BAB 22

8 1 0
                                    

**************************************
     Aku terbangun pada pukul 5:10 pagi kerana bunyi telefon seperti ada orang sedang membuat panggilan di telefon si ezyrahan ni.

Dah la ringtone dia lagu rancak. Ini kalau dia duduk di hostel ni mahu terbangun semua orang.

Aku menggosok kedua mataku dan menggambil telefonnya itu lalu mengangkat panggilan.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
[panggilan]

"Hello"

"Assalamualaikum, ni siapa?"

"You siapa?!! Mana eyzrahan?!"

"Aa kenapa you cari husband i ye?"

"What?! Husband you??????? "

"Mn?"

"You know what, bagitahu dia yang I NAK
jumpa dia dekat cafe. PENTING!"

"Mm okey.bye assalamualaikum."

"Stop being so polite with me la fake betul you ni"

[Panggilan tamat]

**************************************
    Ish belagak betul minah ni. Dah la telefon suami orang pagi-pagi buta, lepastu tak beradab pula tu. Ish geram je rasa.

Aku meletakkan telefon eyzrahan kembali di bawah bantalnya itu tiba-tiba dia mengenggam lenganku dan berkata.

"Siapa call?" Tanya si eyzrahan.

"Umm entah mana endra tahu, tapi suara macam marah-marah je" kataku.

"Dia marah endra? Dia kata apa kat endra?! Bagitahu abang! I'll definitely kill her" katanya.

"Woah,woah sabar bang, jangan marah-marah. Dia tak cakap benda yang menyakitkan hati endra pun. Ouh lagi satu dia kata dia nak jumpa abang esok dekat cafe " kataku.

"Mm, nanti abang jumpa dia" katanya.

"Abang kenal dia ke?" Tanyaku.

"Endra tak bagitahu nama perempuan tu dekat abang macam mana abang nak kenal?" Katanya.

"Mana lah tahu skandel abang kan?" Usikku.

"Aish kalau betul la dia skandel abang, bertuah rasa ada orang kejut pagi-pagi. Itu baru namanya caring" katanya.

Naik meluat pula aku mendengar ayat-ayatnya yang menyakitkan hati itu.terasa seperti mahu tekup sahaja mukanya dengan bantal.

"Ouhh, kalau macamtu pergi la tidur sebelah dia?! Tak payah tidur sini. Shuh shuh" kataku.

"You're jealous?" Tanya si eyzrahan.

"Tak pun!!!" Kataku dengan nada yang agak menyampah.

" kuat jealous betul endra ni ye? Tengok abang. Endra kene percaya dekat abang. Endra pun tahukan yang dalam mata dan hati abang cuma ada Lecturer Endra Sofea seorang sahaja." Katanya dengan nada yang lembut.

"Tak payah nak bersweet talker sangat pagi-pagi buta ni malas la nak layan." Kataku.

"Malas nak layan ke atau tak dapat nak tahan diri dari blushing hm?" Tanya si eyzrahan.

"Shh diam la abang! Endra nak tidur la!" Kataku.

Dia hanya memberikanku gelak tawanya dan berbisik di telingaku.

Violinist & Lecturer Where stories live. Discover now