Maandag 20 juli - 5 u 23 - Bed
Waarom ik op dit uur schrijf? Ik verveel me en ik kan niet meer slapen. Buiten onweert het, vroeger was ik daar dus echt ongelooflijk bang van. Papa zei dan dat de wolkjes niet overeen kwamen en elkaar onschuldige duwtjes gaven. Als het dan hard donderde zei hij dat ze aan het vechten waren. Als ik dan vroeg wat de bliksem was, zei hij dat hij het niet goed wist. Maar het stelde me wel gerust. Ik ging dan bij mijn mama en papa in bed liggen met Tim er bij. Maar wat ik eigenlijk wou doen is zeggen hoe het bij papa was.
Hij wist wie we waren (pfoe!!) en hij zei dat hij veel hoofdpijn had. Na een gesprek van vijf minuten viel hij terug in slaap. Tim was erg teleurgesteld. Daarna kwamen we onze vroegere buurvrouw tegen. Ik denk dat dat mens al in de negentig zal zijn. Ze hoort niet goed meer (om niet te zeggen dat ze doof is). Het is een heel gemeen mens! En ze is eng, vroeger durfde ik niet naar haar te gaan omdat ik bang was dat ze me op ging eten. Papa had me dat wijsgemaakt.
'Dag mevrouw Verheven!!', zei mijn broer. ik denk dat zowat heel de buurt dat had gehoord.
'Bever?! Ik ben geen bever! Kijk eens naar jezelf!'
'Inderdaad!!! Hoe gaat het?!'
'Hèèèèè? Wat zeg je?!!!!'
'Ja!!! Daag mevrouw!! Nog een fijne dag!!'
'Pijne vlag? Wat is dat nu weer? Jullie zijn nog niets veranderd! Venijnige rotkinderen!!!'
'U ook niet! Mevrouw Bever!'
'Eindelijk zeg je mijn naam juist, dat heeft ook een tijdje geduurd hèèèè?!!!'
Wij natuurlijk in een deuk. Daarna begon mijn broer die heks (op normaal volume) uit te schelden, ze schudde haar hoofd en liep weg. Nu ga ik het even hebben over de evolutie van mama's liefdesleven.
Hans had haar gevraagd of mama eens wou langskomen. Blijkbaar was ons mama vergeten dat ze had gezegd dat ze wou wachten tot na de scheiding, want ze had gezegd dat ze wel eens wou afspreken met hem, maar dan liefst bij ons thuis. Vanavond om half zes komt hij. Echt cool!!! Ik ben blij dat mama iemand heeft gevonden die ze leuk vindt, maar wat dan met papa? Hij weet van niks. Ik ga eens stoppen. Voor ik het vergeet: Roos is ziekjes en mag niet naar buiten, het probleem is dat ze net ontdekt heeft hoe leuk het is om trampoline te springen (met mij uiteraard :)), dus ze zit altijd te wenen :( ... Ik moet dus iets verzinnen om haar bezig te houden...
10 u - Zetel in slaapkamer
Nicolas stond net voor de deur. Hij vroeg of ik mee wou gaan naar een optreden van Oscar and the Wolf. Ik ben daar eigenlijk wel best een heel erg grote fan van en heb dus ja gezegd!!! Het morgen al, om zeven uur!! Ik denk dat ik en Nico (zo mag ik hem dus noemen vanaf nu) echt goede vrienden gaan worden :).
Mama is heel zenuwachtig, ze wil koken voor Hans, maar daar is ze niet zo een ster in. Ze heeft aan mij gevraagd om het dessert te maken. Ik ga dus de vrouwelijke Jeroen Meus in mij bovenhalen en een ongelooflijke cake op culinair niveau bakken. Ze wil met mij gaan shoppen (remember: to do list) om een mooie cocktailjurk te kopen. Ik ga mij dus ook eens goed uitleven en misschien smeken om een beetje meer kleedgeld :).
Roos heeft iets nieuw ontdekt: huisdieren. Ik had er over verteld bij een boek over dieren. Ik wil eigenlijk ook wel een katje. Ik zal voor Roosje eens rondhoren of er in de buurt kittens zijn :). Mijn broer wil een hond, maar mama zegt dat hij er dan zelf voor moet zorgen, toen was hij meer voor een kat. Ik moet gaan, naar de slager.
Bye :).
17 u en een beetje - keukentafel
Mijn cake had ik snel gemaakt en ik had aan Tim gevraagd om de cake er op tijd uit te halen zodat ik al kon vertrekken met mama :). Je raadt het nooit... zei trakteerde!!! Ik heb echt heel veel gekocht! Mama heeft een ongelooflijk mooie jurk, als Hans daar niet op valt, weet ik het niet meer. Ik heb ook een kleedje, vier eigenlijk, een paar rokjes, bloesjes, topjes, vestjes, jumpsuits, broeken en shorts. Ik ben blij dat ik nog eens iets met mama heb gedaan, want dat was lang geleden. Binnen twintig minuten staat Hans voor de deur. Mum is so excited!!
Ik heb ook nog eens gevraagd om een kat en mama ging er over denken. Ik hoop het zo dat we er eentje krijgen!!!!! Ik moet stoppen met schrijven want ik ga mama haar haar invlechten.
23 u - Bed
Ik ben best moe, maar het was een ongelooflijk leuke avond!! Hans is eigenlijk best knap, maar hij is echt heel geestig! Mama lag bij het minste wat hij zei in een deuk, en ik ook :D. Hij praat niet te veel over zichzelf en hij vond mijn cake heel lekker, dat wil dus zeggen dat hij mag blijven. Toen mijn broer en ik even naar mijn kamer gingen om wat te roddelen over Hans waren we het er over eens dat hij mama heel gelukkig zal maken, ik was er net iets meer van overtuigd dan mijn broer, maar ik ben hier de baas over. Hans is trouwens nog maar net weg. Het bleef gewoon bij een onschuldige kus op de wang bij het afscheid, maar jha... wie zegt dat die kus zo onschuldig was?
Nu ga ik pitten, want ik ben al van heel vroeg op, zoals je wel weet, dagboekje. Slaapwel :).
23 u 23 - Nog steeds in bed (duh)
Ik weet het, ik ging slapen, maar dat doet er nu dus helemaaaal niet toe! Ik ging even een bekertje met water vullen in de keuken (ik was echt aan het uitdrogen, toch bijna...) en toen hoorde ik (let goed op) mama bellen met Hans!!!!!!!!!! Ze missen elkaar nu al! Ik heb niet heel de tijd aan het afluisteren, want ik ging bijna echt uitdrogen, dus ik liep heeeeel subtiel de keuken binnen. Mama hield haar mond, giechelde en toen ik weer buiten ging praatte ze verder. Toen ik buiten kwam merkte ik dat ik los naast mijn bekertje heb gekapt! Ik vond het nogal erg om weer de keuken binnen te gaan tijdens het ongelooflijk romantisch telefoongesprek tussen MIJN mamsie en knappe Hans. Nu moet ik dus de nacht door met het bijna ondrinkbare water van de kraan in de badkamer :( ! Dat is echt het gortigste water dat er bestaat! Nu ga ik echt slapen. Ik heb het trouwens niet meer gehad over het saaie boek. Ik ben gestopt met lezen, want elke keer als ik er weer in begon, viel ik in slaap. Ik ga morgen beginnen in Harry Potter, voor de derde keer. Slaapwel!
JE LEEST
Dear Diary
General FictionDe 16-jarige Jennifer houdt al drie jaar een dagboek bij. Alleen ziet haar dagboek er dit jaar net ietsje anders uit... Haar leven krijgt een heel andere wending wanneer haar ouders gaan scheiden en daardoor alleen maar problemen ontstaan, maar ook...