Dinsdag 30 juni - 9 u 12 - Bed
Hallo dagboek van me. Ik ben net wakker en keinerveus! Vandaag moet ik mijn rapport gaan halen!! Ik ben bang dat ik een buis ga hebben van wiskunde en dan gaan ze me laten zitten want ik heb al het hele jaar buizen van wiskunde! Mijn mama en papa hebben gisteren weeral ruzie gemaakt :( als ze dat maar niet doen op het oudercontact! Mijn broer weet zijn uitslag al, hij heeft 4 buizen en hij moet dus zijn tweede jaar in het middelbaar overdoen, vind ik erg want hij is er kapot van! Papa werd kwaad op hem en mama zweeg en keek toe naar mijn brullende papa: Gezellig(!). Mijn kleine, iniminnie zusje zit nog niet eens in het zomerklasje, dus veel kan ze niet verkeerd doen. Nu moet ik even gaan, want mijn maagje protesteert omdat er geen eten in komt.
11 u 34 - Keukentafel
Hoi, binnen exact 4 uur en 26 minuten ga ik mijn rapport in ontvangst nemen. Mijn papa zei daarnet dat als ik een slecht rapport had... dan stopte hij met spreken en liep hij weg. Ik ben niet bang van hem! Mama heeft daarnet gezegd dat we binnen een week naar Spanje vertrekken, dat wil dus zeggen dat ik nog heel even snel moet gaan shoppen want anders zie ik er uit als een zwerver! Overmorgen komt Vanessa naar hier, kan ik met haar gaan shoppen :).
13 u - Geen idee waar ik ben
Ik ben denk ik in het tuinhuis van onze buren: Inbreker dat ik ben! Papa werd ineens keikwaad, dus ik ben even ontsnapt uit het gekkenhuis! Ik weet wel dat hij mij niet pijn zou doen en hij was trouwens niet eens boos op mij, maar op mamsie! Ow, **** buurman in aantocht!
17 u 17 (haha) - Zetel in woonkamer
Ik heb echt een goed rapport! Geen enkele buis zelfs niet van Wiskunde of L.O. JIPPIE!! Papa heeft niet veel gezegd, maar dat maakt niet zo veel uit! Ik ga nu chocolade eten anders wordt mijn chocoladedieet stopgezet en dat kan ik niet aan! Het is toch al een half uur geleden dat ik nog wat chocola naar binnen gewerkt heb :).
Woensdag 1 juli - 2 u 13 - bed
Brrrr! Ik hoor geluid in mijn kast :(. Spook? Geest? Boze heks? Mr. Kniefield (leerkracht wiskunde)? Papa? Goede fee zou leuker zijn! Verbeelding?
8 u 34 - bed
Het was waarschijnlijk mijn verbeelding daarstraks :) Ik ga een TO DO LIST maken voor deze vakantie :)
- Kamer opruimen
- Kapper
- Shoppen
- Gsm laten maken
- Dagboekje versieren
- Feest voorbereiden :) :)
- Uitnodigingen voor feest maken (DIY)
15 u 30 (ongeveer) - Tuin
Iiiiiiiiiiiieeeeeeeeeeeeeeep!!!! Wauw!! Daarnet was ik met mama naar de buren (de buren waar ik in het tuinhuis heb gezeten). Ze wonen er nog maar twee weken en ze hebben een heel mooi huis! Maar wat nog mooier was, was hun zoon :), zijn naam is Nicolas en hij is 17 jaar, hij speelt voetbal en hij kan erg goed gitaar spelen. Zo ging het ongeveer:
We belden aan en mevrouw De Duiker deed open. De knappe zoon (waarvan ik de naam toen nog niet wist) kwam de trap af en gaf mijn moeder en mij een hand (typisch jongens!). Ik begon als een idioot te blozen en staarde naar de grond. We mochten buiten gaan zitten en de vrouw riep de zoon erbij. De vrouw zei tegen de zoon (waarvan ik ondertussen wist dat hij Nicolas heette) dat hij mij een rondleiding mocht geven. Op het einde van de rondleiding bleven we even in zijn kamer, daar hebben we gepraat en gelachen en zo. Toen riep mijn moeder dat we door moesten gaan en zei Nicolas dat hij graag nog eens wou afspreken met me :) :). Toen, zo opeens, uit het niets gaf hij me een kus en liet me uit zijn kamer.
Nu ben ik aan het genieten van de zon en aan het nagenieten van de kus ;).
21 u 50 - Bed
Normaal gezien zou ik nu nog niet in bed liggen, maar er was niets op tv. Wat zou ik eens doen? Muziek luisteren gaat niet want mij zusje slaapt al... Ze is anderhalf! Verveel, verveel, verveel.
23 u 42 - Bed
Ik heb al wel even geslapen, want ik was in slaap gevallen tijdens het lezen van een heel saai boek... iets over een jongen die verliefd wordt op een fotomodel en dan ineens veranderd in een debiele vogel die de weg telkens kwijt geraakt en daardoor de liefde van zijn leven nooit meer zal zien. Ik ben wakker geworden van mijn wekkerradio, die ging op magische wijze ineens af en nu geraak ik niet meer terug in slaap. Misschien moet ik verder lezen in het saaie boek? Dan val ik hopelijk terug in slaap :)
Donderdag 2 juli - 2 u 10 - bed
Ik hoor weeral geluiden in mijn kast... op hetzelfde uur als gisteren. Mama zegt altijd tegen me: 'Jennifer, als je bang bent probeer dan datgene waarvoor je bang bent leuk te maken. Als je denk dat er iemand aan het inbreken is, stel die inbreker dan voor als een stuntelige clown.' Dus als je het zo bekijkt zit er nu een grote zonnebloem in mijn kast die er uit wil. Die zonnebloem zal dan toch even moeten wachten tot het licht is, want dit is eng!
Het saaie boek is trouwens uit, het einde was zoals ik me het had voorgesteld: De vogeljongen werd door een toverfee terug in een gewone jongen veranderd en hij trouwde met het fotomodel (hoe origineel!). Tot straks...
9 u 30 - Billy het Busje
Ik werd wakker en het bleek dus dat papa op het ongelooflijk grandioze idee was gekomen dat we met z'n allen naar de zee gingen vandaag... om half negen! Ik was pas wakker om acht uur!! Ik moest dan als een gek voordoen want als ik niet om half negen in dat busje zat, mocht ik niet mee! Ik zit vanachter in het busje, alleen :( Het busje is gewoon een busje, maar ik heb het een naam gegeven, dat is leuker :) En dan nog iets vele erger: Vanessa kan uiteraard niet meer komen :(
20 u 45 - Stapelbed aan zee
OMG!! Niet te geloven!! Vandaag was de leukste dag aan zee ooit! Mama had dus blijkbaar de buren ook uitgenodigd om mee naar zee te gaan, aangezien we zo'n groot appartement hebben :) :). We zijn dus daarstraks met z'n allen naar het strand gegaan, inclusief Nicolas!!! Na een tijdje babbelen en gek doen vroeg Nicolas opeens aan onze ouders of wij (hij en ik!!) even samen mochten gaan wandelen als we over een uurtje terug waren, en het mocht!! We gingen dus op het hard zand wandelen... hij nam mijn hand vast en toen we ver genoeg waren zodat onze ouders ons niet meer konden zien, gingen we in het zand zitten, op het strandlaken dat Nicolas in zijn rugzak had gestopt. Het was zo romantisch, tot het moment dat het uur om was en we terug naar het kotje moesten. Nu ligt hij onder mij in het stapelbed. Het is inderdaad nog maar kwart voor negen, maar zo meteen ga ik even bij hem op bed zitten, nu moeten we doen alsof we slapen :(
Tot morgen :) :) :) :) :) :) :)
JE LEEST
Dear Diary
Narrativa generaleDe 16-jarige Jennifer houdt al drie jaar een dagboek bij. Alleen ziet haar dagboek er dit jaar net ietsje anders uit... Haar leven krijgt een heel andere wending wanneer haar ouders gaan scheiden en daardoor alleen maar problemen ontstaan, maar ook...