الفصل: التاسع عشر 🦋

685 34 73
                                    

الفصل:  التاسع عشر 🦋

- ‏أصدق جُملة من فيلم 📨⁦♥️⁩
"The Fault in Our Stars"
تقول : "من يُحبنا ونَحن فِي اسوأ حالاتنا ، هُم من يَستحقون أن يَبقوا فِي قلوبنا إلى الأبد" ! 🤎🧸.

- لم أعد أرغب بشيئ فقط أنتظر إنتهاء يومي بصمت "❤️‍🩹💔.

- ياترى إلي أين تذهب الكلمات حين يهطل الليل على قلبك ايها الوحيييد 🥀❤️‍🩹🥺.

- وُمَا ذنْبَ الحُبَ ، عنِدمَا يِقَع بيِنَ إمِرأةَ عنَيِدةَ وُرجَلُ ذوُ كِبْرِيَاءْ♥.

- ولـٍـًيـٍتـَنًـآٍ نًـمٌلـٍـًكـٍ حًـق آٍلـٍـًتـَكـٍرٍآٍرٍ لـٍـً آٍيـٍآٍمٌنًـآٍ آٍلـٍـًجـِمٌيـٍلـٍـًـٍة ..💕.

- عًجبًأأ لـ قلَوبٍ لاتَزألَ تنبَض عععَشقَ لمنَ جًرحًوهأ💔❤️‍🩹.

- بَعضْ الأمُور جَمالُهَا أنْ تَكُون سَراً ؛ كَ دَعُوة بِصَلآتكْ لرُوحْ تَسكُن قَلبكْ..♥.

- أُريـدگ…ربّـما تُـجيب هـذه الكلمة …عن تسـاؤلاتـگ…♥♥”.

🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋

حسنا كان يوم حافل فقد استيقظت رزان على صوت رنا والاء وامل الذين يتشاجرون فى غرفتها.

رزان وهى تستيقظ بفزع  : اى دا فى اى البيت بيولع .

لم يصلها اى جواب  ولم تستوعب ما ترى فقد كانت رنا وامل يمسكون فى بلوزه وكل واحده تسحبها بتجاهها.

رنا بزعيق: بقولك اى سيبيها انا اللى هلبسها.

امل بزعيق هى الاخرى : انا اللى اختها الاول يعنى انا اللى هلبسها.

الاء وهى تقف بجانب دولاب رزان المفتوح وهى تحمل طرحه بين يديها : بصراحه امل اللى اخدتها الاول.

رنا بزعيق : هى اصلا بلوزه رزان وهى هتديها ليا انا البسها.

امل بمعارضه : لا هى هتديها ليا انا علشان انا بنت عمها وعمتها اخت جوزها كمان.

رنا وهى تسحبها بالقوه: والله ما حد لابسها غيرى.

رزان بزعيق وصراخ: باااااااس بقا انتوا سايبين البيت كله وجايين تتخانقوا فوق راسى انا وانا نايمه حرام عليكوا عاوزه انام.

الاء وهى تجلس بجانبها: معلش يا رزان استحمليهم دول مجانين واه صحيح عاوزه اخد منك الطرحه دى البسها النهارده على الدرس بتاعى الجديد.

نظرت لها رزان وهى تحاول ان لا تنفجر بالغضب فهى تكاد تموت وتنام مره اخرى.

الاء وهى تقبل خدها: حبيبتى كنت عارفه انك مش هترفضى.

نظرت رزان الى المجنونتين اللتان مازالتا تتشجران لتنهض وتتجه باتجاه الدولاب وتخرج منه بلوزه اخرى جميله جدا بيبى بلو ومخططه بالابيض لتتجه الى الفتاتين وتردف بزهق من صوتهم العالى: بس انتى وهى
خلاص يا امل سيبيها لرنا وانتى خدى البسى دى اللون دا هيخليكى اجمل من لون البلوزه التانيه.

أحفاد عائله المليجي حيث تعيش القصص. اكتشف الآن