Bab 13 ❤

20K 547 14
                                    

" Okay semua. Memandangkan semua dah nak Trial SPM tak lama lagi. Saya akan bagi beberapa latihan soalan daripada negeri-negeri lain okay? " Ujar Amir Lufias kepada budak kelas tuisyennya.

" Baik Abang Amir! " balas seluruh budak kelas tuisyen Amir Lufias.

Amir Lufias hanya mengangguk melihat tindak balas oleh anak muridnya. Lalu Amir Lufias memulakan pembelajaran pada malam itu.

____________________________________________

" Okay students, today I would like to give you a lot of exercises. Because your trial examination around the corner. Understand? " ujar Airyna Sofea.

" Understand Cik Airyna. " sahut pelajar kelas 5 Kasturi.

" Okay. Qhalesya, I want you to read the paragraph one. Then follow by Fyza. " arah Airyna Sofea.

" Okay Cik Airyna. I'll read the paragraph one. " balas Tun Qhalesya.

Lalu Isya pun membaca apa yang diarahkan oleh Airyna Sofea. Airyna Sofea duduk sambil bermain Instagram di telefon pintarnya iaitu iPhone 6 Plus .

" Done, Cik Airyna. " ujar Tun Qhalesya.

Airyna Sofea masuh leka bermain telefon pintarnya tanpa menyedari bahawa Tun Qhalesya sudah menghabiskan bacaannya. Tun Qhalesya geram melihat Airyna Sofea yang tersengih-sengih seorang diri seperti kerang busuk itu. Lalu, Tun Qhalesya mengambil botol airnya dan menumpahkannya di atas kepala Airyna Sofea.

Airyna Sofea terkejut !

" Tun Qhalesya Muhammad Irfan! What are you doing! " Airyna Sofea mengamuk.

" So, Cik AIRyna. What do you feel, if you be a student then your teacher playing a smartphone in front of you? Don't you feel angry? " Tun Qhalesya sengaja menyebut nama Airyna Sofea dengan menekankan perkataan ' AIR ' di awal nama Airyna Sofea.

Airyna menjengkilkan matanya kepada Tun Qhalesya.

" Huh! I'll call your parents, Tun Qhalesya ! " Ujar Airyna Sofea sambil menghempas buku. Airyna Sofea pun keluar daripada kelas tersebut dengan pakaiannya yang basah itu.

" I don't care at all, Cik Airyna Sofea! " Tun Qhalesya menjerit. Airyna Sofea berpaling dan menjeling Tun Qhalesya.

Isya hanya tersenyum sinis sahaja.

____________________________________________

" Dasyat eh kau? Berani kau tumpahkan air kat Cik Airyna tu? Kau ni memang power doh, Isya. " Ujar Fyza.

Isya hanya senyum tetapi tidak ikhlas sahaja.

" Haih, korang ni macam tak kenal Isya je. Dia kan legend sekolah ni. Mana ada orang berani nak fight Tun Qhalesya Muhammad Irfan ni. " balas Lily.

Tetiba sahaja langkah mereka terhenti apabila tiga orang sekawan daripada kelas 5 Nipis berhenti di hadapan mereka.

" Wow! Wow! Wow! Rancak sembang? " Ujar seorang gadis yang rambutnya paras dada dan matanya berwarna coklat gelap.

" Apa kau nak, Eyqa? " balas Isya dengan nada malas layan.

" Apa aku nak? Aku nak Haziq. Itu je. Boleh? " balas Eyqa lagi sekali.

" Haziq? Kau nak dia? Ambik lah wei. Lansung tak heran. " balas Mardiah sambil menjeling Eyqa.

" Wo Wo Wo. Elok-elok sikit lah kak. Mata tu aku cucuk dengan garfu, apa tak dapat. " Ujar Puteri.

" Sejak bila aku kahwin dengan abang kau? " balas Mardiah.

Isya, Lily dan Fyza gelak terbahak-bahak mendengar lawak oleh kawannya iaitu Mar.

Suamiku Guru Tuisyen?Where stories live. Discover now