Dinsdag 21 juli - 14 u 21 - Keukentafel
Ik kreeg om half elf kreeg ik een sms van Jimmy! Echt waar! Dit stond er in:
Jimmy: Het spijt me voor wat ik heb gedaan. Ik verwacht niet dat je antwoord, of dat we vrienden blijven, maar weet dat het me spijt. -10:32-
Ik: Oké, mij best. -10:35-
Daarna heeft hij niets meer gestuurd. Ik vond het al raar dat hij nu opeens iets stuurt. Zolang hij me maar met rust laat. Dan gebeurde er nog iets veel belangrijker. Papa belde naar mama. Het allervreemdste vond ik dat ze nog opnam ook. Ik heb niet echt kunnen horen wat ze zeiden want ik was toen op mijn kamer, maar daarna kwam ze zelf naar me toe.
'Papa heeft net gebeld.'
'En? Heb je opgenomen?'
'Ja. Hij wou even weten hoe het met Roos was. En hij bood zijn excuses aan.'
'Heb je ze aanvaardt?'
'Half. Ik weet dat hij spijt heeft, maar dat veranderd niets aan wat hij gedaan heeft.'
'En over dat co-ouderschap?'
'Hij wil wel, en ik ook.'
'Dan is het goed.'
'Wat ga je nog doen vandaag?'
'Dat weet ik nog niet.'
'En wat wil je voor je verjaardag? Dat komt ook dichtbij.'
'Geld is goed.'
'Een feestje?'
'Gewoon met de familie. En met papa.'
'Ja. Oké, ik ga naar beneden.'
Ik ben aan het denken wat ik vandaag eens zou doen... Mama wordt er irritant van dat ik steeds geld uitgeef aan dingen om te bakken. Roosje mag nog steeds niet buiten en mama gaat naar Hans
17 u - Zetel in kamer
Hans blijft weer eten! Mama had het eerst aan Tim en mij gevraagd of wij het niet erg vonden dat hij weeral langskwam. Ik vind het superschattig!! Maar Tim niet zo. Hij kan even oprotten want veel van liefde ket hij blijkbaar ook niet echt... Nu ga ik eten want zo meteen komt Nico mij halen voor naar het optreden te gaan.
Woensdag 22 juli - 9 u 30 - Bed
Gisteren was heel leuk! Nico en ik hebben veel plezier gemaakt en zijn na het optreden (dat trouwens heel goed was) nog iets gaan drinken. We waren om half twaalf terug thuis, daar was mama niet zo blij om want ik had gezegd dat ik tegen elf uur ging thuis zijn... Gelukkig was het geen uitbarsting.
Straks ga ik nog even naar papa. Deze keer mag Roosje mee naar hem, want ze is al wat beter. Papa mag binnen drie dagen uit het ziekenhuis. Hij blijft voorlopig bij zijn ouders logeren. Ik denk dat er ook nog wat geruzied gaat worden over wie er in het huis blijft wonen. Ik wil hier wel blijven wonen, maar liefst met beide ouder, wordt een beetje lastig, niet?
Binnen één week ben ik jarig!! Ik heb nog eens gekeken in van die reclamefoldertjes of er leuke spulletjes zijn. Ik heb een hoesje voor mijn iPhone gezien, dat is dus wat ik wil! Het kost € 9, 95 op www.smartphonehoesjes.nl . Nu ga ik even stoppen met schrijven want mama roept me, ze heeft BIG NEWS!! Hopelijk leuk big news, zolang ze niet met Hans trouwt is het goed :).
11 u - Bed
Je gaat dit niet geloven!!! Het was gigantisch leuk nieuws!!!!!!! Mijn oma is een paar jaar geleden gestorven (nee, dat is niet het leuke nieuws!), en ze had aan alle drie haar kinderen iets na gelaten. Nonkel Maarten geld, Tante Pim (eigenlijk Pia) ook geld en mama heeft nu blijkbaar ook iets gekregen. Ze wisten eerst nog niet wat het was omdat oma niet zo netjes geschreven had, maar nu is dus duidelijk dat mijn mama, Helen, de boerderij van oma en geld heeft gekregen. Ik dacht eerst dat het niet eerlijk was tegenover de andere twee, maar oma had er bijgeschreven dat er aan die boerderij zo veel werk was dat het meer een last was dan een aanwinst.
Mama had er dus lang over nagedacht en is tot het besluit gekomen dat ze haar droom wil waarmaken. Ze wil blijkbaar al jarenlang een B&B uitbaten (daar had ze mij noooooit iets van verteld). Ja voelt het al aankomen natuurlijk... Ze gaat de boerderij renoveren en er een B&B van maken. Ik weet eigenlijk niet of ik het leuk moet vinden. Mama heeft nu wel een goede job en elke keer als ze promotie maakt, gooit ze zich daar volledig op! Dat wil dus eigenlijk zeggen dat die B&B voor een paar maanden het belangrijkste gaat worden in haar hele leven.
Nu moet ik even stoppen want we gaan naar nonkel Maarten, die is architect en wil mama gerust helpen. Bye!!
14 u 12 - Bij nonkel Maarten
Mama en mijn nonkeltje zijn alles aan het bespreken. Eigenlijk is het heel lang geleden dat ik mijn nonkel nog heb gezien. Dat komt door papa, ze hadden eens ruzie met elkaar, een jaar geleden denk ik en sinds dan heb ik Maarten niet meer gezien. Tante Pia zie ik wel vaak, ze is mijn meter. Ik ga met haar vaak naar het toneel :). Even terug over de B&B... Uit de dingen die ik afgeluisterd heb kan ik min of meer afleiden dat er eigenlijk niet superveel moet gerenoveerd worden en het meevalt als het op money, money aankomt. Binnen vier dagen beginnen ze met de renovaties. Spannend!!!! Ik heb ook nog eens bij mama gepolst voor een huisdier, maar ze wist het nog niet zo goed. Roosje begint stilletjes aan beter te worden, maar ze moet nog veel hoesten en ze heeft nog steeds een snotneus :P.
17 u - Zetel
Ik denk dat mama een beetje zweeft... Ze zit iedereen te verwennen en vertroetelen als gek! Dus nu krijgen we een kat!!!! Haha, ik had echt nooit gedacht dat dat zou lukken :). Maar dit is eigenlijk even niet de reden waarom ik in mijn dagboek schrijf. Het gaat over Nicolas...
Daarstraks ging ik naar buiten, ik heb eigenlijk geen idee wat ik toen van plan was, en Nico stond buiten het gras af te rijden. Ik zei tegen hem: 'Met die gigantische voortuin ga je nog wel even bezig zijn!' Toen begon ons gesprek...
'Ja! Dat is bij jullie toch ook zo!'
'Hmm. Maar ik hoef dat niet te doen.' Toen deed Nico zijn T-shirt uit en zag ik weer zijn sixpack *zwijmel, zwijmel*.
'Wil je nog eens afspreken?'
'Luister Nico, ik weet niet hoe jij erover denkt, maar ik wil gewoon beste vrienden zijn.'
'Dat weet ik, maar we kunnen toch afspreken als beste vrienden?'
'Ja. Wat stel je voor?'
'Gewoon, een avondje uit.'
'Ja, klinkt goed. Wanneer?'
'Overmorgen, ik sta om acht uur voor je deur.'
'Oké, tot dan.'
Ik weet dat dit niet zo'n hoogstaand nieuws is, maar ik ben er zoooooo blij mee! Het was een ongelooflijk hectische dag, maar één van de mooiste uit m'n leven! Nu ga ik de culinaire maaltijd van Hans opeten. Als hij ook nog eens kan bewijzen dat hij ongelooflijk goed kan koken, mag hij blijven ;).
JE LEEST
Dear Diary
General FictionDe 16-jarige Jennifer houdt al drie jaar een dagboek bij. Alleen ziet haar dagboek er dit jaar net ietsje anders uit... Haar leven krijgt een heel andere wending wanneer haar ouders gaan scheiden en daardoor alleen maar problemen ontstaan, maar ook...