benda tu dekat you." Katanya.
"So? Apa yang you nak i buat?" Kataku dengan nada yang agak sombong.
"I just nak you buangkan fikiran negative pasal apa yang i cakap." Katanya.
"Untuk apa ?" Tanyaku.
"I ingat kalau i sakitkan hati you, i akan puas. Tapi tidak endra sofea, makin i sakitkan hati you, semakin banyak tangisan yang keluar daripada mata you membuatkan i rasa terbeban dan entah kenapa i pula yang rasa lagi sakit." Katanya.
YOU ARE READING
Violinist & Lecturer
RomanceKisah seorang permain violin yang terkenal dan pensyarah yang bertemu secara kebetulan di lift hospital. Semakin hari semakin kerap bertemu tetapi mereka saling tidak menyukai. Apakah kesudahan mereka? Lovers atau enemy?