BAB 12

11 2 0
                                    

Cepat kan update kalini? I know. Sebab i demam rn so dia macam ade mood untuk sambung cerita.

Apa-apa pun i hope you guys enjoy this story.‼️

**************************************
Aku mengangkat pinggan dan cawan untuk tetamu yang bakal tiba nanti.

Tambah pula yang datang nanti tu adalah family bakal suami aku yang aku langsung tak kenal dan cinta.

Aku mengambil tudung shawl ku yang sudah siap digosok oleh kakak iparku dan memakainya.

Nak lilit lilit bagai? Not for me la! I jenis yang simple.

Klip kat dagu lepastu selempang ketepi . lagipun kat rumah je so lantak la.

Selepas beberapa minit kedengaran suara kereta diluar dan aku pergi untuk melihatnya.

Tiba-tiba aku terkejut melihat semua jenama kereta itu demua yang mahal-mahal.

Dah la bawak satu family siap sedara mara lagi. Ini dah macam kenduri dah ni bukan rombongan meminang dah.

Aku menjemput mereka dengan senyuman kerana itu sahaja yang aku boleh buat sekarang.

Takkan la aku mengumpat pula depan-depan.

|•|•|•|•|•|•|•|•|•|•|•|•|•|•|•|•|•|•|•|•|•|•|•|

Kami semua duduk di atas carpet dan family lelaki itu memang ramai tetapi lelaki itu pula tidak sampai lagi.

Aku dan familyku duduk berhadapan dengan family lelaki tersebut.

Kami berborak seketika, dan aku agak kaku jugala disitu.

Tiba - tiba kedengaran suara yang tidak asing lagi memberi salam.

Lelaki itu masuk kedalam rumah dan aku tak memandangnya kerana sibuk membalas wassap si safiah ini.

Tiba - tiba bila ibuku suruh mengapa lelaki itu, aku dengan tidak rela hati pun mengangkat kepalaku dan aku terkejut.

Aku terkejut apabila aku melihat muka si gorilla poyo ni depan aku. Aku pun bertanya.

"Apa yang you buat kat sini?" Tanyaku.

"Entah, mommy saya suruh saya datang untuk jumpa dengan tunang saya. Saya pun tertanya kenapa awak ada disini." Tanya si ezyrahan ni.

Tiba - tiba ibuku mencelah .

"Ha kakak, ni eyzrahan al qhalish. Bakal suami kakak nanti" kata ibuku.

Aku dan ezyrahan terkejut dan kami melihat antara satu sama lain.

Dan tiba - tiba mak ezyrahan berkata .

"Ezyrahan, kenalkan ini endra sofea. Calon bakal isteri kamu"

Kami berdua terdiam kerana terkejut dan tidak menyangkakan apa-apa.

Kemudian ezyrahan bangun dan mengajakku untuk berbincang diluar. Aku pun setuju dan bangun lalu berlangkah keluar.

++++++++++++++++++++++++++++

"What is that?" Tanya si ezyrahan.

"What?" Tanyaku.

Violinist & Lecturer Where stories live. Discover now