Sorry sebab tak update semalam, pening kepala n busy sikit but sokey..tonight i already had some free time to continue this story..n enjoy.!
❤️*************************************
Aku bangun dari tidurku yang lena dan cuba mencapai telefon ku yang berada di atas meja yang berdekatan dengan katil ku ini. Aku melihat pada skrin telefonku,jam sudah menunjukkan pukul 8 malam.Kapten kapal tersebut memberi taklimat supaya semua penumpang pergi menjamu selera di cafe.
Aku dengan malas-malasnye sudah berniat untuk menyambung semula tidurku tetapi safiah menghalangku.
"Eh endra?! Jagan la tidur,kau ni asyik tidurr jee! Kita disni nak bercuti and relax-relax..bukan tidur je." Kata safiah
Aku menghiraukan dan tiba - tiba kedengaran suara Leman diluar pintu bilik kami.
Safiah pergi kearah pintu dan membuka pintu itu sedikit.macam biasalah si peah ngan man ni..kat public pun suka flirting..kalau aku dapat dua orang ni memang aku bagi diorang bau lantai sekarang.
kemudian dia menutup pintu itu semula dan menukar bajunya untuk pergi dinner.
Aku yang sedang mamai ini pun bangun dan bertanya " man cakap apa tadi kat kau?" Tanyaku
Dan safiah hanya memberiku senyuman malu- malu anjing dia tu..aku menjelingnya dan bangun untuk bersihkan diriku.
|•|•|•|•|•|•|•||••||•|•|•||•|•|•|•|•|•|•|•|•|•|
Aku dan safiah berjalan bersebelahan sewaktu menuju ke dewan makan, kami memasuki dewan makan tersebut dan mencari sosok dr. Leman dan gorilla poyo itu.
Apabila kami sudah terlihat kearah sosok dua orang lelaki tersebut, dengan lekas safiah berlari ke arah mereka dan meninggalkan aku dibelakang.Aku hanya mengeluh dan pergi ke arah mereka. Dr. Leman faham faham la..dah tentu dia akan bersweet ii dengan BAKAL isteri dia.
Manakala aku? Hanya tumpang bahagia sahaja.
Kami duduk di meja yang sudah disediakan dan tambah lagi nasib burukku apabila kami duduk saling bertantangan.
Si peah tu bole la suka,yang aku ni? Nak kene hadap pula muka mamat poyo ni??!! Ihh tambah menyampah pula aku rasa dengan gorilla poyo ni.
Apabila makanan sudah siap terhidang dia atas meja, dengan laju aku merasa semua makanan tersebut.
Kami makan dengan senyap dan tiba - tiba mataku beralih kepada mamat poyo itu.
Dia melihat mataku kembali dan berkata " yes?? Need anything?" Tanya eyzrahan dengan nada yang santai n cool.
Aku hanya menggelengkan kepalaku, malas nak layan dia.
setelah kami semua sudah selesai menjamu selera,semua penumpang diarahkan untuk pergi ke luar dan melihat persembahan dan bunga api.
Kami semua hanya melayan sahaja persembahan tersebut dan activity kedua sudah bersiap sedia untuk mulai, aku terus bersuara.
"Peah diorang nak buat apa tu?" Tanyaku kerana aku melihat mereka mengguna lighter untuk membakar sesuatu.
Dengan selamba si peah ni jawab "ouh dorang nak bakar mercun tu..maybe untuk celebration? "jawabnya dan aku terus berlari ke arah yang paling jauh dari tempat mercun tersebut.
Aku menutup telingaku dengan kuat kerana aku memang takot dengan benda yang berbunyi kuat. Aku duduk di lantai kapal dan hanya memejamkan mataku.
Apabila bunyi mercun berbunyi aku hanya boleh menahan air mataku, entah kenapa tiba-tiba sahaja air mataku keluar.
Mungkin kerana aku terlampau takut n trauma?. Mungkin kerana aku takut akan suara pergaduhan yang kuat sampai membuatkan aku trauma dengan bunyi yang sangat kuat.
Aku hanya diam dan tiba - tiba suara yang tidak asing bagiku berkata
"You scared?" Tanya si eyzrahan.
Apa buta ke mamat ni? Dah nampak aku tutup telinga n mata of course la aku takut!!
Aku hanya mengangguk dan memejamkan mataku.
Tiba-tiba aku dengar nadanya berubah dari lelaki yang mencari pasal to lelaki yang caring and gentle.
Aku hanya diam dan dia berkata dengan nada yang perlahan. "Look at me,and don't be scared." Katanya
Bapak sweet sia kata-kata dan nada dia tu,tapi bila difikirkan balik perangai dia sewaktu kami first time berjumpa..tiba-tiba rasa sakit hati pula.
Memang auto hilang charming dia tu..tapi at least dia try untuk tenangkanku..
Time time macam ni la guna ayat buaya dia tu.memang tak lah aku nk tengok dia.
Aku memang tidak akan percaya orang lain kerana aku sudah pernah dikhianati. Jadi aku hanya diam but then dia berkata lagi
"If you feel scared then just relax and pretend to sleep..listen to me and i'll help you.."
Kata- kata dia membuatkan aku rasa tenang dan aku dengan perlahan-lahan membuka mataku dan terlihat wajahnya yang tampan itu.
Aku hanya mengucapkan terima kasih dan dia bertanya
"Only that? "
"Nk duit ke? Ingat buat ikhlas." Kata ku dan dia menjawab " there's nothing free in this world."
"Then you nak apa? Nak penampar??" Kata ku dengan nada sindir
Dia hanya tersenyum sinis dan berjalan menghampiriku sebelum berbisik di telinga ku
"I want you." Kata kata nya menbuatkan aku terkaku sementara.
Apa gila ke mamat ni? Ke tak makan ubat lagi?
Aku hanya terdiam dan dia berlalu pergi dengan ketawa yang agak memerli tetapi Ihklas.
Aku mengeluh dan lihat bintang-bintang yang berada di atas langit malam yang indah itu.
***************************************
Selepas beberapa minit kemudian aku berdiri dan berjalan ke arah bilikku . Aku sumpah rasa letih yang teramat.
Aku membersihkan diri, kemudian aku merebahkan badanku ke atas tilam
Yang empuk ini.Aku hanya menguap kengantukan dan tertidur.
Keesokann harinya>>
Si peah dan leman tidak bangun lagi jadi aku cepat-cepat keluar dengan senyap sampailah aku terlanggar seseorang..
"Haih gorilla poyo ni lagi, tak ade orang lain ke yang bole langgar aku? Why you???" Kataku
Dia hanya lihatku dengan mata yang menyampah dan berkata " maybe this is a fate?"
Aku rasa mahu muntah sahaja apabila dia berkata begitu.
Aku lihat keatas kerana gorilla ini terlampau tinggi.
"Hey you!! Jangan nak berangan k? You're not my type dan tak akan jadi type yang saya inginkan!" Kataku dengan nada yang marah.
Gila ke mamat ni? Memang tak lah aku nak ada laki macam dia!! GELI LA!!.
Eyzrahan memandang wajahku dan aku Blushing..aku merungut dan membebel di dalam hati.
Dia hanya tersenyum dan berkata dengan perlahan.
"You pun bukan type i .why? Cause i don't like a short and un mature person like you " katanya dan dia terus berlalu pergi.
Dengan tiba -tiba aku rasa geram..nak sahaja aku penggap kepala dia dan baling sampai ke kutub utara.
Aku dengan tak puas hati pun terus bergerak pergi kearah dewan makan kerana malas mahu berdebat lagi.
££££££££££££££££££££££££££££
Sorry sebab bab kalini pendek..i'm still but i hope u guys enjoy the story!!Don't forget to follow me on IG.
Ig:Nyshaazrii
YOU ARE READING
Violinist & Lecturer
RomanceKisah seorang permain violin yang terkenal dan pensyarah yang bertemu secara kebetulan di lift hospital. Semakin hari semakin kerap bertemu tetapi mereka saling tidak menyukai. Apakah kesudahan mereka? Lovers atau enemy?