Hoofdstuk 6

31 2 0
                                    

Dinsdag 14 juli - 9 u 34 - zetel

Dear Diary...

Ik heb vannacht geen oog dichtgedaan! Mama was zó hard aan het snurken dat ik dacht dat onze idiote buurman (niet de vader van Nicolas, maar de buurman aan de andere kant) weer zo'n idiote boom uit zijn idiote voortuin aan het omzagen was. Mama was vergeten dat ze moest gaan werken dus had ze me op een zeer onaangename manier gewekt: 'Sorry liefje, maar je moet nu wakker worden!!!!!! Roosje is ook wakker!!!!!! Tot straks!!!!!!!' Ik lag halfdood en in shock in bed. Roosje begon te wenen en ik viel uit mijn bed. Nu zit ik met Rosieposie op de zetel, ze zegt dat alles "papa" is. Dat vind ik dus écht niet leuk want haar papa heeft een andere vriendin. :( :( :( :( ! Zouden die eigenlijk nog samen zijn? Hopelijk niet!

12 u - keukentafel

Het blijkt dus serieus te worden tussen mijn broer en dat Kyra-geval. Vanavond komt ze eten. Mijn broer had naar mama gebeld en het mocht. Weet je wat ze dan vraagt? Of mijn vriendje ook komt. Ik zei een beetje boos terug dat ik momenteel geen vriendje heb en daar even geen behoefte aan heb... Jimmy en Nicolas zijn allebei leugenaars en ik heb iemand eerlijk nodig! Ik ga de tafel dekken, voor mij en Roos, mijn broer is naar (hoe raad je het?) Kyra! 

15 u 12 - Zetel

Alles is geregeld met de centjes voor de Cliniclowns en ik heb net een trauma opgelopen. Ik was dus even naar buiten tijden Rosies middagdutje en ik zag Nicolas in bloot bovenlijf, hij was in de voortuin zijn planten water aan het geven. Ik heb wel ontdekt dat mijn buurjongen een sixpack heeft :). Maar hij is niet eerlijk en hij vertrouwt mij niet en ik kan hem sinds dan ook niet meer vertrouwen. Toen begon hij een gesprek, waarbij ik door de grond wilde zeggen 

'Hey Jennifer. Hoe is het?'

'Slecht, ik ga terug naar binnen ik moest alleen even de vuilzak buiten zetten.'

'Welke vuilzak?'

'Euhm...' Sjips!! 'Dom van mij! Ik ben de vuilzak vergeten! Haha.'

'Ja, haha?'

'Ja, daag!'

'Daag?'

Ik voelde me heel erg idioot en ik ben uiteraard niet terug naar buiten gegaan om de niet bestaande vuilzak buiten te zetten. Nu ga ik even iets eten want ik heb honger. Koekjeshonger :P.

17 u 56 - Bed

Binnen vier minuten zou het Kyra-geval hier moeten zijn. Mijn broer zit op mijn kamer allemaal dingen te vragen zoals 'Wat moet ik niet zeggen?' 'Wanneer moet ik zwijgen?' 'Wat hebben meisjes niet graag en wel graag?'. Hij heeft voor het eerst in zijn leven een hemd aangedaan en hij heeft parfum op die daar al 5 jaar in de kast staat. Binnen drie minuten is ze er. Ik ben eigenlijk wel benieuwd. Waarschijnlijk is dat zo'n barbiepop met veel make-up en lelijke kleren, ze stopt nooit met praten en heeft het vooral over zichzelf. Ik heb trouwens iets leuk in mijn kamer gehangen: kerstlampjes!! Dat is echt zo gezellig maar ik denk dat ze zo meteen al plat zijn want broerboy is met de lampjes aan het knipperen: zenuwpees!! Nog drie minuten. Mama heeft een soort van macaroni gemaakt, ik heb hem al voorgeproeft :) maar het was wel lekker. Oww de bel gaat!!! Broer krijgt een hartaanval :) Ik ga eten. Straks volgt een verslag over Kyra-geval :).    

21 u 56 - zetel

Kyra-geval was zoals ik had verwacht... ze kon haar klep niet één moment dicht houden en vooral niet als het over zichzelf ging. Ze heeft niets gegeten en ze is al MEGA-dun! Ik schaamde me na een tijdje omdat ik maar bleef opscheppen en zij met zo'n afschuwelijke blik naar de macaroni zat te kijken. Het dessert ging er bij haar al helemaal niet in! Mamsie had nog zo haar best gedaan om lekkere pudding te maken (en die was ook lekker :P) en Kyra-geval fluisterde tegen mijn broer dat ze het niet lustte. Haha, ik kwam daar uiteraard een beetje tussen...

'Moet je het niet hebben? Vind je het niet lekker?', riep ik. Kyra-geval werd een tomaat en giechelde irritant. Ik nam haar puddinkje en begon er van te eten. Mijn broer keek me vies aan en mama deed moeite om haar lach in te houden :). 'Wat?! Dat zou toch zonde zijn als we dat moesten weggooien? Nietwaar Kyra? Ja toch?' Kyra knikte terwijl ze naar de grond keek. Dan zei ze plotseling iets wereldschokkends...

'Sorry, maar ik denk dat ik maar eens door ga. Bedankt voor het gezelschap, en het eten, het was heel lekker.' Uiteraard dacht ik: 'Hoe kan zij dat nu weten?! Ze heeft geen hap gedaan!' Daarna (toen het Kyra-geval al buiten was) kreeg ik een preek van mijn broer (wel een korte):

'Ben jij gek?!'

'Ja.'

'Je hebt de hele avond verpest! Mama zeg eens iets!' Mijn mama keek mijn broer aan en barstte daarna in lachen uit.

'Komaan! Het was toch grappig?', zei ze.

Dan eindigde de preek zo wat en rende mijn broer naar boven. Nu kijk ik met mijn mama tv en ik heb haar eens flink mijn gedacht gezegd over haar date-gedoe. Ze zei dat ze vanmorgen in de winkel iemand was tegengekomen. Ze gingen nog eens afspreken om te lunchen. Nu ga ik maar eens naar bed :).

23 u 12 - Bed

Ik hoor iets tegen mijn raam. Stel je voor dat het mijn prins op het witte paard is dat romantisch steentjes tegen de ruit gooit?! Oeh!!! Ik ga toch maar even kijken...

Grappig!! Het was een jongen uit de buurt die zijn vriendin wou verrassen, maar hij had zich van huis vergist. Ik vond het wel grappig, maar ik denk dat hij zicht zo eens beetje dood schaamde :). Nu geraak ik niet meer terug in slaap. Ik heb een nieuw saai boek gevonden in de bib. Het zag er spannend uit en de titel was veelbelovend, maar nee. Deze keer gaat het over een meisje dat 's nachts veranderd in en vieze trol, maar toch de liefde van haar leven vind wanneer ze op nieuwjaarsavond kust met een jongen die eigenlijk hetzelfde gênante probleem heeft. Ze worden gelukkig samen en ze maken mooie mens/trol kindjes. MAAR plotseling duikt de moeder op in het verhaal die het meisje probeert te vervloeken, maar de man zorgt ervoor dat dat niet gebeurt en ze leve nog lang en gelukkig (lijkt een beetje op Shrek :P).

Slaapwel dear diary :)                                    

Dear DiaryWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu