Hoofdstuk 14

25 2 0
                                    

Maandag 27 juli - 1 u 56 - Bed

Ik kan niet slapen. Ik heb al twee delen van Harry Potter uit (ja... verveling slaat weer toe). En het derde ligt in de BIB. Pfffff... weer proberen te slapen zeker? Ja. Slaapwel.

11 u - Zetel

Wow! Ik heb het gevoel dat er geen week voorbij gaat zonder een beetje drama of nieuwe wendingen... 

Tante Pia, is dus zwanger, al 4 maanden. Vanmorgen belde ze en ik nam op (het was weer wedstrijdje tussen Tim en mij :P). Ze was aan het huilen en vroeg of ik mama even kon geven. Toen mama na een telefoontje van een half uur oplegde, was ze ook aan het wenen. Ik had door dat er iets heel erg was... en dat was ook zo. Tante Pia heeft net een miskraam gehad. Het kindje was nog zo gezond! En nu is het er niet meer. Normaal gezien zou ze één van de dagen nog komen helpen met de verbouwingen. We gaan haar morgen bezoeken. :(

16 u 02 - B&B

Ik mag de muur van de voorgevel subiet schilderen. Door het gedoe met tante Pia was mama pas na de middag naar de B&B gegaan. Nu ben ik hier dus ook om de voorgevel te schilderen. Jeeej (!)

Papa heeft mij ook nog even proberen te bereiken, hij had iets ingesproken omdat ik niet opnam. Oké, echt, deze keer was het niet expres, ik was Colette aan het zoeken, want ze had een stuk cake gepikt! Dit had hij nagelaten:

'Hey, euhm, Jen. Ik wil mij excuseren, voor wat ik heb gedaan, en gezegd. Ik wou ook even vragen of jij toevallig erbij ging zijn op de scheiding? Dan kan ik je cadeautje al geven. Anders zal ik het wel aan je ma geven. Bon, enfin, salut dan. Daag.'

Dat cadeau hoef ik niet. Maar eigenlijk, of ik mee ga? Nee. Ik ga sowieso niet mee. Dan is mijn verjaardag al verpest! We doen donderdag een feestje voor de familie. Omdat mama vindt dat woensdag het begrafenisgehalte nog al hoog gaat zijn... 

De plicht roept! Voorgevel, ik kom er aan. Hij wordt wit, al had ik liever gehad dat hij oranje of blauw had gezien, maar ja... daar heb ik niets over te zeggen.

19 u - Bed

Pffffff... ik verveel mij. De voorgevel is nog lang niet klaar, dus ik moet morgen terug. Binnenkort is het augustus, ik haat augustus, want dat wil zeggen dat de vakantie half is. Maar langs de positieve kant, hebben we nog een halve over. Ik heb nog wel wat nodig voor het nieuwe schooljaar...

- Nieuwe boekentas

- Pennen

- Gom

- Lijntjespapier

Dus ik ga morgen naar de winkel. Mama betaald altijd de schoolspullies, dus dat is mooi meegenomen :). Tim wil niet lossen over zijn nieuw lief en daar word ik dus behoorlijk pissig van. Ik probeer subtiel (maar niet heus) uit te vissen hoe ze eruit ziet, maar broerboy houdt zijn mondje dicht :(. 

Nu ga ik tv kijken, er is een film op tv, een leuke. Denk ik. Blijkbaar. Bye XX

Dinsdag 28 juli - 12 u 56 - in de mand van Colette

Ja, ik ben zot, het is goed! Ik zit in de mand van mijn huisdier. Maar die zit verdomd goed!

Tommorow is my birthday :). Maar eigenlijk kan ik niet zeggen dat ik er naar uitkijk. Mama en papa... je weet wel. Mama wil Hans niet uitnodigen voor mijn feestje overmorgen, maar ik wil dat hij er bij is omdat hij mama's nieuwe vriend is. Papa komt niet, dat heb ik zelf beslist. Dat is om problemen vragen, dat weet iedereen. Maar Hans, hij moet toch ook voorgesteld worden aan opa en zo. De enige die er van weten zijn nonkel Maarten en Tante Pim. Bon, hij komt, hij heeft geen keuze. 

Even iets helemaal anders nu. School. De gedachte alleen maakt me blij. Ik ban dan niet altijd goed in school, maar ik ga graag. Het is dat ook een goede school, met goede leerkrachten (de meeste) en leuke vriend(inn)en! Ik ging dus vandaag naar de winkel, met mama, of zonder. Maar ik heb daar dus ECHT geen zin in! Ik weet het: uitstel is afstel, maar ik ga met mama donderdag toch nar de winkel, dus dan neem ik dat wel mee, als ik er dan een beetje zin in heb :). I

k heb net een berichtje, echt een second geleden, van Mauri. Mauri zat bij mij in de klas en ze werd gepest en buitengesloten, ik was zowat de enige die dat niet deed (Vanessa deed het zelfs!). Ze was voor drie weken naar Ibiza (waar ze geboren is) en nu wil ze afspreken, ze komt vrijdag langs. Hopelijk vergeet ik het niet :). Het is en wordt een druk weekje. Mama is al van half tien naar de B&B en Tim is mee, voor te klussen. Mama had gezegd dat ik nadat ik had geluncht ook moet komen, dat heb ik dus al gedaan (geluncht), maar ik ben de voorgevel beu. Ik weet het, zaag, zaag, dat ik dat niet kan zeggen na één keertje schilderen, maar je wilt niet weten hoe groot dat spel is!

Tot strakjes dagboekje <3 :)

 17 u 29 - B&B

Mama en ik waren nog even naar tante Pim geweest, en ze zag er niet uit. Ze was naar het schijnt al superlang aan het proberen om zwanger te geraken (ze heeft geen man), en dat was het gelukt en nu is het afgelopen! Het was een beetje deprimerend. Ze zei dat we ons geen zorgen hoefde te maken, en dat we gewoon rustig moesten verder verbouwen...

We gaan nog door tot zes uur en dan pas gaan we eten. Mama zit heel de tijd mysterieus te doen over mijn verjaardagscadeau. Spannend!!! Wat ik wel raar vind is dat ze nog niets heeft gezegd over de scheiding. Ze is er nog niet over begonnen. Raar. Tim begint er nochtans heel de tijd over, maar dan veranderd mama elke keer subtiel van onderwerp. Niet te geloven! Ik denk dat Tim het eigenlijk niet zo leuk vind... :D.

Oepsie, ik moet terug XX



Dear DiaryWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu