Han forvandler sig til et menneske, han har ikke noget på. Jake: Emma? Emma? Shane kommer også op på land, han forvandler sig til et menneske, han har ikke noget på. Shane: Trækker hun vejret? Jake lytter til hendes puls. Jake: Lidt, hvad skal vi gøre for at hjælpe hende? Shane: Vi kan spørge mor, hvad vi skal gøre? Jake: God idé. Jessica bliver hos Emma, hun er ked af det, for at se sin veninde sådan. Shane og Jake hopper begge i vandet, de forvandler sig begge til havmænd og svømmer hen til Amara. Amara kan se, at hendes sønner ser bekymrede ud. Amara lyder som en melodisk lyd: Er der noget galt? Jake lyder som en melodisk lyd: Det er Emma, hun trækker ikke vejret ordentligt, hvad skal vi gøre? Amara lyder som en melodisk lyd: Der er kun én måde for hende at overleve på. Shane lyder som en melodisk lyd: Hvordan, mor? Amara lyder som en melodisk lyd: Den eneste måde for Emma at overlever er, hvis hun bliver forvandlet til en havfrue. Jake svømmer op efter Emma og holder hende i sine arme. Han kigger på Amara med desperation i øjnene. Jake lyder som en melodisk lyd: Vør sød, mor, hjælp os med at redde hende. Amara nikker højtideligt og begynder at synge ældgamle ord, mens hun rører ved Emma's pande. Et skarpt lys omgiver Emma, og langsomt begynder der at dannes skæl på hendes hud. Emma's øjne blafrer op, nu en smuk havfrue og kan endelig overleve. Amara lyder som en melodisk lyd: Hun er en af os nu. Jake og Shane ser på hinanden i lettelse og taknemmelighed over for deres mor. Derefter svømmer Jake og Shane op på land med Emma i deres arme, hun sover stadig, mens transformationsprocessen stadig foregår. De kommer alle op på land, de forvandler sig til deres menneskelige former, de har ikke noget på. Emma forvandler sig tilbage til sin menneskelige form, hun har ikke noget på. Jake lægger et tæppe om hende. Og så klæder Jake og Shane sig på. Jake: Hun er en havfrue nu.