الفصل السادس ♤
-تمتلُك قصبة سُكر بـدلاً مِن القصبة الهوائية لَذلك تخرجُ الكلمات مِن فَمها مُحلاة ♥️🍒 .
-- كُل النساء أمام حُسنكِ صورةً وجمالكِ الاصلُ الاصيلُ الاصدقِ 🏷️🫀 .
🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋
الجميع بصدمه: ايه جوزها.
حمزه بصدمه وهوا ينكز رنا فى ذراعها: بت يا رنا انتى سمعتى اللى انا سمعته دا.
رنا بصدمه: انت اللى سمعت اللى انا سمعته.
أمير: جوزها من امتى يا رعد اذا احنا لسه عارفينها النهارده.
رعد ببرود: كتبنا الكتاب إمبارح.
أمل بحماس: واو والفرح أمتى بقا.
الحج عبدالعزيز: مفيش فرح دلوقتي هما لسه فى فتره تعارف وهما يعتبروا دلوقتي مخطوبين وبس واى حاجه تخص رزان انا المسؤول عنها.
آمير: بس كدا مينفعش ياجدو مهما يكن هوا بردوا جوزها ومن حقه يبقى المسؤول عنها.
الحج عبدالعزيز: وانا مقولتش غير كدا انا اقصد انهم هيتعاملوا زى اى مخطوبين لحد لما يأخذوا على بعض وبعدين نشوف موضوع الفرح.
رنا بحزن مصطنع: الله يعينك يا رزان مش عارفه تقعى غير مع ابيع رعد.
ما ان سمع رعد رنا حتى نظر لها لتردف الأخرى بخوف: انا اقصد ونعم الاختيار مش هتلاقى احسن من اييه رعد.
فرح الجميع من خبر زواج رعد ورزان وباركوا لرعد ورزان التى كآنت جالسه بتوتر وخوف واستغراب من كلام الجد وانه لما لم يخبر الجميع بأن زواجها من ذلك البارد مؤقت ولكن نظرات جدها المطمئنة هى من اسكتتها وخصوصا بعدما رأت فرحت الجميع بهذا الخبر ادركت بأن هذا هوا القرار الصحيح فلا يجب أن يعلم الجميع بحقيقه زواجهم حتى يتعامل الجميع على راحته.
الحجه عزيزه: خلاص يالا قوموا يا بنات وروا رزان اوضيتها.
الحج عبدالعزيز: وان شاء الله بكره تنزلى المستشفى مع أمير ومحمد وأمير هيوريكى كل حاجه هناك.
رزان بابتسامه ذادتها جمالا وهى تتقدم من الحج وتطبق قبله على وجنته: حاضر يا جدو وشكرا جدا لحضرتك.
الحج عبدالعزيز وهوا يقبل وجنتيها الورديه وهوا يبتسم ابتسامه جانبيه لرعد الذى كان على وشك الانفجار : شكرا ايه بس انتى تامرى يا جميل.
رنا بمشاكسه: وانا ياجدو خالى بالك يا تيتا البت الموزه دى هتاخد جوزك منك أهو انا بقولك اهو.
الحجه عزيزه: لا متخافيش ياحبيبتي رزان دى تبوس الحج زى ماهى عاوزه دى بالذات انا مش بغير منها.
آلاء: دا انتى محظوظه يابت يارزان ان تيتا مش غيرانه منك دى عامله للجميع حظر تجول جنب جدو احنا أخرنا نبوس ايديه بس.
أنت تقرأ
أحفاد عائله المليجي
Ficción General- هى بريئه وجميله ومجتهده جدا تحب مساعده الجميع لكن يشاء القدر ان تقع بين يدى هذا العصبى الغاضب والملقب برمز الوسامه. 🥀.