" Ehh Afiqah, mana kawan Afiqah? Kak Syaf mana? " tanya Aily Luhana kepada saudaranya.
" Oh. Kak Syaf dah balik dah tadi. " Afiqah menjawab sambil membaca novel.
" Naik apa? "
" Her Daddy. "
" Oh Okay. Kenapa Lily tak perasan pun? "
" Ms. Aily Luhana tidur tadi. Malas Kak Iqah nak kejut. "
* kringgg kringgg kringgg *
" Haaa, tu siapa pulak telefon. Pi angkat sana. " Ujar Afiqah Azmany.
Lily terus berlari dan mendapatkan telefon rumahnya.
" Waalaikumussalam. Ya saya? Betul lah ini rumah Puan Ainie Chiu. Ya itu abang saya. Saya adiknya, Aily Luhana. "
Berkerut-kerut dahi Aily Luhana bercakap dengan lelaki yang tidak dikenali itu.
" WHAT ?! " Aily terkejut sehingga menyebabkan telefon rumahnya terjatuh.
____________________________________________
" Abang cepatlah drive kereta! Anak saya accident tu! " Puan Ainie Chiu mengarahkan suaminya supaya memandu dengan laju ke arah hospital besar.
" Ya saya tahu. Dia anak saya jugak. Sabar. " ujar Encik Iskandar Shah.
" Papa, please hurry up. " Aily Luhana menjadi tidak senang duduk di tempat duduk belakang.
" Ya ya, sabar. " Balas Papanya.
____________________________________________
" Hi Nurse! Tumpang tanya, Muhammad Amir Lufias bilik number berapa eh? " tanya Aily Luhana di counter pertanyaan di hospital tersebut.
" Boleh saya tahu, awak siapa? " Tanya salah seorang jururawat di situ.
" Saya Mamanya." Puan Ainie Chiu menyampuk.
" Oh, patient Amir Lufias masih di dalam bilik ICU. Mari saya tunjukkan biliknya. " Jururawat terssbut terus membawa mereka sekeluarga ke arah bilik ICU.
_______________________________________
Puan Ainie Chiu menjadi tidak senang duduk menunggu anaknya manakala Encik Iskandar Shah hanya mampu bertawakal sahaja.
" Adik, adik dapat tak call Isya? " Tanya Puan Ainie.
" Tak dapatlah, Mama. Off phone." balas Aily Luhana.
" Adik try call her mum or her dad pulak. Bagitau yang Abang masuk hospital. " ujar Puan Ainie.
" Okay, Adik try. "
Aily Luhana cuba menelefon kedua ibu bapa Tun Qhalesya. Malangnya mereka berdua tidak dapat dihubungi.
" Maaa, diorang tak angkat call lah. " Aily Luhana memberitahu Mamanya.
" Aduh, cemana ni? "
" Abang dia? " tanya Encik Iskandar Shah.
" Adik mana ada number phone abang dia. " jawab Aily Luhana.
* You've a call ! You've a call ! * bunyi ringtone Aily Luhana.
" Haaa, siapa pulak yang call tu? " tanya Encik Iskandar Shah.
" Isya! " jawab Aily Luhana.
" Hello, Isya! Kau kat mana! Berapa banyak kali doh aku call kau. Apesal tak jawab?! " tanya Lily dengan terburu-buru.
YOU ARE READING
Suamiku Guru Tuisyen?
Diversos" Yup, demi cintaku kepada abang Muhammad Amir Lufias akan ku sanggup memasuki kelas tuisyennya. Hahahaha " Penuh dramatik Isya menjawab soalan Lily. " What?! Kena kahwin?! " Terkejut beruk AL dibuatnya. Adakah cinta Tun Qhalesya Binti Muhammad Irfa...