Zaterdag 1 augustus!! - 12 u 58 - keukentafel
Ik heb een nieuwe hobby! Jope! Ik ga weer tekenen, net zoals 4 jaar geleden. Ik zat toen op tekenschool, maar daar ben ik mee gestopt omdat ik ging paardrijden, daar ben ik ook mee gestopt... Maar ik ga dus weer tekenen, maar niet op een tekenschool, gewoon in mijn vrije tijd. Mama zit altijd te zeggen dat ik er meer mee moet doen, maar ik heb gewoon met school niet zoveel tijd om mijn hobby te plannen...
Dan de B&B... Een deel van de groep gaat aan het bij-gedeelte beginnen, en de rest doet nog verder met het hoofdgedeelte. De buitenkant is al helemaal opgeknapt en de binnenkant... ja, daar moet nog het 1 en het ander gebeuren. Ik hoop dat het snel klaar is!! Kan ik tegen iedereen lekker stoefen :P! Nee, dat ga ik niet doen, dat is stout :P.
Nog 1 ding: Papa... Vanaf gisteren verblijft mijn vader in een hotel... Hij heeft sinds dan niet meer gebeld of ge-sms't. Hij wil echt zo snel mogelijk in dat appartement odat hij ons snel kan zien, maar niet iedereen wilt elkaar zo snel zien (kuch- mijn broer - kuch). Tim ziet er echt tegenop, zijn nieuwe vriendin, waarvan ik ondertussen heb uitgedokterd dat ze Leonie heet, woont heel dicht bij mama en papa heeft een appartementje in een ander dorp. Hij zit de laatste tijd ook superveel op zijn gsm en hij speelt zelfs met Roos, wat erg uitzonderlijk is. Mama heeft denk ik niet echt door dat er iets met hem is, ze is vooral bezig met de B&B.
Over mama gesproken... ze was gisteren zo bezig met haar love-call met Hans, dat ze vergeten was dat er een lekkere ovenschotel aan het aanbranden was! ZIJ beweerde dat die nog wel lekker zou zijn maar het was echt (ik meen het!) om van te kotsen! Gisteren kwam ze dan ook weer met het ongelooflijk briljante idee om mij drie dagen, ja DRIE dagen, van de week te laten koken! What! Ik heb daar dus zo echt geen tijd voor!! Als zij er mee kan leven dat het op dag 1 spaghetti (uit een pakje) is, op dag 2 verse frietjes (van de frituur) en op dag drie ovenverse pizza (van dr. Oetker) is, dan wil ik koken, ja. Ik heb het voorlopig nog niet voorgesteld omdat ik me de reactie probeer voor te stellen.
Bye!
Zondag 2 augustus - 16 u 20 - hoop stro
Ik lig op (hoe weet je dat?) een hoop stro. Roos wou mij de katjes laten zien, en heeft daarna geprobeerd om mij te hypnotiseren. Vijf seconden geleden lag ze naast me en ik deed het spel mee, dus nu is ze in paniek omdat ik na een half uur no niet wakker ben. Ik zou het ook erg vinden als ik opeens mijn ogen open deed, want dan hing Rosa tegen het plafond! Dus ik ben nu "wakker geworden" terwijl ze naar de wc is... wedden dat ze mama is gaan halen?!
Papa stond daarstraks op het erf! Echt eng! Hij (sorry dat ik het zeg), maar hij zag er niet uit!! Roos liep naar hem toe en gaf hem een knuffel, niet naar mama haar goesting, want ze kreeg... hoe moet ik het zeggen... een uitbrander! Roos keek haar zo aan van: 'whuuuut?!' maar ze liet hem niet meer los. Ik kreeg er tranen van, dat Roos haar papa zo mist. Ik weet dat mama het ook erg vind (voor Roos dan toch), maar ze wil niet dat papa ons zo lastig valt. Eigenlijk wel normaal want er was een afspraak.
Morgen ga ik met Roos naar een buitenspeeltuin. Terwijl ik in mijn "diepe slaap" was, kon ik gewoon weten dat ze bang was dat we er niet naartoe gingen. Roos is eigenlijk altijd vrolijk, maar ja... ze heeft ook geen idee van wat ze allemaal meemaakt! Ik probeer altijd om me voor te stellen hoe kleine kindjes er later gaan uitzien. Bij Roos is dat niet zo moeilijk... ze lijkt op mij, niet helemaal, maar wel aardig! Als ik naar babyfoto's kijk van mij en daarna naar die van Roos (van een half jaar geleden) zie je weinig verschil....
Maandag 3 augustus - 9 u 45 - zetel
Vandaag ga ik met Tim naar de winkel voor zijn schoolspullen. Hij haat dingen kopen, en steekt er daarom nooit echt moeite in. Hij kijkt dus niet naar de prijs, maar alleen naar het ding zelf. Als hij een pen ziet, die hij leuk vind, zal hij die pakken, of die nu een halve euro of tien euro kost, dat maakt hem niets uit. Maar daarom ben ik er! SuperJen! Wauw, dat klink wel best debiel. Laten we SuperJen even vergeten en ook niet meer weten dat die daar staat, want ik ben mijn Tipp-ex... kwijt, ja... Ik ben weer aan het afdwalen...
DUS, ik ga naar de winkel met Tim en DAARNA ga ik naar de buitenspeeltuin met Roos. Ze wordt helemaal gek! De reden is simpel: het regent buiten. Zie je het verband? Regen en buitenspeeltuin, past niet samen vind ik. Je zou zeggen, ga dan naar de binnenspeeltuin, maar die is daar niet. Wat ik mij al een hele ochtend afvraag: Zou die panda dan ook heel de tijd in de regen moeten lopen? Best eng want dan is dat pandapak (dat al best eng is op zich) helemaal doorweekt en staat door zo'n doorweekte panda met reusachtige ogen die je overal waar je naartoe gaat blijven aanstaren... traumatisch!!
Papa belde vanmorgen, niets speciaal. Mama pakte gewoon de telefoon af en brulde een beetje tegen hem... niets speciaal zoals ik al zei.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hey daar!
Als jullie zin hebben kunnen jullie mijn nieuwe verhaal lezen: Zaal 21.
Veel leesplezier, Joepie4 of Hanna :)
JE LEEST
Dear Diary
General FictionDe 16-jarige Jennifer houdt al drie jaar een dagboek bij. Alleen ziet haar dagboek er dit jaar net ietsje anders uit... Haar leven krijgt een heel andere wending wanneer haar ouders gaan scheiden en daardoor alleen maar problemen ontstaan, maar ook...