Jake får flere glinsende gæller på kroppen, og lidt i ansigtet. Jake: Har brug for vand. Jessica tager en test fra Jake's glinsende gæller. Han er ved at ændre sig til sin havmandsskikkelse. Pludselig efter nogle minutter: Shane og Jessica kommer hen til forskningscentret. Shane: Gå væk fra ham. Jessica: Jeg tager lige en prøve. Emma: Kan du ikke se, at han er syg? Jessica: Jeg vil bare vide, hvad han er. Emma: Det er ikke vigtigt lige nu, han har brug for vand eller at komme ned i det. Shane ser en vandtank i forskningscentret. Shane: Vi er nødt til at hjælpe ham. Emma: Kom med os, Jake. Jake rejser sig langsomt. Jake: Vand? Efter nogle minutter: Emma og Shane sætter Jake ned i vandet, hans glinsende gæller begynder at pulsere hurtigere, hvilket indikerer hans krops desperate behov for hydrering. I det øjeblik Jake's krop dykker ned i vandet, begynder en bemærkelsesværdig forvandling at finde sted. Hans ben smelter sammen til en kraftig hale, hans hud glitrer med iriserende skæl, og hans lunger tilpasser sig til at trække vejret under vandet. Jessica ser det og bliver målløs. Jessica: Jeg, jeg ved ikke, hvad jeg skal sige. Emma: Han er smuk. Shane: Ja, men lad os sørge for, at han er sikker og komfortabel. Emma: Ja, du har ret. Shane: Jessica, du kan ikke teste ham. Jessica: Men jeg er nødt til at udføre min forskning. Shane: Ikke på ham, han er ikke et eksemplar til dine eksperimenter. Emma: Jake er et levende væsen, han fortjener respekt og omsorg. Jessica: Jeg ville ikke skade ham, jeg ville bare forstå hans biologi. Shane: Der er andre måder at studere på uden at forårsage skade. Jessica: Jeg kan godt se det nu, jeg er ked af det. Shane: Det er fint. Pludselig svømmer Jake op og kommer ud af vandtanken. Han forvandler sig tilbage til sin menneskelige form. Han står foran Emma, Shane og Jessica. Hans øjne reflekterer på Emma og Shane. Jake: Tak for hjælp. Emma: Selvfølgelig, Jake, ingen kan gøre dig noget. Emma giver Jake et kram. Jake krammer hende tilbage og føler sig tryg. Jake: Tøj. Shane: Jeg skal nok give dig noget. Jake: Ja. Jake går med Shane. Jake: Tak for hjælp.