Bab 8 ❤

21.1K 622 17
                                    

Setelah bercuti selama dua minggu sempena cuti persekolahan, akhirnya pelajar-pelajar akan bersekolah semula pada hari ini.

Bunyi alarm phone Isya kedengaran. Jam menunjukkan pada pukul 6:30pagi.

" Oh, baru 6:30pagi. " Isya masih mamai. Dia terlupa bahawa sudah mula hari persekolahan.

" Oh My Godd! Dah lambat! Dah lambat! Jap lagi Abang AL mesti marah sebab tak buatkan sarapan. Aduh aduh. Okay, now mandi dulu then buat sarapan. " Isya terus menjadi kelam kabut kerana bangun lewat.

Setelah beberapa minit kemudian, Isya sudah siap berpakaian baju sekolah.

Masa untuk membuat sarapan, Isya hanya mampu rebus telur separuh masak untuk diletakkan di atas roti sahaja untuk sarapan pagi mereka berdua.

" Abang AL! Sarapan dah siap. " Isya menjerit nama AL daripada tingkat bawah.

" I'm coming. " Suara AL kedengaran.

Ketika Isya sedang basuh pinggan yang digunakan, tetiba sahaja pinggangnya dipeluk oleh AL. AL mencium pipi Isya sambil mengucapkan Selamat Pagi kepada Isya. Isya terkejut dengan tindakan AL.

" Auch, Abang AL jum makan. " Isya mengajak AL untuk bersarapan.

" Balik sekolah nanti, Abang ambik then kita pergi rumah Mama. Ada barang nak ambik kat sana. " ujar Amir Lufias.

" Okay. " Isya membalas

Setelah mereka siap bersarapan, AL menghantar Isya ke sekolahnya.

" Isya pergi dulu. Bye. " Isya terus buka pintu kereta.

" Ehem. Tak reti nak salam ke? " AL berdehem meminta Isya untuk bersalam dengannya.

Isya terus bersalam dengan Amir Lufias lalu AL mencium dahinya.

" Nanti aku ambik. Bye. " ujar AL.

Isya terus keluar daripada kereta dan memasuki ke pintu pagar sekolahnya. Macam biasa, dia akan ditegur oleh Haziq iaitu bekas kekasih Mardiah.

Kali ini Haziq membuat baik dan meminta bantuan daripada Isya.

" Wei Isya. Tolong aku boleh? " ujar Haziq.

" Apa dia? Cepat sikit. Aku nak cepat masuk kelas ni. " Isya bercakap tetapi tidak memandang Haziq.

" Tolong aku dapatkan Mardiah balik boleh tak? "

" Memang tak lah. Salah kau kan? Kalau kau nak, kau kena usaha sendiri bukan mintak bantuan orang lain. Usaha tu tangga kejayaan. K ahh aku nak masuk kelas dulu. Bye. " tanpa tunggu kata-kata yang ingin dibalas oleh Haziq, Isya terus pergi meninggalkan Haziq yang jaga di pintu sekolah.

____________________________________________

" Hmmm, pelik betul dengan mamat ni. Sekejap baik, sekejap garang. Pelik betul. " Isya berkata-kata di dalam hati sambil memakan mi goreng di kantin sekolahnya.

" BAAAAAA " Fyza mengejutkan Isya daripada belakang.

" Uish, nasib tak tercampak makanan dalam mulut aku ni. " Isya terkejut akan tindakan Fyza yang mengejutkannya daripada belakang.

" Hehehe. Sorry. Habistu kau asyik mengelamun je. Terbayangkan kat siapa? Hencikk Suami ke? " Fyza tertawa kerana percakapannya sendiri.

" Ish kau ni. Takde maknanya lah. Babe, kenapa Lily tak datang? "

" Tak tahu lah pulak. Aikk, adik ipar aka kawan baik sendiri pun tak tahu? " ujar Fyza.

" Adik ipar tapi tak duduk sebumbung. "

Suamiku Guru Tuisyen?Where stories live. Discover now