Donderdag 9 juli - 17 u 45 - Keukentafel
Mijn mama is een wrak. Ze ziet er echt niet uit! Ik vind het erg dat ik niets voor haar kan doen. Papa is zijn spullen komen halen, gelukkig was mama toen niet thuis, want amaaai!! Ze had tegen mij gezegd dat als ze die vent nog een keer zou zien, ze hem een klop zou geven! Ik ben erover denk ik, ik hoef mijn papa niet meer te zien. Ik ben net naar de kapper geweest, mijn haar ziet er mooi uit en ruikt zo heerlijk :). Ik heb mijn kamer niet opgeruimd, ik was er niet echt toe in staat. Morgen ga ik naar de cinema met Vanessa, ik heb er wel zin in. Ik heb net weer een taart gebakken, mama zei dat ik talent heb en dat ik er mee verder moet gaan. Ik heb ook net het eten klaargemaakt, spaghetti (uit een pakje, maar je merkt dat niet). Nu gaan we mijn culinaire maaltijd opeten, smikkellijk :).
20 u - Zetel
Mama vond de spaghetti heerlijk, maar ze had het wel gemerkt dat die niet zo enorm vers was. Mijn broer vond het walgelijk, en ik eigenlijk ook. Volgende keer zal ik wel een ander merk pakken :). Mama gaat vanavond eten met onze buren, ik zei dat ik ziek was (en ik zou het ook worden als ik Nicolas zag). Ze heeft zich helemaal opgetut en ziet er uit als een fotomodel. Ik weet dat ze zich niet goed voelt en moe is van alles, maar ze gaat, omdat het al was afgesproken.
20 u 43 - Zetel MET NICOLAS!!!
Ik kan het zelf ook niet geloven maar mama had tegen Nicolas' moeder gezegd dat Nicolas gerust bij ons mocht blijven, zodat hij niet alleen was (hij heeft toch een zus?!). Hij begon telkens gesprekken, waar ik meestal niet op in ging...
'Jennifer?' Ik haalde mijn oortjes uit mijn oren (duh) en keek hem aan.
'Ik wil je zeggen dat het mij erg spijt, van dat dagboek.' Ik haalde mijn schouders op en stak mijn oortjes weer in mijn oren. Na vijf seconden haalde ik ze er terug uit.
'Wat wil je hiermee bereiken? Al die excuses, want je weet dat ik ze niet aanvaard.'
'Ja, maar ik wil dat je het doorhebt dat ik er erg veel spijt van heb en dat ik nog steeds gevoelens voor je heb.'
'Pech, want ik heb geen gevoelens meer voor jou.'
'Waarom kunnen we niet gewoon vrienden zijn?'
'Waarom? Jha, waarom? Omdat ik dat niet wil.'
'Waarom niet?'
'Ik heb daar geen behoefte aan.'
'Oké dan.'
Nicolas nam zijn gsm uit zijn broekzak, daar zaten we dan, twee asociale wezens in de zetel die niet bij elkaar wouden zijn (toch één van de twee niet).
'Wat doe je?', vroeg de ambetante, irritante Nicolas.
'Gaat je niets aan.' A.I.N keek me geërgerd aan.
'Waarom doe je zo stom tegen me, Jennifer?'
'Omdat ik niet lief tegen je wil doen en omdat ik boos op je ben. Trouwens, kan je nu zwijgen, want ik ben een boek aan het lezen op m'n gsm.'
'Jennifer, ik hou nog van je!'
'Je soapgehalte ligt wel erg hoog vandaag. Ik hou niet meer van jou en vanaf nu zijn we vrienden, nu blij?'
'Ja.' Hij leek wel een klein kind dat na veel zeuren eindelijk zijn lolly kreeg.
Vrijdag 10 juli - 14 u 16 - zetel
Vanessa staat hier subiet aan de deur om me te komen halen. Zij heeft de film gekozen, een animatiefilm zei ze. Ik hou van animatiefilms :). Nicolas ging gisteren nog één keer over de grens: hij heeft geprobeerd om me te kussen :'( !! Dat was erg vies, maar vooral gênant voor hem. Het is hem trouwens niet gelukt en we zijn nu ook geen vrienden meer! Ik moet gaan :) :) :) :) :) .
17 u - Bed
De film was heel leuk. Niet alleen de film :) :). Ik ben denk ik weer een beetje verliefd <3
We waren een klein beetje te vroeg in de zaal, we waren net op onze plekjes gaan zitten en onze bak met popcorn al half aan het leegeten toen er aan mijn kant een gigantisch knappe jongen de rij in liep. Ik staarde heb aan, echt de hele tijd tot hij ging zitten, NAAST MOI!!! Hij nam zijn flesje cola en deed het open, toen hij het weer dicht wou doen liep een onhandige mevrouw langs hem en stootte tegen zijn flesje, de cola vloog zo'n beetje uit het flesje, op MOI!!!!! Hij begon zich als een gek te excuseren en hij nam zelfs zijn zakdoek om de cola af mijn jurk te deppen. Het was erg schattig. Toen begon onze conversatie...
'Het spijt me echt! Kan ik helpen met het droog te maken?'
'Nee, maar het is niet erg hoor, dat kleedje is toch bijna te klein, dus het kan ineens weg.' Dat is dus echt niet waar want ik heb het kleedje nog maar pas, het past perfect en het is beeldschoon.
'Oké, maar dan nog, het spijt me.'
(Bloos, bloos. Lach, lach)
'Ik ben Jennifer.'
'Hey Jennifer, ik ben Jimmy.' Coole naam eigenlijk.
'Klinkt niet echt Vlaams.'
'Nee, ik ben dan ook niet Vlaams, ik woonde vroeger in Australië.'
'Wow! Dat is niet in de buurt.'
'Nee, niet echt.'
Toen gingen die verdomde lichten uit en moesten we wel zwijgen. Daarna heeft hij mij zijn nummer nog even gegeven en toen moesten we door. Ow, mama roept, het eten is klaar.
Zaterdag 11 juli - 11 u 22 - Park
Ik had zin om naar het park te gaan. Ik ben blij, niet alleen om Jimmy, maar ook om mijn mama. Ze is precies betoverd! Daarstraks kwam ze beneden met een stralende glimlach en ze zei dat ze wel een eitje voor me wou bakken. Daarna heeft ze me uitgelegd dat ze klaar is met papa en hem zo snel mogelijk wil vergeten. Ze wil terug gaan daten, daar was ik zo'n beetje tegen omdat ze 46 is en ze gaat vanavond met de postbode naar de cinema! Ik bedoel maar, als dat niet de eerste de beste persoon is die ze tegenkwam weet ik het ook niet meer. De postbode is een ongelofelijke engerd!! Hij is daarom waarschijnlijk ook al 21 jaar single. Hoe ik dit weet?! Wel hij verteld altijd alles tegen me als hij me tegenkomt. By the way, ik heb gisteren een sms naar Hot Jimmy gestuurd....
Ik: Hoi, Jennifer hier. Ik vroeg me eigenlijk af of je dicht in de buurt woont en hoe oud je bent? Xx
Jimmy: Hey Jen, ik woon in de Pauwenstraat in Begelbeek. Ik ben 21 jaar. En jij? XXX Jimmy
Ik heb nog niet geantwoord, hij woont twee straten verder dan mij maar hij is 5 jaar ouder!! Ik weet niet goed of ik dat wel eerlijk moet zeggen? Misschien vind hij me dan te jong? Als ik nu zeg dat ik 18 ben, dan is hij maar 3 jaar ouder. Nee, ik ga niet liegen.
Ik: Hey, Ik woon niet zo ver van je. Ik ben 16 jaar. Bye XX
Jimmy: Ik wist niet dat je zo jong was. XX
Ik: Wat is je huisnummer?
Jimmy: Nummer 17, maar ik denk dat je me beter niet bezoekt.
Ik: Waarom niet?
Jimmy: Gewoon, ik heb niet zo'n mooi huis en zo.
Ik: Vind je me te jong?
Jimmy: Ik ken je niet eens, k vond je gewoon een mooi en lief meisje, ik denk dat we gewoon vrienden zijn. XX
Daarna heb ik niet meer geantwoord. Is dat flauw van mij? Jimmy is zo aardig en mooi. Hij vind mij ook mooi. Maar ik denk niet echt dat hij verliefd op me is, ik weet ook niet of ik dat ben. Morgen zal ik wel eens langs zijn huis fietsen of zo.
JE LEEST
Dear Diary
Ficción GeneralDe 16-jarige Jennifer houdt al drie jaar een dagboek bij. Alleen ziet haar dagboek er dit jaar net ietsje anders uit... Haar leven krijgt een heel andere wending wanneer haar ouders gaan scheiden en daardoor alleen maar problemen ontstaan, maar ook...