Woensdag 29 juli (Birthday!!) - 10 u 05 - Zetel
Jaaaaaaaaaaaa, het is zo ver! Ik ben officieel 17 jaar! Ik werd wakker door een ontbijt op bed, en kreeg daarna een nieuwe gsm en een hoesje en vanavond gaan we uit eten in een chique restaurant! Maar niet heus!! Zo is het eigenlijk helemaal niet gegaan...
Ik werd wakker om half negen en er was niemand thuis! Nee, ze lagen niet te slapen, alleen Colette. Er lag een briefje op de keukentafel:
Goedemorgen liefje,
We zijn met z'n allen naar de B&B gegaan omdat we achterstaan op schema. Hopelijk heb je goed geslapen. Als je nog zin hebt mag je ook komen hoor :-). Om 13 u 15 moet ik naar de rechtbank. Tot zo hopelijk.
XX Mama
PS: Er staat iets in de ijskast voor je.
In de ijskast stond een smoothie, lekker, maar het komt niet in de buurt van een verjaardagstaart :(. Zouden ze doen alsof? Of zijn ze het echt vergeten? Ik denk dat ze doen alsof. Ik hoop het. Op de keukentafel lagen nochtans drie verjaardagskaartjes voor mij. Eén van tante Pim, één van Vanessa en één van opa. Nu ga ik naar de B&B, waar ik hoop een verrassingsfeest. Bye
13 u - B&B
Whuuuuuuuuuuuuut!!!!! Mama en Tim hadden de een zaal omgetoverd tot een grote feestzaal. Al mijn vriendinnen waren er! Er was een cake, er was cola. Nu zit ik even in de wc om het op te schrijven. Mama gaat straks even snel haar krabbel op het papier zetten en komt dan terug. Roos heeft een feestjurk aan en ze heeft de poesjes een feesthoedje gegeven :). Nu moet ik weer verder feesten! Bye Bye :) :) :).
18 u 34 - Keukentafel
Het was echt een leuk feestje. Ik heb ook heel veel leuke cadeaus gekregen :P
- Hoesje voor gsm
- Notitieboekje + prullies om te pimpen
- CD van Taylor Swift
- Boek (hopelijk niet te saai :))
- Superschattige pennenhouder
En dan het cadeau van mama, Tim en Roos:
- EEN LAPTOP!!!!
Echt waar! Ik heb van mama een laptop gekregen. Het is een klein laptopje, voor school en om te schrijven. Ik was er vorig jaar al over aan het zagen dat Tim de computer altijd bezet hield wanneer ik wou schrijven, problemo opgelost!
Uiteraard kan een dag zoals deze niet helemaal leuk zijn want mijn ouders zijn officieel uit elkaar! Hartstikke niet leuk! Er is trouwens WEL co-ouderschap. Best wel oké. Het is week om week en we wisselen elke vrijdag. We moeten wel wachten tot papa een vaste woning heeft, en dat hotel telt niet mee! Hij had tegen mama gezegd dat hij een appartement had gevonden waar hij vrij snel in kan. Maar wanneer kon hij nog niet zeggen (typisch!).
XX
Donderdag 30 juli - 14 u - In de oude schuur ~ B&B
Straks is het mijn feestje voor de familie. Tante Pim komt niet, want... ja, je begrijpt wel waarom. De schuur waar ik nu ben, word het bij-gedeelte van de B&B. Er kunnen nog twee kamers in. Dus in het totaal komen er vijf kamers. En dan ook nog eens het woon-gedeelte. Dat is aan de linker kan van het hoofdgebouw. In het woongedeelte moet ook nog het een en 't ander gebeuren. Maar er zijn vier kamers, twee badkamers (eentje voor mij alleen pleazzze), en we ontbijten zelf in het privégedeelte, achter de keuken in het hoofdgedeelte (kunnen we nog volgen?)
Het wordt fun! In de vakantie mogen we helpen en als we weinig schoolwerk hebben. En er mogen vrienden blijven slapen, als het kan in één van de kamers. Nu moet ik weer gaan schilderen :(.
20 u 12 - Bed
Ik ben even weg uit de menigte daar beneden om in mijn dagboek te schrijven. Ik zal dus even uitleggen wie er allemaal is :).
Eerst hebben we opa (en oma in gedachte), die hebben drie kinderen: mama, nonkel maarten en tante Pim (maar die is er niet). Nonkel maarten heeft zijn vrouw, Skyler (English), en zijn twee kinderen, Joy (10) en Lisa (8) bij. De kinderen van tante Pim zijn er wel, Stefan (23) en Eline (19). Dan hebben we ook nog Patricia, een goede vriendin, die iedereen als tante ziet, met haar zoontje Luca Matteo (2).
Nu ga ik weer verder spelen met Joy en Lisa. LOL. Roos komt trouwens goed overeen met Luca :) <3.
Vrijdag 31 juli - 13 u - B&B
Ik word gek van de witte verf! Het is zo... wit? Vandaag is de laatste dag van juli, en we gaan dus een hele dag werken! Het hoofdgedeelte is bijna klaar, ik bedoel de opknapwerkjes. Nu moeten er nog kamers komen en er moet nog een keuken in.
Normaal zouden Tim, Roos en ik nu bij papa zijn, maar hij moet eerst een woning hebben. Hij belde vanochtend met het nieuws dat hij binnen een week kan intrekken in een appartement op de Zuiderhuisstraat (vraag me niet waar dat ergens ligt). Dat wil dus ook zeggen dat hij nog moet uitpakken en schilderen, maar hij staat er op dat we al komen... pfff. Ik denk dat ik en Roos liever bij mama blijven. Tim heeft geen mening denk ik :D.
O, ja. Roos heeft daarstraks aan de staart van Colette getrokken, en Colette heeft gekrabd. Weet je wat Roos dan doet? Ze begint te lachen :'D. Love her!
JE LEEST
Dear Diary
General FictionDe 16-jarige Jennifer houdt al drie jaar een dagboek bij. Alleen ziet haar dagboek er dit jaar net ietsje anders uit... Haar leven krijgt een heel andere wending wanneer haar ouders gaan scheiden en daardoor alleen maar problemen ontstaan, maar ook...