Jam menunjukkan pukul 9:30 malam, Tun Qhalesya sedang asyik menonton televisyen di ruang tamu sambil memakan betih jagung. Sedang dia asyik memakan betih jagung itu, Amir Lufias datang daripada belakang dan menutup mata isterinya.
" Eii Abang! Tak lawak lah. Sayang nak tengok tv ni. " marah Tun Qhalesya hingga betih jagung yang dimakannya jatuh ke lantai.
" Sorry Sayang. " balas Amir Lufias sambil mengambil alat kawalan televisyen di sebelah Tun Qhalesya. Amir Lufias menukar siaran.
" Abang! Isya nak tengok cerita tadi lah. " marah Tun Qhalesya lagi sekali.
Amir Lufias memberikan alat kawalan televisyen kepada Tun Qhalesya. Sebaik sahaja Tun Qhalesya mahu mengambil remote tersebut, Amir Lufias menarik remote dannnnnn
* cuppp *
Amir Lufias mencium dahi isterinya.
" Mengada lah Abang ni. " balas Tun Qhalesya.
" Sukahati Abang lah. Ni haa, besok Abang nak balik kampung Tok Nek. Nak ikut tak? " Soal Amir Lufias.
" Ada sungai tak? " tanya Tun Qhalesya sambil membuat muka comel.
" Ada Sayang. " balas Amir Lufias.
Tun Qhalesya tersenyum sendirian. Entah apa yang difikirkannya tidak tahu lah. ( Saya pun taktau apa dia fikir )
____________________________________________
" Hello Bos, saya dah buat apa yang Bos suruh. Esok diorang akan balik ke kampung dan saya dah buat something kat kereta diorang supaya nanti diorang accident. " ujar seorang lelaki yang sedang bercakap di dalam telefon bimbitnya.
" Hahaha! Bagus! Bagus kerja kau. Tak sia-sia aku upah kau kan? Lusa aku bank in balance upah kau. Nak tengok diorang accident dulu baru aku bagi. Faham? " balas Airyna Sofea yang baru sahaja mahu makan tengah malam.
" Baik Bos. Terima kasih. Bye. " lalu lelaki tersebut pun mematikan panggilan telefon bimbitnya.
" Kau akan terima padahnya, Isya. " ngomel Airyna Sofea sendirian.
___________________________________________
" Abang! Abang! Rasalah biskut ni. Sedap! " Ujar Isya sambil menghulurkan biskut yang dibelinya di laman sosial Instagram.
" Nanti lah. Abang tengah drive kan? Accident karang cemana? Kan susah. " Balas Amir Lufias yang sedang fokus dengan pemanduannya.
" Eeee, rasa jugak! "
Isya masih menghulurkan biskut tersebut walaupun sudah berkali-kali Amir Lufias menolak tangannya kerana ingin fokus dalam pemanduannya. Tetiba sahaja kereta menjadi hilang kawalan.
" Sayang! Sayang! Break tak boleh tekan. " Amir Lufias cemas.
" What! Biar betul. " balas Isya.
" Abanggggggggg !!! " Isya menjerit.
Kereta yang dipandu oleh Amir Lufias kemalangan akibat terlanggar pokok yang besar. Kepala Amir Lufias dipenuhi dengan darah akibat terhantuk kuat di stereng kereta. Isya terjatuh keluar daripada kereta.
_________________________________________
" Abang! Abang sedar tak since anak kita kahwin dengan perempuan tu, anak kita asyik accident je. Perempuan tu memang bawak malang lah ! " Kata Ainie Chiu yang sedang serabut memikirkan mengenai anak lelakinya yang kemalangan itu.
" Dah itu ujian daripada Allah S.W.T , kita kena terima lah. Mana boleh nak salahkan Isya je. " balas suaminya.
" Ahhh ! No! No! No! Saya nak Amir tukar hospital. Kalau boleh, saya nak kita pindah and tak hadap keluarga diorang lagi. " ujar Ainie Chiu yang akhirnya duduk di bangku setelah penat berdiri.
YOU ARE READING
Suamiku Guru Tuisyen?
Random" Yup, demi cintaku kepada abang Muhammad Amir Lufias akan ku sanggup memasuki kelas tuisyennya. Hahahaha " Penuh dramatik Isya menjawab soalan Lily. " What?! Kena kahwin?! " Terkejut beruk AL dibuatnya. Adakah cinta Tun Qhalesya Binti Muhammad Irfa...